تعداد بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۷ - 2022 27 November
فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز هشدار‌های پلیسی پیرامون پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی را ارائه داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عظیم‌ا... کرمی از شهروندان خواست تا با توجه به سوء استفاده سارقان از خالی بودن منازل، باغ‌ها و اماکن خصوصی، هشدار‌های پلیسی را به منظور پیشگیری از وقوع سرقت جدی بگیرند.

وی گفت: یکی از جرائمی که بر اثر غفلت و سهل‌انگاری مالباختگان رخ می‌دهد، سرقت از باغها، ویلا‌ها و اماکن خصوصی شهروندان است که سارقان با توجه به خالی بودن این مکان‌ها و تجهیز نشدن آن‌ها به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، اموال موجود در آن‌ها را به سرقت می‌برند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: رعایت نکردن نکات ایمنی در راه‌های ورودی و خروجی اماکن، استفاده نکردن از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، رعایت نکردن اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا تعطیلات، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آنها، دسترسی مراجعان به کلیه بخش‌های ساختمان بدون وجود ضرورت، کنترل نکردن ورود و خروج افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مکان‌های غیر امن ساختمان و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق اموال و عدم کنترل دوره‌ای آن‌ها را می‌توان از جمله دلایل وقوع سرقت در اماکن خصوصی دانست.

سرهنگ کرمی افزود: مالکان اماکن خصوصی باید راه‌های ورودی به ساختمان را ایمن ساخته، ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها