تعداد بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۱۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ - 2022 26 November
محلات کوی امیر کبیر (جمال آباد) و شهرک شهیدان رجایی و باهنر (اراضی کمر آویز) به عنوان بافت ناکارآمد شهری در طرح تفصیلی شهر نی‌ریز تثبیت شدند.

شهردار نی‌ریز در این ارتباط گفت: با پیگیری و مکاتبات متعدد شهرداری نی‌ریز در آخرین جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ معماری و شهرسازی استان فارس که ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در محل اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد این دو منطقه به عنوان بافت ناکارآمد شهری در طرح تفصیلی شهر نی‌ریز تثبیت شدند.

حامد فرغت در خصوص اهمیت این موضوع گفت: بافت‌های ناکارآمد مناطقی از شهر هستند که به لحاظ شاخص‌های توسعه یافتگی در مقایسه با سایر پهنه‌های شهر از جریان عمران و آبادی عقب افتاده باشند.

با تصویب این درخواست توسعه خدمات زیربنایی (لبه‌گذاری، جدول‌گذاری، زیر سازی، آسفالت، روشنایی معابر و ...) و روبنایی (مدرسه، مسجد و واحد‌های تجاری و...) با تخصیص برخی تسهیلات از جمله قیر توسط سازمان بازآفرینی شهری انجام خواهد شد و وضعیت خدمات شهری این مناطق بهبود خواهد یافت.

شهر نی‌ریز دارای ۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب است که در حال حاضر از تسهیلاتی همچون وام نوسازی و تخفیف عوارض پروانه ساختمانی برخوردار هستند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها