تعداد بازدید: ۱۸۰۱
کد خبر: ۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 2017 03 March
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس نسبت به خطرات مرگبار و امکان لغزیدن و سقوط بازدیدکنندگان گوراب‌ها، آبگیرها و بندهایی که در بارندگی و سیل اخیر لبریز از آب شده است، هشدار داد.
محمد رضا ارجمند گفت: گردشگران و بازدیدکنندگان از این اماکن باید بیشتر هوشیار باشند و امکان لغزش و سقوط در آب ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: طبیعت خشک و کم آب استان فارس پس از سال‌ها تحمل خشکسالی، امسال با بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، چهره ای متفاوت یافته و بسیاری از گوراب ها و طرح های تغذیه مصنوعی، بندها و آبگیرها اکنون مملو از آب است.

ارجمند افزود: در کنار این مناطق صحنه‌هایی از مهاجرت پرندگان نیز به چشم می‌خورد که موجب جلب گردشگران شده است اما متاسفانه برخی از بازدید کنندگان و گردشگران بدون توجه به لایه های رسی زیرین این مناطق و امکان سقوط و گرفتار شدن در آن به شنا یا ورود غیر قانونی به گوراب ها و آبگیرها می پردازند و در نتیجه در آن گرفتار شده و با خطر مرگ مواجه می شوند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس با بیان این که در کنار اغلب این گوراب ها و آبگیرها تابلوهای شنا ممنوع نصب شده است، گفت: در مناطقی نیز ممکن است به علت تداوم خشکسالی و کم آبی، نشان های هشدار دهنده مخدوش یا محو شده باشد، به همین دلیل گردشگران باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی به ذخیره یک میلیارد و 104 میلیون متر مکعب آب در سدهای استان فارس اشاره کرد و گفت: حجم دریاچه سدهای فارس در سال گذشته در چنین روزی 807 میلیون متر مکعب بود که این موضوع نشانگر آبگیری مناسب سدها در سال جاری است.

ارجمند ورودی کل سدها را 48 متر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: از مجموع آب های ذخیره شده در سدهای استان حدود 644 میلیون متر مکعب قابل استفاده است و مابقی برای پایداری بدنه سدها باید ذخیره شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب استان فارس، ورودی سد سلمان فارسی را 12 متر بر ثانیه و میزان فعلی آب این سد را 623 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سد درودزن در شهرستان مرودشت نیز اکنون 313 میلیون متر مکعب آب دارد و ورودی آن 10 متر بر ثانیه است.

گوراب به معنای تجمع آب در زمین های عمدتاً سست و گاهی شوره زار است که این محل ها عمق نامشخصی دارند و امکان دارد مانند باتلاق افراد را به درون آب بکشانند.

✔️ دریافت معتبر ترین و به روز ترین اخبار شهرستان نی ریز
با عضویت در کانال تلگرام نی ریزان فارس

@Neyrizanfars   آدرس کانال


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها