تعداد بازدید: ۲۵۲۵
کد خبر: ۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲ - 2017 28 February
مدیرکل دامپزشکی فارس از شناسایی دو کانون روستایی مبتلا به آنفولانزای پرندگان در شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد خبر داد.
یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: تاکنون این آنفولانزا در دو کانون روستایی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد استان فارس شناسایی شده است که با تلاش کارشناسان و متولیان امر برای جلوگیری از این بیماری اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

مهندس با بیان اینکه منشا این بیماری پرندگان مهاجر هستند افزود: یکی از مهم‌ترین مناطقی که می‌توانند انتقال این بیماری را افزایش دهند زنده‌فروشی‌های غیرمجاز در ورودی شهرها یا فروشندگان دوره‌گرد هستند که در هفته‌های اخیر با کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخوردهای قاطعانه‌ای با این مراکز صورت گرفته و تعداد زیادی از آنها در سطح استان تعطیل شدند.

وی ادامه داد: تمام محصولاتی که با بسته‌بندی و با درج اطلاعات دقیق در مراکز مجاز مشخص شده به فروش می‌رسند دارای سلامت کامل هستند.

مهندس بیان کرد: هیچ محصول آلوده‌ای به بازار مصرف استان وارد نمی‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز مجاز بدون هیچ نگرانی و با آرامش خاطر گوشت مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی فارس با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در فارس با آنفولانزای پرندگان گزارش نشده است، تصریح کرد: ساختمان مرغداری‌ها باید به گونه‌ای حفاظت شود که از ورود پرندگان مهاجر جلوگیری شود علاوه بر این کامیون‌هایی که نقل و انتقال طیور را انجام می‌دهند باید به شکل مداوم ضدعفونی شوند.
منبع: خبر جنوب
✔️دریافت گلچینی از مهمترین رویداد های نی ریز ، استان و ایران
با عضویت در کانال تلگرام هورگان ( سرزمین خورشید)
برای عضویت کلیک کنید
@hourgan   آدرس کانال
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها