تعداد بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 2022 29 October
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که هنوز ما یک نگاه درستی به حجاب نداریم، گفت: «متأسفانه همیشه از حجاب استفاده ابزاری می‌شود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 6 آبان با بیان این مطلب گفت: «خدا رحمت کند شهید مطهری را که همیشه از «حجاب استاندارد» نام می‌برد و دنبال برنامه‌ای با حساب و کتاب برای حجاب بود. مقام معظم رهبری فرمودند: مبنای این انقلاب تفکرات شهید مطهری بود؛ و لاغیر. اما مغز این مرد بزرگ را متلاشی کردند و چه ضایعه‌ای برای کشور درست شد.»

هنوز نگاه درستی به حجاب نداریم


وی در جایی دیگر اظهار داشت: «سال آینده انتخابات مجلس است. مرکز شهرستان و همه بخشها با هم هماهنگ و از حالا آماده باشید. مهم نیست چه کسی نماینده شود؛ اما باید حواسمان باشد. بنده باشم یا نباشم، شما همه با هم باشید تا آقا باشید. اگر با هم نباشید، ذلیل هستید. بیچاره و توسری‌خور هستید. محض رضای خدا متحد باشید. بعضی افراد ۴۴ سال از این انقلاب گذشته و هنوز بیدار نمی‌شوند، دنبال تنش اجتماعی در جامعه هستند. فقط حرفی می‌زنند که در جامعه بازتاب داشته باشد و خلاصه برای خودشان غوره‌ای جمع کنند. حرف حق بزنید؛ ولو به ضرر شما باشد. »


خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «همه ما از شیعه و سنی تا ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب برادر هستیم. همان طور که یک فرد شهرنشین حق حیات دارد، روستایی هم حق حیات دارد و امکانات باید برای همه باشد. نه فقط برای یک سری کلانشهرهای خاص. باید عدالت اجتماعی، توزیع متوازن ثروت، امکانات و سرمایه‌ها باشد.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به وضعیت هوای نی‌ریز در روز جمعه عنوان داشت: «امروز اگر آب و هوای نی‌ریز را مشاهده می‌کردید، خودتان متوجه می‌شدید که چه وضعیتی دارد. این خشکی دریاچه بختگان را ببینید؛ گلوی بختگان را فشردند و هنوز می‌فشارند. وزارت نیرو باید پاسخگو باشد. سالیان سال حقابه دریاچه را نابود کردند. باغها خشک شد، قنات خبار برای اولین بار در تاریخ نی‌ریز خشک شد. چرا این همه بی‌توجهی به محیط‌زیست؟


جنگ آب شوخی نیست و اگر چند سال دیگر این وضعیت ادامه پیدا کند، نیمی از جمعیت نی‌ریز مهاجرت می‌کنند. همین الان هم از روستاها در حال مهاجرت هستند. باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. باید زیرساختهای توسعه در بخشها تقویت شود و این همه گرفتاری نداشته باشیم.» 


وی در پایان با اشاره به حادثه تروریستی شیراز، به مردم توصیه کرد که موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی اطلاع دهند و از کنار آن بی‌تفاوت گذر نکنند.


نوشتنی است بعد از مراسم نماز جمعه، نمازگزاران در یک راهپیمایی، حادثه تروریستی شیراز را محکوم کردند و علیه تروریستها و حامیان آنها شعار سر دادند.

عکس از: علی شاهسونی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها