تعداد بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ - 2022 03 December

ایرنا:
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد ۴۰ نفری نمایندگان در ۲۲ استان خبر داد و گفت: موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه این هفته نهایی می‌شود. 

آیا نی ریز سهمی در این افزایش دارد؟


حدادی ادامه داد: بر اساس رأی‌گیری نهایی صورت گرفته نسبت به نظر کارگروه تخصصی، شاهد افزایش تعداد ۴۰ نفری نمایندگان در ۲۲ استان خواهیم بود؛ آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از جمله استان‌هایی هستند که در برخی از حوزه‌های انتخابیه آنها شاهد افزایش افراد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه دریافت نظر دولت نسبت به این طرح مهم است لذا اخذ خواهد شد، افزود: باید یادآور شد در کارگروه تخصصی اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای صورت گرفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بر اساس مؤلفه‌هایی مانند پراکندگی جمعیت، محرومیت و غیره اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس یازدهم گفت: نباید فراموش شود که علاوه بر مسأله افزایش ۴۰ نفری نمایندگان، موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه نیز با توجه به مباحث تقسیمات کشوری و غیره مطرح است؛ بنابراین در این راستا درصدد دریافت نظرات مجامع استانی و نمایندگان هستیم؛ امیدواریم هر چه سریع‌تر این موضوع جمع بندی و نهایی شود.

در این ارتباط طهماسبی نماینده مجلس در گفتگو با نی‌ریزان فارس عنوان نمود: این طرح موافق و مخالفان بسیار زیادی دارد و به نظر من در صحن رأی نخواهد آورد و مسکوت می‌ماند. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها