تعداد بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ - 2022 10 December
خواب مرهمی است که بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می‌کند و انرژی دوباره به او می‌بخشد؛ محققان توصیه‌هایی به افراد برای داشتن خواب بهتر در شب ارائه کردند.


به گزارش فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، محققان تأکید می‌کنند خواب خوب برای تندرستی روحی و جسمی ما ضروری است. در واقع خوابیدن هم اندازه غذا خوردن یا تنفس برای زندگی ما مهم است. نتیجه کمبود خواب فقط محدود به خواب‌آلودگی نمی‌شود؛ بلکه توانایی‌های شناختی انسان و سطح بهره‌وری هم کاهش پیدا می‌کند؛ علاوه بر این که خطر بروز بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی هم با کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند.

در همین راستا محققان توصیه‌هایی برای داشتن خوابی سالم به افراد می‌کنند؛ در مرحله اول لازم است افراد به موقع خوابیدن را اولویت قرار دهند؛ مهم است که بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب به رختخواب بروند تا بدن به طور سالم عمل کند. نکته دیگر توجه به نیاز بدن است؛ در صورتی‌که زمان خواب رسیده باشد و به آن بی توجهی شود، می‌تواند باعث عدم تعادل روده، بی‌حالی یا حتی سردرد شود.

به گفته کارشناسان، بهتر است افراد برای خواب بهتر در شب، پا‌ها را با روغن کنجد گرم در دمای اتاق ماساژ دهند و همیشه هنگام خواب لباس‌های گشاد و راحت بپوشند. این نحوه پوشیدن لباس، به افراد کمک می‌کند سریعتر و بهتر بخوابند. همیشه در یک محیط تمیز و راحت بخوابند و بهتر است در تاریکی کامل به خواب بروند تا ریتم شبانه‌روزی افراد به خوبی کار کند.

بررسی‌های متعدد نشان داده که خواب خوب شبانه، منبع شادی و قدرت بهتر است. پس بهتر است برای خواب خوب در شب، خواب‌های طولانی در نیمه روز ترک شود و نکته آخر این که چیزی به نام جبران کمبود خواب در طول روز‌های هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد. این تمرین ساعت بیولوژیکی شما را مختل می‌کند و می‌تواند منجر به هضم ضعیف، عدم تعادل انرژی و هورمون‌ها شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها