تعداد بازدید: ۵۳۷
کد خبر: ۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ - 2022 05 November
در نشست امام جمعه جدید با اصحاب رسانه مطرح شد:
حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در اولین روز حضور خود در نی‌ریز، با اصحاب رسانه جلسه پرسش و پاسخ برگزار کرد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در ابتدای این دیدار که جمعه شب (۱۳ آبان) به میزبانی پایگاه مقاومت مسجد جامع کبیر در این مسجد برگزار شد، رسول کردگاری خبرنگار صدا و سیما به سابقه ۲۴ ساله خود در این عرصه اشاره کرد و از نداشتن دفتر خبر و دیگر امکانات مورد نیاز گلایه نمود.


در ادامه، حسن فردایی از کارکنان نشریه سابق صبح پارس، از برنامه‌های حجت‌الاسلام حسینی در جهت توسعه فرهنگی شهرستان و برگزاری مراسم فرهنگی مختلف پرسید و گفت: «متأسفانه اعتراض‌های گسترده‌ای درباره استخدام شرکت فولاد داشتیم و فضا شفاف نیست. آیا شما به عنوان فردی بی طرف در این مسئله وارد می‌شوید یا نه؟ درباره نخبگان نیز ما بسیاری از نخبگان پزشکی و ... خارج از شهرستان داریم. اگر بشود فضایی ایجاد کرد که بتوانند در نی‌ریز هم خدمت کنند و جذب شوند، کمک بزرگی به شهرستان است. آیا در این زمینه هم برنامه‌ای دارید؟»

مقام معظم رهبری حکم پدری به ما داده‌اندمن هیچ دستی به ترکیب ستاد نماز جمعه نمی‌زنمدو ستاد پیشکسوتان و ستاد جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهم


حجت‌الاسلام حسینی گفت: «فعلاً روز اول است که به اینجا آمده‌ام و برای کار‌های فرهنگی و... با توجه به این که بیشتر از ۲۰ سال است که از نی‌ریز فاصله گرفته‌ام، باید اطلاعاتی کسب و آسیب‌شناسی کنم تا ببینم در شهرستان چه خبر است. بنابر‌این مدتی زمان می‌برد که اطلاعات را جمع کنم و برنامه‌ریزی شود. من هیچ وقت خودم تنها تصمیم نمی‌گیرم. حتماً در زمینه‌های مختلف مشاورانی انتخاب خواهم کرد، مشورت می‌کنم و نتیجه آن در شورای فرهنگ عمومی مصوب خواهد شد. فعلاً هیچ مسجدی را هم برای نماز انتخاب نمی‌کنم. باید به همه بخش‌ها و روستاها، ادارات و مدارس سر بزنم که البته این‌ها زمانبر است.


در مورد فولاد باید آنجا را از نزدیک ببینم و با کارکنان آنجا آشنا شوم. اطلاعاتی کسب کنم و ببینم چه وضعیتی دارد. باید به مسئولانی که کم‌کاری می‌کنند تذکر دهیم و موارد بررسی شود.


در مورد نخبگان، یکی از کار‌هایی که مد نظر و در برنامه دارم و همکاری همه مردم عزیز و مسئولان را می‌طلبد، این است که از همه نخبگان نی‌ریزی که چه در ایران و چه در خارج کشور هستند، برای شرکت در یک همایش دعوت کنیم. این همایش بسیار پر برکت خواهد بود و همه این کار‌ها در قالب شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد. این کار برای شهرستان بسیار مفید است. در سیرجان هم تعدادی از پزشکان و متخصصان را دعوت کردیم و گفتیم در ماه دو سه روز را هم به شهرتان اختصاص دهید.»


در ادامه، هادی امین‌پور مدیر پیج خبری نی‌ریز فردا از امام جمعه جدید پرسید که چه برنامه‌ای برای گرفتن حق قانونی مردم از معادن و صنایع دارد تا خرج زیرساخت‌های شهرستان شود.


امام جمعه جدید نی‌ریز گفت: «امام جمعه می‌تواند تذکراتی به مسئولان مختلف بدهد. ما می‌توانیم توصیه‌هایی داشته باشیم؛ اما این که در ذهن افراد این باشد که اقدام هم انجام شود، این کار امام جمعه نیست. وظیفه ما مشخص است. قطعاً تذکرات لازم را خواهیم داد و ما برای حل مشکلات مردم در کنارشان خواهیم بود.»


عابد نعمتی خبرنگار هفته‌نامه نی‌ریزان فارس نیز پرسید: «به نظر شما مؤثرترین راه برای ترویج دین در جامعه کنونی چیست و با توجه به این که بین فرهنگ خانواده و فرهنگ مورد قبول حاکمیت فاصله افتاده، به نظر شما چطور می‌توان  به یک همگرایی فرهنگی رسید و این فاصله را کاهش داد؟»


حجت‌الاسلام حسینی پاسخ داد: «مشکلی که وجود دارد این است که امکانات زیادی در اختیار دشمنانمان است. مثلاً در همین آشوب‌های اخیر دشمنان هزینه می‌کنند و شیطنت دارند. ببینید در همین فتنه اخیر چقدر دروغ گفتند و شایعه‌پراکنی کردند! آن‌ها برای این کار امکانات و پول دارند و با جلسات متعددی که می‌گیرند، در اتاق‌های فکر برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر دقت کنید، همه فتنه‌ها باهم متفاوت است و به یک شکل اجرا نمی‌شود. این  نشان‌دهنده این است که دشمنان واقعاً برنامه‌ریزی می‌کنند. افراد خاصی را هم دارند که اسلام و مردم و کشور ما را خوب می‌شناسند و بر پایه همه اطلاعات جامع، برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه ضربه بزنند و از چه راهی وارد شوند. اگر ما در بحث تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند روشنگری کنیم، می‌توانیم مؤثر باشیم. متأسفانه اطلاعات ما از اسلام کم است؛ به ویژه جوانان و نوجوانان. نسل جدید بعضاً اهل مطالعه و دقت نیستند. باید اطلاعاتمان را بالا ببریم. این یک آسیب است و اگر خیلی گسترده شود، با این مشکلات مواجه می‌شویم.


این‌هایی که در خیابان می‌بینیم، همه بچه‌های ما هستند؛ اما غافلند و جدا شده‌اند. زمانی که امام زمان ظهور می‌کند، برخی می‌گویند که آقا دین جدید آورده است و این در نتیجه آن فاصله‌ای است که بین دین و مردم افتاده و از اسلام فاصله گرفته‌اند.»


نعمتی پرسید: «به نظر شما چرا این اتفاق افتاده و ما باید چه کنیم که درست شود؟ به نظر شما اگر ما ریشه مشکلات فرهنگی که شما می‌گویید و در کنار آن همه مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی‌مان را به خارج از کشور ربط بدهیم، درست است؟»


امام جمعه جدید نی‌ریز گفت: «وقتی صحبت‌های مقام معظم رهبری را کسی گوش ندهد، نتیجه‌اش این می‌شود. وقتی برنامه توسعه ۲۰ ساله را کسی عمل نکند، نتیجه این می‌شود. علت عمده مشکلات در زمان ائمه و انبیاء هم این بوده که مردم گوش نمی‌دادند و در مسیر و سلیقه خودشان حرکت می‌کردند. در زمان ما هم برخی افراد آمدند، مردم به آن‌ها رأی دادند و تنفیذ و مشغول به کار شدند، اما کار خودشان را کردند، حرف دل خودشان را زدند، سلیقه خودشان را اجرا کردند و به کشور و مردم ضربه زدند.»


وی در پاسخ به سؤالی که مهدی کاوه‌پیشقدم از نشریه سابق صبح پارس در مورد نحوه تعامل با گروه‌های سیاسی شهرستان پرسید، عنوان داشت: «بنده به شخصه نه اصلاح‌طلب را قبول دارم و نه اصولگرا. من همان نظر رهبر انقلاب را دارم و هرکس انقلابی و حزب‌الهی است، او را قبول دارم. ما در شهر اختلاف نمی‌بینیم و قبول نداریم. تنها اختلاف سلیقه است. هرکس انقلابی و حزب‌الهی و مطیع رهبری است و دلش برای ایران می‌سوزد، با او کار می‌کنیم و اصلاً نمی‌پرسیم در چه جناحی هستی. با افرادی هم که این شرایط را نداشته باشند، باید گفتگو کنیم و جنگ و دعوا نداریم. چون مقام معظم رهبری حکم پدری به ما داده‌اند و یک پدر، همه فرزندانش با همه خصوصیات مختلفشان را دوست دارد.»


حجت‌الاسلام حسینی در پایان گفت: «من هیچ دستی به ترکیب ستاد نماز جمعه نمی‌زنم. آقایان سال‌های سال زحمت کشیده‌اند و کار کرده‌اند و من قصد هیچ تغییری در ستاد ندارم. اما ما به جز این ستاد، دو ستاد دیگر هم خواهیم داشت. یک ستاد پیشکسوتان و یک ستاد هم از جوانان و نوجوانان. عمده کار ما با جوانان است و آن‌ها هستند که باید به ما کمک دهند.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
0
مشكل كلي و عمومي افرادي چون ايشان و بطور عام يك حكومت ديني اين است كه به جاي نگريستن به خويش و پاكيزه كردن خويش، دائم به بيرون مي نگرند. و خود را در آينه خود نمي بينند. خود را حق مي دانند. معتقدند تنها مشكلات را دشمن درست كرده است. ايشان مي فرمايد گوش نمي دهند، رفتار نمي كنند ، عمل نمي كنند و بطور مطلق نمي گويد چرا!؟
اولين شرط يك انسان سالم انصاف است انصاف به اين معني كه اگر موضوعي حق اما بر خلاف نظرات ما باشد بايد به آن اذعان كنيم. اينكه بگوييم ديگران كه دشمن هستند دروغ ميگويند و يا نقشه مي كشند بدون اشاره به دروغگوييهاي فراوان و سيستماتيك اين بي انصافي است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
0
آنچه براي خردمندان مشهود است اين است كه دين در نگاه مثبت، تنها ملغمه اي از بايد ها و نبايدها ، خوبي ها و بدي ها و پاسخي ساده به مشكلات و ابهامات بشري در گذشته بوده است . در يك نگاه منفي هم كاركردي است براي استحكام جايگاه متوليان دين با ابزار بيم و اميد، بيم از جهان پس از مرگ و اميد به رستگاري در جهان آخرت البته به شرط مراعات دستورات الهي ( كه البته اينجا نيز پيروي از دستورات جهت استحكام جايگاه رهبران ديني است ) با اين ديدگاه سوال شما در خصوص نحوه تروج دين بي مورد، واپسگرايانه است. آرمانگرا باشيد نه دين گرا.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها