تعداد بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 2022 12 November
امام جمعه نی‌ریز با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، وظیفه مسئولان را در قبال آنان سنگین خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 20 آبان اظهار داشت: «این حضور حماسی و تاریخی، هم سیلی محکمی بر دهان دشمنان زد و هم پاسخی محکم و قاطع به همه کسانی بود که این روزها به سرکردگی آمریکا آشوبها را به راه انداخته‌اند. دشمنان در طول این سالها ترور‌ها کردند و نقشه‌هایی برای براندازی کشیدند. اما مردم مثل هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردند و شهدای زیادی دادند. اگر تهدید و تحریم کردند و این آشوبها را به راه انداختند، باز هم این مردم آمدند و با نقش پررنگ خود آن را خنثی کردند. »


خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «اما دو نکته وجود دارد؛ یکی این که این اقدام مردم صبور، ولایی، با وفا، با بصیرت و همراه، وظیفه مسئولان را سنگین می‌کند تا بیشتر و بهتر خدمت کنند، مشکلات مردم را حل کنند، مردم در ادارات معطل نشوند و کارها به سرعت و راحت و با اخلاق حسنه انجام شود.


دوم این که آمریکا و دشمنان هنوز این ملت را نشناخته‌اند؛ اگر شناخته بودند دست به این حرکات نمی‌زدند. بارها اقدام کردند و نتوانستند و سرشان به سنگ خورد. چرا دست بر نمی دارند؟ آمریکا باید بداند جلوی پیشرفت ملت قهرمان ایران را نمی تواند بگیرد. زمان یکه‌تازی آمریکا تمام شده و دوران مقاومت در منطقه و قدرت نظام جمهوری اسلامی است؛ مثل پرتاب ماهواره‌بر جدید سپاه که دشمنان را به وحشت انداخته است.»


وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: «تقوا با یاد مرگ و معاد به دست می‌آید. در این دنیا انسان آن قدر سرگرم زرق و برقها می‌شود که همه چیز را فراموش می‌کند و یادش می‌رود قبر و قیامت، پل صراط و حساب و کتابی هست. اگر آدمی به یاد مرگ باشد، انسان با تقوا و خداترس می‌شود. هر لحظه به یاد مرگ باشید که خبر نمی‌کند.»


امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر گفت: «ما خدمت ستاد نماز جمعه رسیدیم و از زحمات آنها تشکر کردیم. بنا نداریم ترکیب آن را تغییر دهیم؛ ولی بنا داریم نماز جمعه و ستاد نماز جمعه مربوط به کل شهرستان باشد. لذا همه باید در ستاد دخیل باشند و همه مساجد و مسئولان مربوطه باید در ستاد نماینده داشته باشند. باید جمع زیادی در کنار هم همفکری کنیم و در جلسات تصمیم بگیریم و برنامه‌ریزی برای جلسات فرهنگی داشته باشیم.»


وی افزود: «قرار شده از این به بعد هنگامی که خطبه می‌خوانم، بلندگوهای بیرون مصلا قطع شود. چون نماز برای کسانی است که به این مکان می‌آیند. کسانی که بیرون هستند، اگر تمایل داشته باشند اینجا می‌آیند و من به هیچ وجه راضی نیستم که صدایم بیرون فضا پخش و باعث مزاحمت شود. قبل و بعد از خطبه‌ها برنامه نداریم؛ چون مردم کار دارند. بین نماز هم مراسمی نداریم؛ مگر مورد خاصی و مهمان خاصی داشته باشیم. میز خدمت هم خواهیم داشت و مسئولان به تدریج حضور پیدا می‌کنند و به سؤالات مردم پاسخ می‌دهند. به تدریج از همه مسئولان دعوت می شود تا پاسخگو باشند. هدف ما، خدمت به شما مردم عزیز است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها