تعداد بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ - 2022 05 November
فرماندار نی‌ریز
شورای اداری شهرستان نی‌ریز در روز یکشنبه هشتم آبان در فرمانداری برگزار و مباحث مختلفی مطرح شد.
خبرنگار: مهدی منفرد

 

از اینکه شهرستان نی‌ریز ۸۰ نفر را برای شرکت ملی نفت آموزش می‌دهد تا کلید خوردن پروژه‌های روی زمین مانده و تغییرات مدیریتی که فرماندار نی‌ریز از آن سخن به میان آورد.

آموزش برای شرکت ملی نفت
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان   گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که بین استانداران هفت استان نفت خیز، فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی نفت امضاء شده قرار شده است تعدادی از علاقه‌مندان در این زمینه جهت کمک به اشتغال آموزش دهیم که سهم شهرستان نی‌ریز ۸۰ نفر است و آمادگی داریم از بین افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله در رشته‌های لوله‌کشی صنعتی، برق کار صنعتی، جوشکار فولاد‌های زنگ نزن و جوشکاری سازه‌های صنعتی افراد را آموزش دهیم و با تهیه بانک اطلاعاتی به اشتغال کمک کنیم.

مهدی مرادی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در این دوره‌ها شرکت کنند باید حداقل دیپلم و حداکثر لیسانس داشته باشند و اولویت با رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش است.

    /     آموزش 80 نفر برای شرکت نفت


مطالعه فقط ۲ دقیقه
در این جلسه ابتدا رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن یادآوری هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۱ آبان شروع می‌شود گفت: سرانه مطالعه در کشور ما به نسبت دیگر کشور‌ها بسیار پایین است.

مثلاً در هند سرانه مطالعه یک ساعت و ۳۵ دقیقه است، اما در ایران ۲ دقیقه و این برای ما خوب نیست.

اکبر عابدین‌نژاد ادامه داد: در زمینه بودجه گله‌مندیم هرچند وضعیت بودجه‌ای همه ادارات خوب نیست.

عابدین‌نژاد افزود: سال گذشته یک کتابخانه سیار جهت مناطق محروم به ما تعلق گرفت، اما متأسفانه نتوانستیم آن را راه‌اندازی کنیم، چون ۱۰۰ میلیون اولیه که قرار بود از خیرین یا کارخانجات تهیه شود، انجام نشد.

من معتقدم هر چه به فرهنگ کمک شود کار نیروی انتظامی، سپاه و نهاد‌های امنیتی راحت‌تر خواهد بود.
قطبی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد عدم اجرای قوانین مربوط به خدمات‌رسانی و استخدام ایثارگران و خانواده آن‌ها گلایه کرد و گفت: ادارات باید قوانین مربوط به ایثارگران را کامل اجرا کنند.

عدم پاسخگویی از ابهام شروع و به اغتشاش ختم می‌شود
مدیر آموزش و پرورش گفت: شاهدیم که در این زمان ۳۰ تا ۴۰ روزه که کشور دچار درگیری‌ها و اغتشاشات بود بیشتر آن برمی‌گردد به ذهنیات دانش‌آموزان و دانشجویان، چون در مورد مسائل مختلف ابتدا ابهاماتی در ذهن دانشجو و دانش‌آموز ایجاد می‌شود که در صورت عدم پاسخگویی صحیح، ابهام به انتقاد بعد به اعتراض و اغتشاش تبدیل می‌شود، با نگاهی ساده به تاریخ ۲ ساله گذشته متوجه خواهیم شد که کشور‌های بیگانه در زمینه ایجاد ابهامات موفق عمل کرده‌اند به طور مثال در عربستان ۴ مرکز فضای مجازی ایجاد که در یک مورد آن ۴۰۰ میز مشاوره‌ای که هر میز ۸ کارشناس دارد در زمینه ایجاد ابهامات برای دانشجویان و دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

رضا جمالی ادامه داد: بیایید شک و شبهات را با عقلانیت پاسخ دهیم. ما در این زمینه کمیته جهاد تبیین را راه‌اندازی نموده‌ایم و دومین جلسه آن نیز برگزار شده است.

وی ضمن یادآوری روز ۱۳ آبان گفت: امسال بنا داریم یک مراسم متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم، طوری که چهار نفر اغتشاشگر نتوانند ذهن دانش‌آموزان ما را خراب کنند.

تغییرات مدیریتی در راه است    



در دوره آخرالزمان هستیم
فرماندار شهرستان و رئیس شورای اداری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان در حرم شاهچراغ تأکید کرد: در شرایط کنونی وظیفه ما در دولت آیت‌ا... رئیسی این است که مردم را امیدوار کنیم. شما مدیرانی هستید که باید فقط برای مردم کار کنید.

۴۴ سال از انقلاب گذشته و ما در سخت‌ترین مراحل قرار داریم؛ الان ما در دوره آخرالزمان هستیم، دوره‌ای که فاصله حق و باطل بسیار نزدیک است و باید بسیار مواظب بود.

مردم از ادارات ناراضی هستند
مختار یوسفی ادامه داد: ما مراجعه کننده زیادی داریم که از دست مسئولان نگرانند. مردم از ادارات ناراضی هستند نه بخاطر قوانین بلکه بخاطر عملکرد ما؛ دقت کنید در مقابل مردم تواضع داشته باشید.

در دولت سیزدهم ما نمی‌پذیریم که کسی با مردم با تکبر برخورد کند.

فرماندار با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: دوره ارباب و رعیتی و خان و خوانین نیست مسئول باید خود را نوکر مردم بداند. در دولت آیت‌الله رئیسی و در زعامت رهبر انقلاب سعادت خدمت به مردم شامل هر کسی نمی‌شود.

تغییرات مدیریتی در راه است
وی همچنین گفت: ما مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهیم بعضی از مدیران طی ۷ ماه گذشته یک بار هم نیامدند که مطالبه‌ای داشته باشند.

در هفته‌های آینده تغییرات مدیریتی در شهرستان داریم که به نفع شهرستان خواهد بود.

یوسفی همچنین نسبت به عملکرد روابط عمومی ادارات اعلام نارضایتی کرد و گفت: باید بهترین افراد خود را به عنوان مسئول روابط عمومی انتخاب کنید تا عملکرد ادارات به خوبی منتشر شود تا دشمن از عدم آگاهی مردم سوء استفاده نکند.

فرماندار با اشاره به صحبت‌های رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: همه معادن و کارخانه‌های موجود در شهرستان را پای کار می‌آوریم تا مسئولیت‌های اجتماعی خود را به طور کامل انجام دهند. برای ما پذیرفته نیست که کسی به بهانه ضرر کردن نخواهد مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد.

غربال انقلاب، الک می‌کند
فرماندار ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد فتنه‌گری‌هایی بودیم که جا دارد از عزیزان امنیتی جهت کشف و رصد عوامل ناامنی تشکر کنیم.

همانطور که رهبری فرمودند باید خود را برای فتنه‌های بزرگتر آماده کرد. غربال انقلاب الک می‌کند و لاغر‌ها و ریز‌ها از الک بیرون می‌ریزند. تلاش کنیم که در غربال انقلاب بمانیم دیدید که خیلی از خواص سقوط کردند.

خشکسالی، وجود اتباع بیگانه، صنوف فرصت طلب و... وجود دارد  و شما باید مدیریت کنید و در این زمینه از نفوذ افراد متنفذ و صاحب فکر استفاده نمایید و با هنرمندی با مردم برخورد کنید. مدیر موفق باید برنامه زمانبندی کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد.

بسیار مراقب باشید اولویت ما در حال حاضر خودمراقبتی است. دشمن در حال برنامه‌ریزی است. تیمی در شهرستان دستگیر شدند که آموزش دیده در تهران بودند. جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهید و در این زمینه برنامه‌ریزی کنید.

خبر‌های امیدبخش
فرماندار ضمن تشکر از نماینده مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده بحث گردنه نقاره‌خانه با همکاری ایمیدرو حل شده، پل روگذر هم تجهیز کارگاه شده و به زودی شروع به کار می‌کند و مبلغ یک میلیارد تومان نیز مستقیم از وزارتخانه به آموزش و پرورش تعلق گرفته است.

دولت قبل به نام تدبیر کشور را به لبه پرتگاه برد
قبادی معاون سیاسی فرماندار در این جلسه با اشاره به صحبت‌های فرماندار گفت: منظور از مدبر بودن و تدبیر مدیریتی تدبیر  اساسی در همه زمینه‌ها است؛ نه مثل دولت قبل که به نام تدبیر کشور را به لبه پرتگاه بردند. امروز دولت آیت ا... رئیسی تاوان بی تدبیری دولت قبل را می‌دهد، وقتی بحث بصیرت می‌شود ذهن همه به سمت بصیرت سیاسی می‌رود، اما باید بصیرت اقتصادی هم داشت نه مثل دولت قبل که با بی‌تدبیری همه چیز را به برجام گره زد.

حتی آب خوردن مردم را با چاپ پول بدون پشتوانه اقتصاد نابود کرد و وقتی با کسری بودجه روبرو گردیدند مجبور شدند با راه‌اندازی بورس، دست در جیب ملت بیچاره کنند.

در پایان به برگزیدگان جشنواره شهید رجایی لوح‌های تقدیری از طرف استانداری اهداء شد، برگزیدگان این جشنواره در نی‌ریز جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و فرمانداری بودند.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
1
فرمانداری محترم شهرستان نی ریز

با سلام و احترام مردم بخش های تابعه شهرستان از جنابعالی را درخواستی دارند و یک سوال؟!:

ابتدا سوال؟!
آیا قطرویه و مشکان از شهرهای تابعه نی ریز هستند یا بختگان؟! آیا خدمات خود را باید از نی ریز دریافت کنند یا بختگان؟!!

مدتی است تامین داروی درمانگاه های دولتی مشکان، قطرویه، دهچاه و ریزاب به یک داروخانه خصوصی در آباده طشک سپرده شده است با چه منطقی با چه استدلالی؟؟!!
آیا در نی ریز داروخانه ایی وجود نداشته و ندارد که تأمین دارو را برعهده گیرد؟؟

آیا قانون تقسیمات کشوری در حال تغییر است شهرهای مشکان و قطرویه به ترتیب با نی ریز ۶۵ و ۵۵ کیلومتر فاصله دارند و با آباده طشک ۱۲۰ و ۱۸۰ کیلومتر ، چه اتفاقی افتاد که شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز توانایی تأمین داروی مورد نیاز بخش ها را ندارد و آن را به شبکه بهداشت بختگان واگذار کرده است؟!

متاسفانه تاکنون آقای آل داود رییس محترم شبکه نی ریز به این سوالات و ابهامات پاسخی نداده اند

لذا مردم بخش های تابعه نی ریز درخواست دارند با توجه به عدم توانایی و پاسخگویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز و عدم توانایی تأمین داروی داروخانه ها از نی ریز، مسئولیت تامین دارو را از شبکه بهداشت بختگان لغو و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان استهبان واگذار نمایید چراکه فاصله بخش تا استهبان تقریباً نصف فاصله تا آباده طشک است و استهبان تجربه بهتر و بیشتر از شبکه بهداشت بختگان دارند

مردم بخش های تابعه شهرستان نی ریز

ارسال حداکثری تا به دست فرمانداری شهرستان نی ریز برسد
هوشیار
Netherlands
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
1
معاون سیاسی فرمانداری گفته:منظور از مدبر بودن و تدبیر مدیریتی تدبیر اساسی در همه زمینه‌ها است؛ نه مثل دولت قبل که به نام تدبیر کشور را به لبه پرتگاه بردند. امروز دولت آیت ا... رئیسی تاوان بی تدبیری دولت قبل را می‌دهد، وقتی بحث بصیرت می‌شود ذهن همه به سمت بصیرت سیاسی می‌رود، اما باید بصیرت اقتصادی هم داشت نه مثل دولت قبل که با بی‌تدبیری همه چیز را به برجام گره زد.حتی آب خوردن مردم را با چاپ پول بدون پشتوانه اقتصاد نابود کرد و وقتی با کسری بودجه روبرو گردیدند مجبور شدند با راه‌اندازی بورس، دست در جیب ملت بیچاره کنند.
ایشان جواب دهد 15 ماه است که دولت بی تدبیررفته اما مایحتاج خوراکی مردم در دولت با بصیرت شما 2 برابر شده.گزارش مرکز آمار دولت خودتون رو بخون ببین تورم امسال چقدر بوده؟ داروی تولید داخل نایاب شده.بلند شو برو تو داروخانه ها و بیماستان و مطبها ببین چه خبراست!!!!!!!!! قراربود دولت شما سالی یک ملیون خونه بسازه کو؟ تو همین شهر چیکار کردین؟تو شهر خودتون چطو؟ دلار 25000 تومنی دولت بی تدبیر را به چند رسوندین؟حالادست کی تو کیسه مردمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه راههایی بری صادرات انجیر و انار این شهر فلک زده بازکردین؟؟؟ تو که ریاضی خوندی و رو صندلی سیاسی نشسی با حساب دو2تاچهارتا سیاست و اقتصاد با بصیرت رو اجرا کن تا حداقل شب یلدایی آجیل و میوه قیمت پارسال دولت بی بصیرت و بی تدبیر رو بخریم دعات کنیم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها