تعداد بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ - 2022 05 November
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

 

دکتر کمیلی
ضمن تشکر از زحمات جناب آقای دکتر کمیلی، می‌خواستم بدانم نوادگان شمس‌المعالی نی‌ریزی چه کسانی هستند؟ آیا مشخص است یا خیر ؟

پاسخ دکتر مختار کمیلی:
با سلام، فرزندان و نوادگان شمس‌المعالی معلوم نیستند و هیچ سند معتبری در این مورد به دست نیاورده‌ام.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
چرا لاین قدیم و جدید لای‌رز هیچ ارتباطی با هم ندارد؟ هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، خودروهای امدادرسان تا کارخانه سیمان باید بروند و برگردند تا به صحنه برسند. مسیر هم سربالایی است و زمان بیشتری می‌برد.
گردنه استهبان - نی‌ریز نیز همین طور است.

پاسخ راه و شهرسازی:
با عرض سلام و ادب و احترام، مکاتبات لازم در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی فارس انجام شده تا ضمن بررسی مشاوران طرح، ان‌شاءا... این مهم انجام شود.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر
در آزمون استخدامی برای قسمت منابع انسانی 5 نفر نیرو می‌خواستند؛ اما چرا فقط 3 نفر قبول شدند؟ چرا رتبه‌های برتر قبول نشدند؟

پاسخ مجتمع فولاد غدیر:
با سلام، این توضیحات را که بارها داده‌ایم. الزاماً نفر برتر در مصاحبه‌ها ممکن است امتیاز لازم را کسب نکرده باشد. موارد اعتراضی را هم دوستان می‌توانند با ایمیل اعلام شده یا شماره تلفن با دانشگاه شیراز مطرح و پیگیری کنند.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
چرا چند متخصص را نمی‌آورید و از آنها راهکار ماندن و بی سر و صدا رفتنشان را نمی‌پرسید؟ البته چون مشکلات را خودتان برایشان به وجود می‌آورید و نیازی به پرسیدن ندارید.  بالاخره خدایی هست که سر شما را از زیر برف بیرون بیاورد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و احترام، حضور متخصص به دو صورت آزاد و متعهد وجود دارد. متخصص بدون تعهد حضور در شهرستان، دست شبکه بهداشت نیست. در‌باره پزشکهای متعهد سالیانه بعد از فارغ‌التحصیلی در شهریور ماه در سامانه تقسیم ثبت‌نام کرده‌اند و بعد از ۲ الی ۳ ماه بین استانها تقسیم و بعد در استان بین شهرستانها تقسیم می‌شوند. هر ساله این امر در آبان تا دی اتفاق می‌افتد و اتمام طرح این عزیزان در خرداد الی مرداد ماه است. در این فاصله خروج و شروع طرح جدید مشکلاتی رخ می‌دهد. هر ساله در‌خواست متعدد متخصصان به استان و وزارت داده می‌شود و معاونت درمان دانشگاه با توجه به اولویت نیاز هر شهر، متخصصان را به شهر‌ها اختصاص می‌دهد.
روند افزایش متخصصان و مطبها از سال ۹۷ تا کنون، از زمان حضور اینجانب در شهرستان حاکی از کارنامه اینجانب می‌باشد. نحوه و زمان پرداخت، تعهد متخصصان و شرایط خاص قراردادهای کاری این عزیزان مشکلاتی است که ماندگاری همه متخصصان را تحت‌الشعاع قرار داده است و این مشکل در تمامی کشور وجود دارد و مختص شهرستان ما نیست.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
کاش فکری هم به حال خیابان ابوذر و کوچه‌های آن‌می‌کردیدکه یک سطل زباله ندارد. همیشه زباله‌ها در کوچه‌ها است و سگهای ولگرد آسایشمان را گرفته‌اند.


پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام خدمت شما شهروند محترم، تعدادی از باکسهای زباله تعمیر و جانمایی شده و مابقی نیز در حال تعمیر می‌باشند که ان‌شاءا... به محض اتمام، در مکانهای از قبل تعیین شده مستقر خواهد شد.
در ارتباط با سگهای بلا صاحب یا ولگرد نیز اکیپ اتلاف واحد خدمات شهری شهرداری نی‌ریز، هر روزه در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی است.
جا دارد در اینجا از همشهریان عزیزی که در بیرون گذاشتن زباله‌های خود در ساعات و روزهای از قبل تعیین شده اقدام می‌کنند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
لطفاً فکری به حال شلوغی بیش از اندازه صف تریاژ و کثیفی بیمارستان کنید. همچنین بی نظم‌بودن داروخانه ونبود دارو. 
یک ساعت و نیم در صف داروخانه منتظر بودم. بچه‌ام هم تب ۳۹ درجه داشت و با وجودی که دکتر بالای نسخه‌اش نوشته بود اورژانسی، باز هم یک ساعت و نیم من را در صف نگه داشتند و بعد هم گفتند این داروها را نداریم. این همه راه از بیمارستان به شهر برگشتم و داروها را گرفتم. بعد آمدم تزریقات و تخت خالی نبود. بچه هم از ساعت ۷ تب ۳۹ درجه داشت و تا ساعت ۱۱ موفق به تزریق سرم و کنترل تبش نشدم .
وقتی بعد از یک ساعت در صف تزریقات ایستادم و دیدم تخت خالی نمی‌شود و بچه هم خیلی حالش بد است، بچه را روی تخت در راهرو که فوق‌لعاده کثیف بود خواباندم و پرستار را آوردم تا سرم بچه را بزند؛ اما گفت چسب نداریم.
یک ربع ساعت هم معطل چسب شدم تا برایشان چسب رسید. 
از ساعت هفت و نیم با تب ۳۹ درجه برای کودک ۷ ساله مراجعه کردم و ساعت دوازده و نیم تازه سرم را وصل کردند و تبش پایین آمد. 
مثل زمان جنگ یک بچه روی صندلی، یکی در بغل مادرش و یکی ایستاده سرم به دستش بود. یعنی در بیمارستان به این بزرگی نمی‌توانند یک اتاق بیشتر به تزریقات اختصاص دهند؟ لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
پاسخ همه سؤالات در جلسه‌ای که در شورای شهر برگزار شد، داده شده است. لطفاً به شرح گزارش چاپ شده در صفحه 4 شماره قبل مراجعه بفرمایید.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی - منابع آب - هیئت امنای قنات شادابخت
چرا جلوی معدن اطراف قنات شادابخت را نمی‌گیرید؟ تمام جاهای قنات شده محل عبور ماشینهای سنگین و از طرف دیگر بر اثر لرزش انفجارات معدن، چاه‌های قنات از بین می‌روند. اگر جلوی این کار گرفته نشود، هم قنات نابود می‌شود و هم باغها از بین می‌روند. حریم قنات چقدراست؟چرا اقدام نمی‌کنید؟

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، در حوزه کاری اداره منابع آب است.

پاسخ منابع آب:
حریم عملیات کارگاهی جهت قنات هزار متر است که در عملیات انفجار معادن باید کارشناسی تخصصی انجام شود.
-----------//-----------

منابع آب - جهاد کشاورزی
من یکی از باغداران زیرمجموعه قنات خبار هستم. با توجه به خشکسالی و خشک شدن آب قنات خبار و از بین رفتن کامل باغها و در نتیجه کمبود برداشت انار، چرا سازمان منابع آب و مدیریت جهاد کشاورزی بر تلمبه‌های مشرف بر این باغها نظارت ندارند تا ببینند چه بر سر باغدار آمده است؟ کجای قانون و کدام انصاف و وجدان اجازه می‌دهد تلمبه‌داری که از آب زیر‌زمینی متعلق به مردم استفاده می‌کند، آب را در استخر ذخیره و ساعتی ۶۰۰ هزار تومان به باغدار بفروشد؟ آن هم با هزار دردسر و التماس. وجدان کدام انسان این گونه اجازه به چنین افراد سودجو و خاطی می‌دهد که این گونه اجحاف کنند؟ خواهش می کنم این مطلب را در روزنامه درج کنید تا مسئولان محترم پاسخگوی ما باشند.

پاسخ منابع آب:
با سلام، ماده ۲۷ قانون توزیع عادلانه آب:
پروانه مصرف آب مختص به زمین و مواردی است که برای آن صادر شده است؛ مگر آن‌که تصمیم دیگری به وسیله دولت در منطقه اتخاذ شود.
ماده ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب:
هیچ کس حق ندارد آبی که اجازه مصرف آن را دارد، به مصرفی به جز آن‌چه که در پروانه قید شده است برساند و همچنین حق انتقال پروانه صادره را به دیگری بدون اجازه وزارت نیرو نخواهد داشت؛ مگر به تبع زمین و برای همان مصرف با اطلاع وزارت نیرو.
موارد را معرفی فرمایید تا طبق قانون اقدام شود.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، در حوزه کاری اداره منابع آب است.
-----------//-----------

نماینده مجلس
اگر زبان بگذارید تا افراد شایسته، با لیاقت و غیر آشنای شخصی شما را در مکانهای جذب نیرو جذب کنند و نه فقط افراد نزدیک به خودتان، این حجم از اعتراضات الان علیه شما شکل نمی‌گرفت.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
از آموزش و پرورش و مدیر مدرسه حضرت رقیه سؤال داریم: 
چرا حادثه شاهچراغ را سر صف برای بچه‌ها این قدر واضح توضیح دادید؟ خانواده‌ها خودشان در حد سن آنها توضیح داده بودند. سر صف چنان توضیح داده بودند که بچه بی‌زبان وقتی به خونه آمد، می‌گفت مامان، این قدر ترسیدم که نگو. تا شب مرتب حرف از کشتن و. .. می‌زد و می‌گفت می‌خواهم گریه کنم.
در شهر نی‌ریز که هنوز اتفاقی نیفتاده. بچه‌ها در عالم بچگی هستند؛ چرا اینها را توضیح می‌دهند؟ در مدرسه دانش‌آموزان کلاس اول تا ششم با سنین متفاوت هستند. نیازی نیست چنین مسائلی را برای بچه‌های کوچک توضیح دهند یا پوستر آنها را در مدرسه نصب کنند. ما هم اندازه بقیه دلمان برای آن بچه می‌سوزد؛ ولی چنین مسایلی ربطی به بچه‌ها ندارد که ذهنشان را درگیر می‌کنید. مدرسه باید به روحیات بچه‌ها توجه کند.
-----------//-----------

منابع طبیعی
درختان پارک جنگلی را آبیاری کنید. همه آنها با وجودی که کنار استخر هستند، در حال خشک شدن هستند. همچنین همه جای آن پر از زباله است. لطفاً آن را نظافت کنید. درختان نخل را هم هرس و آبیاری کنید.
-----------//-----------

فرمانداری
آقای فرماندار! جلسه برای کارخانه فولاد و آنهایی که بدون آزمون و مصاحبه وارد مجتمع شدند و پستهای اداری و ... گرفتند بگذارید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
بعضی از افراد (جوانها) هستند که وقتی سوار دوچرخه می‌شوی مسخره می‌کنند. لطفاً این موضوع را در رسانه مطرح کنیدیا به اطلاع امام‌جمعه و افرادی مثل فرماندار برسانید تا آنها را نصیحت کنند. 

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، ان‌شاءا... جوانان عزیز تحمل دوچرخه‌سواری همسن و سالان خود را داشته باشند و کسی را مسخره نکنند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- هیئت امنای قنات شادابخت
- نماینده مجلس
- آموزش و پرورش
- منابع طبیعی
- فرمانداری

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
از طرف دانشگاه شیراز چه روزی برای رسیدگی به اعتراضات وشفاف سازی نمرات میان؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها