تعداد بازدید: ۹۷۷
کد خبر: ۱۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 2022 04 November
حسینی امام جمعه جدید:
امام جمعه جدید نی‌ریز شرط خدمت در این شهرستان را وحدت و یکپارچگی همه اقشار مردم دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ آبان اظهار داشت: «امیدوارم خادم خوبی برای شما مردم بزرگوار باشم. البته شرط آن، وحدت و یکپارچگی همه شما است. همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.»

شرط خدمت وحدت است


وی افزود: «اگر چه می‌گویند در نی‌ریز اختلاف است؛ اما من قبول ندارم. نی‌ریز عامل وحدت و یکپارچگی است. همه از جمله روحانیت تابع اهل بیت و خدا هستیم. اینجا اختلاف و شکافی نمی‌بینم؛ آنچه هست، اختلاف سلیقه است و این هم طبیعی است.»


خطیب جدید جمعه نی ریز گفت: «سال ۱۳۶۱ توفیق اولین حضور را در شهرستان نی‌ریز داشتم و حالا بعد از ۱۴ سال امامت جمعه در سیرجان، خداوند توفیق داد که خدمت شما باشم. سابقه شما مردم بسیار درخشان است و اولین شهری بودید که بیشترین رأی را به جمهوری اسلامی دادید و در تاریخ انقلاب به یادگار مانده است. شهر گردان کمیل که خدمت بسیاری از شهدای عزیز در جبهه‌ها بودم؛ گرچه توفیق شهادت نداشتم.»

شرط خدمت وحدت است


حسینی عنوان داشت: «دشمن جنگ احزاب برای ما راه انداخته و رهبر انقلاب راه حل آن را صبر، مقاومت و استقامت می‌دانند. اگر امروز دشمنان علیه ما دست به دست هم داده و توطئه می‌کنند، به دلیل ضربه‌هایی است که از ما خورده‌اند.»


وی در جای دیگر، از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و سالروز مبارزه با استکبار جهانی قدردانی کرد و همچنین با بیان این که 30 گناه از زبان انسان نشئت می‌گیرد، گفت: «بسیاری از طلاقها، گرفتاری‌ها و اختلافها به خاطر این است که افرادی زبان خودشان را کنترل نمی‌کنند. آشوبها به خاطر همین است که دشمنان ما در رسانه‌ها دروغ می‌گویند و تبلیغات سوء می‌کنند و نتیجه‌اش آشوب و فتنه می‌شود.»

شرط خدمت وحدت است


نوشتنی است پیش از برگزاری مراسم نماز جمعه، مراسم استقبال از امام جمعه جدید نی‌ریز انجام شد و در جلسه شورای اداری که در فرمانداری برگزار گردید، حکم ایشان توسط حاجی‌پور مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس قرائت شد.


در این جلسه، فرماندار نی‌ریز ضمن خیرمقدم به امام جمعه جدید، از علمای گذشته شهرستان یاد کرد و پایگاه نماز جمعه را پایگاهی مهم برای مردم به عنوان قرارگاه فرهنگی دانست.

شرط خدمت وحدت است


نماینده مجلس هم در سخنانی ضمن بیان این که مأموران امنیت هدفشان آرامش مردم ایران است، گفت: «مماشات باید کم کم به پایان برسد و همه نیروهای تلاشگر امنیتی و دستگاه قضایی مجدانه وارد عرصه شوند و صف معترضان از معاندان و بدخواهان نظام که جان و امنیت مردم را تهدید می‌کنند، جدا شود.»


فرهاد طهماسبی ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جواد فقیه در این مدت گفت: «برای آقای حسینی که سکان این جبهه فرهنگی، عبادی، سیاسی را در شهرستان به دست می‌گیرند، توفیق خدمت دارم تا برای ارتقاء اوضاع شهرستان، برای کمک و روشنگری و هدایت مسئولان در جهت ارتقاء معیشت و امنیت و اقتصاد شهرستان به ویژه اعتماد سازی مردم به کارگزاران نظام تلاش کنند.

شرط خدمت وحدت است


ولامسئن شهرستان، روحانیت و فرماندار و همه اقشار مردم اعلام آمادگی می‌کنند که افتخار حرکت در این جبهه را در کنار شما را داشته باشند تا شاهد پیشرفت و عزت اسلام و مردم شهرستان باشیم.»


در ادامه، جواد قناعتی مدیرکل دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری فارس، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نماز جمعه به عنوان مهمترین قرارگاه معنوی سیاسی و فرهنگی اشاره کرد.

شرط خدمت وحدت است


رضوانی‌نسب معاون بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز با بیان این که در هیچ شهری چنین استقبال و معارفه‌ای به این زیبایی و مردمی ندیده‌ام، عنوان داشت: «زنده‌یاد آیت‌ا... فقیه همیشه تا آخرین لحظه عمرش مایه خیر و برکت بود و حال، شما با آقای حسینی نا آشنا نیستید. ما برای نی‌ریز با توجه به سابقه علمی، فرهنگی و مذهبی آن، باید کسی را انتخاب می‌کردیم که بتواند این مسیر را ادامه دهد. حاج آقا حسینی تجربه‌های بسیار موفقی در استانهای مختلف دارد؛ به ویژه در سیرجان که از ائمه جمعه با سابقه و با تجربه و برتر ما در سطح کشور به حساب می‌آید.»


وی افزود: «در انتخاب امام جمعه، ۹ نفر در شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور با بررسی موارد مختلف تصمیم می‌گیرند. در تعیین امام جمعه، مسئولان منطقه دخالتی ندارند. البته مشورت‌هایی گرفته می‌شود؛ ولی تعیین آن با افرادی است که در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ریاست آقای حاج علی اکبری بررسی‌ها را انجام می‌دهند.»


رضوانی‌نسب اضافه کرد: «مهمترین وظیفه امام جمعه تبیین انقلاب است؛ به ویژه در این شرایط و خصوصاً نسبت به نسل جوان و نوجوان.


امام جمعه نماینده حاکمیت در شهرستان است. ما نماینده ولی فقیه در شهرستان نداریم و تنها یک نماینده ولی فقیه در استان داریم. امام‌جمعه‌های شهرستان فرمانده قرارگاه فرهنگی و بصیرت و اخلاق هستند.»


نوشتنی است بعد از مراسم شورای اداری و قبل از برگزاری نماز جمعه، مراسم راهپیمایی 13 آبان و روز دانش‌آموز با حضور پرشور مردم از روبروی مسجد جامع کبیر تا مصلای نماز جمعه، با سر دادن شعارهایی علیه دشمنان و استکبار جهانی برگزار شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها