تعداد بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ - 2022 13 November
در نی‌ریز ۵۷۸۳ عضو کتابخانه می‌باشند و این در حالی است که جمعیت نی‌ریز طبق آخرین سرشماری ۸۱۰۶۷ می‌باشد؛ یعنی چیزی حدود ۷ درصد از جمعیت!
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

آمارکسانی که عضو کتابخانه بودند در سال ۱۳۹۹ و در همه‌گیری کرونا ٤٧٦٢ نفر اعلام شده بود.

کتابخانه‌های زنده‌یاد رجبی، احمد نی‌ریزی، کوثر نور، و مشکان کتابخانه‌های نهادی ستاد به شمار می‌روند و کتابخانه‌های هلال احمر، شهید لاجوردی، آل یاسین و امام صادق به صورت مشارکتی در نی‌ریز فعال هستند.

کل نسخه‌های کتاب در کتابخانه‌های نی‌ریز ۱۲۷۱۴۰ جلد می‌باشد که در این راستا بیشترین نسخه را کتابخانه زنده‌یاد رجبی با ۳۶۳۶۱ جلد از آن خود کرده و در رتبه‌های بعدی کتابخانه کوثر نور (۲۳۵۰۳) و احمد نی‌ریزی (۲۲۹۱۷) جلد کتاب قرار گرفته‌اند.

متأسفانه قطرویه تنها شهری است که در استان فارس فاقد کتابخانه می‌باشد.

اکبر عابدین‌نژاد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نی‌ریز در گفتگو با ما شعار سی‌امین دوره هفته کتاب را «ما همانیم که می‌خوانیم» خواند و گفت: در سال گذشته مجموعاً ۵۴۲ فعالیت فرهنگی داشته ایم که شامل بخش کتاب (۲۳۷)، معرفی کتاب (۱۱۵)، جلسات مطالعاتی (۴۳)، کارگاه آموزشی (۴۳)، مناسبت‌ها (۳۸)، نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه‌ای (۲۹)، مشاوره (۱۴)، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای (۱۰)، مسابقات کتابخانه‌ای (۹)، نشست تخصصی/ اختصاصی کتابخانه‌ای (۳) و مسابقات شهرستانی (۱) بوده است.

7 درصد نی‌ریزی‌‌ها عضو کتابخانه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها