تعداد بازدید: ۲۶۷۴
کد خبر: ۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ - 2017 26 February
در سیل اخیر روستای تاریخی قلات جهرم بیش از95 درصد آسیب دید.
بخشدار مرکزی شهرستان جهرم گفت: 90 درصد از روستاهای بخش مرکزی جهرم بر اثر سیل آسیب دیده که یکی از آن ها روستای تاریخی قلات با 95 درصد خسارت است.

نسرین زارعی افزود: روستای قلات با معماری خاص و خانه هایی از خشت، گل و سنگ و به صورت پلکانی با جمعیت ۱۱۰ نفر از دهستان‌ جلگاه منطقه هکان در ۳۵ کیلومتری شمال غرب جهرم است.
وی گفت: امدادرسانی به روستاهای خسارت ‌دیده و محاصره شده در سیل به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان‌پذیر نبود اما پس از مساعد شدن هوا به کمک بالگرد امداد و نجات هلال احمر امداد رسانی صورت گرفت و تاکنون به ۲۰ منطقه سرکشی و امدادرسانی شده است.

زارعی افزود: روستای تاریخی قلات از جمله روستاهای آسیب دیده است که ابتدا کمک‌های امدادی به سرعت در آن صورت گرفت و اسکان موقت برای اهالی روستا در نظر گرفته شده است.

فرماندار جهرم گفت: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شده است که ۹۰ میلیارد ریال مربوط به بخش اماکن عمومی، ۱۵۰ میلیارد ریال اماکن مسکونی، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بخش کشاورزی و آبخیزداری و ۱۳۰ میلیارد ریال، بندها و پروژه‌های تغذیه مصنوعی آب است.

به گفته وی، ۵۰۰ نفر سیل ‌زده در اسکان موقت جمعیت هلال احمر جهرم هستند که ۵۰ تن مواد غذایی در میان آن ها توزیع شده و اقلام مورد نیاز به روستاییان و عشایر سیل ‌زده داده شده است.

صحرائیان افزود: برای پاک ‌سازی جهرم با هماهنگی‌هایی که با استانداری صورت گرفت ماشین آلات مورد نیاز از جمله پمپ‌های کفکش، ژنراتور، گریدر، بیل مکانیکی و لودر تامین شده است و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی شهرک‌های در مسیر سیل تمیز و پاک‌سازی می‌شوند.




✔دریافت گلچینی از مهمترین رویداد های نی ریز ، استان و ایران 

با عضویت در کانال تلگرام هورگان ( سرزمین خورشید)

 آدرس کانال:              @hourgan

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها