تعداد بازدید: ۲۷۳۴
کد خبر: ۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 2017 25 February
آیت‌ا... فقیه:
خطیب جمعه نی‌ریز از دولت خواست تا با تمام توان به داد مردم آسیب‌دیده فارس و خوزستان برسد.
عابد نعمتی: امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه 6 اسفند، به رویدادهای طبیعی سیل و ریزگردها در استانهای فارس و خوزستان اشاره کرد و با تأکید بر کمک به مردم سیل‌زده روستاهای علی‌آباد و ریزاب بخش قطرویه، مسئولین را مکلف دانست که با تمام وجود در خدمت مردم محروم باشند.

ایشان گفت: «آن روز در ریزاب دختری گریه می‌کرد که در آستانه ازدواج، جهیزیه‌ام را آب برده است.»

امام جمعه نی‌ریز صحبتهای مقام معظم رهبری در زمینه لزوم تلاش مسئولین برای کمک به مردم محروم و آسیب‌دیده را خاطرنشان کرد و گفت: «به جای این که مشکلات را گردن هم بیاندازید و عذر بیاورید، برنامه‌ریزی و مشکلات را حل کنید.»

عضو خبرگان رهبری، لزوم رسیدگی و توجه بیشتر به جانبازان را یادآور شد و از جانبازانی گفت که به بیان ایشان حقشان ضایع می‌شود.

به گفته خطیب جمعه نی‌ریز، جانبازانی که از همان زمان جنگ پیگیر ثبت جانبازی‌اشان نبودند، حالا شیمیایی‌اند و هر جا می‌روند، کسی جوابشان را نمی‌دهد.

آیت‌ا... فقیه اظهار داشت: «ادارات ما و حتی نهادهای انقلابی، همه کاغذبازی شده است. دست از این کارها بردارید، شما را برای رفاه مردم قرار داده‌اند. چرا اینقدر مردم را معطل می‌کنید؟ بعد از سی سال مگر می‌شود با هیئت پزشکی ثابت کرد که جانبازند؟ چرا از همسنگرانشان نمی‌پرسید؟ بنیادشهید و جانبازان و سپاه باید به این افراد و خانواده‌هایشان رسیدگی کنند. اما حتی دیدن برخی نمی‌روند. حالا اگر کسی پول نداشت، باید در تنهایی بمیرد؟»

ایشان شهادت حضرت فاطمه(س) را تسلیت گفت و علی و زهرا را الگوی زندگی اسلامی مردان و زنان دانست. 

آیت‌ا... فقیه اما در عین حال عنوان داشت: «نمی‌دانم چه خبر است که آفت طلاق و جدایی این همه زیاد شده. جلوی آن را بگیرید و تجملات را رها کنید. با ازدواج، دو سوم دین افراد حفظ می‌شود؛ اما مدام سن ازدواج را بالا می‌برند و دنبال تشریفاتند. همین باعث می‌شود که جوانان گرفتار گناه شوند.»

خطیب جمعه نی‌ریزاز دولت خواست تا با تشکیل بنیاد ازدواج و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان به این امر کمک کند.

به گفته ایشان، دولت باید با تمام قوا به جنگ بیکاری رود و اقتصاد مقاومتی را به طور عملی اجرا کند.

امام جمعه نی‌ریز افزود: «با حرف نمی‌شود. مردم انتظار عمل دارند و می‌خواهند نان ارزان سر سفره‌اشان بیاید و در روی زن و فرزندشان شرمنده نباشند.»

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و نقش خانواده، معلمان و اساتید را در آینده نسل جوان بسیار مهم ارزیابی نمود.

به بیان ایشان، نسل جوان ما باید با خالق عالم مأنوس باشد و به نام آزادی، منهای خدا زندگی نکند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها