تعداد بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 2022 12 November
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شبکه بهداشت و درمان
لطفاً از فرمانداری سؤال کنید چرا داروی مورد نیاز داروخانه‌های درمانگاه‌های دولتی مشکان، قطرویه، دهچاه و ریزاب از یک داروخانه آباده‌طشک تأمین می‌شود؟ آیا تقسیمات کشوری در نی‌ریز جابه‌جا شده؟ مشکان و قطرویه جزئی از نی‌ریز هستند یا بختگان؟ این توهین آشکار به مردم است که درمانگاه ریزاب با فاصله ۲۱۰ کیلومتری از آباده‌طشک، قطرویه با فاصله ۱۸۰، دهچاه ۱۳۰ و مشکان ۱۱۵ کیلومتر، دارویشان از آنجا تأمین شود. آقای آل‌داود رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز است یا بختگان؟ یعنی در نی‌ریز داروخانه‌ای وجود ندارد که دارو باید از آباده طشک بیاید؟ اگر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز توانایی ندارد، لطفاً ما را به شبکه بهداشت استهبان واگذار کنید. چراکه حداقل به لحاظ مسافت و تجربه، از شبکه بهداشت بختگان بهتر رسیدگی خواهند کرد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و احترام، داروخانه‌های شعب به صورت مناقصه برگزار می‌شود و هر داروخانه به شرط تأمین دارو می‌تواند برنده مناقصه باشد. در صورت شکایت از نحوه عملکرد داروخانه، به واحد غذا و داروی شبکه بهداشت مراجعه نمایید. لازم به ذکر است مشکلات دارویی کشوری است و کمبود تعداد زیادی از دارو‌ها به علت مشکلات توزیع نشدن شرکت‌ها در سطح کشور می‌باشد.
-----------//-----------

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی- شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی معدن کارمندان
با توجه به فوت مدیر عامل و این که معدن کارمندان در چند سال اخیر درآمد نسبتاً خوبی داشته است و حتی شنیده شده صادرات سنگ به کشور‌های عربی داشته‌اند و بعد از چند سال فقط به ازاء هر سهم یک میلیون تومان به اعضا پرداخت شده است، لطفاً اولاً با انتخاب یک ناظر خداشناس پیگیری کنید این درآمد صرف چه اموری شده است؟
ثانیاً در مجموعه تعدادی افراد دو شغله و دارای شغل دولتی هستند و با توجه به بیکاری فرزندان سهامداران و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده نکردن از افراد دو شغله، خواهشمندیم افراد دو شغله را از مجموعه خارج و از افراد متخصص و فرزندان اعضا استفاده کنید.

پاسخ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم به اطلاع می‌رساند اختیارات این اداره در خصوص نظارت بر شرکت‌های تعاونی، صرفاً در چهارچوب قانون بخش تعاون است و شایسته است شهروند محترم جهت پیگیری خواسته خود، از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام نماید.
-----------//-----------

امور آبفا
حدود یک ماه است که در خیابان طالقانی روبروی مطلب دکتر پاک‌نیت، لوله ترکیده است؛ اما باوجود تماس‌های مکرر اقدام نشده است.  
به نظر شما وقتی این مقدار آب از آسفالت بیرون آمده، زیر زمین چه مقدار هست؟ لطفاً وقتی شما مسئولان بی‌تفاوت و بی‌توجه هستید، دیگر از کمبود آب شکایت نکنید و از مردم نخواهید صرفه‌جویی کنند.  

پاسخ امور آبفا:
با سلام، یک ماه نیست و حدود ۱۰ روز است که زیر آسفالت و بیشتر شب‌ها نشتی دارد. مجوز شهرداری را برای تخریب آسفالت گرفته‌ایم و باید در یک روز تعطیل مشکل را رفع کنیم. ان‌شاء‌ا...  فردا (جمعه ۲۰ آبان) درست خواهد شد.
-----------//-----------

فرمانداری - بخشداری مرکزی - امور آبفا
تعداد ۵ خانوار از اهالی روستای خراسانی، بعد از ۴۰ سال از انقلاب، نه آب شرب داریم و نه برق و نه گاز.  به کجا پناه ببریم؟ نامه شورا و بخشدار و فرماندار را به اداره امور آبفا بردیم. رئیس اداره مشکل مارا حل نمی‌کند.

پاسخ امور آبفا:
مشکل این ۵ خانوار را بررسی کردیم. طبق قانون واگذاری و انشعاب به واحد‌های فاقد پروانه ساخت ممنوع است. طبق پیگیری‌های انجام شده قرار بر این است که برای این خانوار‌ها از طرف بخشداری و فرمانداری پروانه ساخت صادر شود. ان‌شاء‌ا... بعد از اخذ پروانه ساخت، بلافاصله واگذاری انشعاب آب صورت خواهد گرفت.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز
۱- لطفاً با پیگیری از دانشگاه شیراز، لیست کارنامه نفرات قبولی و مردودی نتایج نهایی کارکنان را روی سایت قرار دهید.

۲- با توجه به این که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آزمون به خاطر شرایط سنی پذیرفته نشدند، چرا برایشان کارت صادر شده؟ و این که چطور به مصاحبه حضوری رسیدند و در زمان مصاحبه در دانشگاه آزاد نی‌ریز اعلام کردند که شرایط سنی لحاظ شده است؟  

۳- چه زمانی از طرف دانشگاه شیراز برای رسیدگی به اعتراضات و شفاف‌سازی نمرات حضور پیدا می‌کنند؟
-----------//-----------

مردم - خانواده‌ها
مطلبی که خدمت شما عرضه می‌دارم، نمی‌دانم چه محسوب می‌شود؛ دلنوشته، تلنگر و یاداستانک. هر چه باشد، بغضی است در گلو که نه می‌شود فریاد زد و نه دادرسی هست. مگر این که خود ما با فرهنگ‌سازی به فریاد خودمان و نسل‌های آینده برسیم. گر چه شاید مورد پسند هفته‌نامه واقع نشود وچاپ نگردد.

صبح بود، وارد حیاط منزل شدم. روز قبل باران باریده و هوا بسیار دل‌انگیز بود. گل‌ها و درختان شاداب به روی من خندیدند. من هم به شکرانه این شادابی، سر به آسمان بلند کردم و خدا را بر این نعمت سپاس گفتم. شور مسرت بخشی سراسر وجودم را فرا گرفته بود. به گوشه حیاط رفتم، جارو را برداشتم و برگ گل‌ها و درختان را که بر زمین ریخته بود، جارو زدم. درِ کوچه را باز کردم تا کمی جارو کنم. چشمم به دخترکی افتاد که سبدی در دست داشت؛ با شالی خوشرنگ و مو‌های بافته و لباسی آراسته از جلو در رد می‌شد. سری تکان داد و من هم با لبخند او را جواب دادم. در همین هنگام چشمم به وسط کوچه افتاد که جویباری روان بود. ناگهان غمی در دلم نشست. این اولین بار نیست؛ هرگاه که در را باز می‌کنم، با چنین جو‌یباری روبرو می‌شوم که از حیاط همسایگان بالا دست به طرف پایین سرازیر است.

با خود گفتم خدایا! کی می‌شود آموزش و پرورش ما و انجمن اولیاء و مربیان، فرهنگ مصرف بهینه آب را در خانواده‌ها و دانش‌آموزان نهادینه کنند؟ چون وقتی نسل‌ها توسط ما پا به عرصه وجود می‌گذارند، به آ‌ب نیازمندند و با مصرف بهینه، شاید آینده بهتری برای فرزندانمان رقم بخورد.

داخل کوچه تمیز بود؛ چون بارش باران شب قبل همه جا را شسته بود. داخل خانه شدم و در را بستم. با خود گفتم  خدایا منکر چیست؟ و امر به معروف و نهی از منکر چگونه است؟ و چگونه می‌توانم آن را انجام دهم؟

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی معدن کارمندان
- فرمانداری
- بخشداری مرکزی
- مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها