تعداد بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 2022 22 October
آداب معاشرت
بخش دوم

/ بهتر است به جای تدارکات زیاد ، با چند خوراکی ساده و کم زحمت مانند کیک و چای، آجیل، پاپ کورن (پنبه ذرت) و یا یک شام کم‌دردسر از میهمانتان پذیرایی کنید و بیشتر وقتتان را در کنار او بگذرانید.

/ در انجام کارها منضبط باشید تا بتوانید هر کاری را در موعد مقرر انجام دهید.

/ به شخصیت مهمانتان توجه کنید. اگر او فرد درون‌گرایی است و دیر با محیط اخت می‌شود، به او توجه و نیازهایش را پیش‌بینی کنید. اما اگر مهمانتان فردی صمیمی است بگذارید خانه شما را مثل خانه خودش بداند و آزاد باشد.

/ جای خواب مهمانتان را قبل از آمدن به خانه تان مشخص کنید و اگر اتاق اضافه ندارید با همسر و فرزندتان هماهنگ باشید و اتاق بچه‌ها یا خودتان را در اختیار مهمان بگذارید و هیچگاه جای مهمان را در پذیرایی نیندازید. اگر برای ماندن مهمان جا ندارید از قبل به او اطلاع دهید.

/ یک میزبان خوب و خوش انرژی به مهمانان خود نشان می‌دهد که از معاشرت و گذراندن وقت و پذیرایی کردن از مهمانانش خوشحال و خوشنود است. هم در کلام و هم در رفتار این قدردانی را نشان دهید.

/ اگر مهمان برایتان هدیه‌ای آورده تشکری در حد زحمت او از وی به عمل آورید.

/ به مهمانی روح بدهید! در مهمانی‌های کمی شلوغ‌تر، به عنوان میزبان، مهمانان تازه وارد را به جمع معرفی کنید و تا زمانی که تازه واردین سر صحبت با بقیه برایشان باز شود ترجیحاً تنهایشان نگذارید و مسیر صحبت و گفتگو را هم هدایت کنید.

/ حد تعادل را در تعارفات رعایت کنید! این لطف و مهربانی شما به حساب می آید که هنگام پذیرایی چه برای میوه، شیرینی و چای و چه سر سفره غذا به مهمانان خود یکی دو مرتبه تعارف کنید تا برای صرف خوراکی‌ها خجالت نکشند. منتها تعارف از حد خود که بگذرد و وارد مرحله اصرار بشود، قطعاً حس بدی در بیشتر افراد ایجاد می‌کند و مهمانان از حضور در مهمانی معذب خواهند شد! برای نمونه اگر کسی رژیم غذایی دارد، هیچگاه برای شکستن رژیم به او اصرار نکنید.در آخر اینکه خودسرانه در بشقاب مهمان غذا اضافه نکنید چون خیلی حس بدی در مهمان ایجاد می‌کند. چون بعد از اینکه واقعاً سیر شد، مجبور است غذایی را که شما اضافه کرده‌اید به زور میل کند!

/ جلسات کاری را با مهمانی ترکیب نکنید! منظور این است که اگر یکی از مهمانها پزشک است، آداب میزبانی حکم می‌کند وسط مهمانی از او نسخه و تجویز دارو درخواست نکنید. یا اگر کسی وکیل است، جزئیات مسائل حقوقی خود را از او نپرسید. اگر کسی آرایشگر یا خیاط است، انجام رایگان خدماتی را که در حوزه تخصص اوست از وی نخواهید. حتی اگر در میزبانی شما، این شرایط ما بین مهمانان شما نیز پیش آمد، با ظرافت تمام بحث را عوض کرده و از اذیت شدن مهمانی که سؤال پیج شده جلوگیری کنید.

/ اینکه در مهمانی ممکن است اتفاقات غیر مترقبه پیش بیاید اجتناب‌ناپذیر است؛ مثل شکستن ظروف یا حتی کثیف شدن قسمتی از منزل. منتها توجه کنید که جزو مهمترین آداب میزبانی این است که در هر صورت باید آرامش خود را حفظ کنید و با بزرگواری و مهربانی به سرعت وضعیت پیش آمده را تمیز و مرتب کنید. اگر اشیاء یا لوازمی دارید که خیلی برایتان ارزشمند و مهم است یا اینکه نمی‌توانید جایگزین آن را تهیه کنید، آن را در مهمانی‌ها استفاده نکنید! به این ترتیب خیال خودتان را راحت خواهید کرد و در صورت بروز هر مشکلی آداب میزبانی را زیرپا نخواهید گذاشت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها