تعداد بازدید: ۷۱
کد خبر: ۱۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 2022 22 October
حساسيت به آنتي‌بيوتيک و حادثه دردناک براي مرد جوان  رئیس اورژانس 115 نی‌ریز:
مرد 43 ساله به دلیل حساسیت به تزریق داروی آنتی‌بیوتیک که در منزل انجام شده بود، جانش را از دست داد.

به گفته مدیر اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز، این حادثه شامگاه دوشنبه ۲۵ مهرماه رخ داد و این مرد جوان در پی تزریق آمپول سفتریاکسون که توسط نزدیکان وی انجام شده بود، دچار حساسیت شدید شد و راه تنفس وی بر اثر تورم شدید بند آمد.

محمدحسین کچویی گفت: «هنگام رسیدن کارکنان اورژانس، این مرد در حالت شوک و ایست قلبی بود و آن‌ها وی را پس از اقدامات درمانی اولیه، در حال احیاء قلبی - ریوی به بیمارستان شهدای سلامت انتقال دادند.»

بر پایه اطلاعات ما از منابع بیمارستانی، متأسفانه این مرد پس از دو روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، جان خود را از دست داده است و امکان اهداء عضو وی نیز وجود نداشته است.

کچویی به مردم توصیه کرد که به هیچ عنوان تزریقات را در منزل انجام ندهند. وی گفت: «صرف این که کسی تزریقات بلد باشد، به معنای مجوز تزریقات در منزل نیست. تزریقات باید حتماً در مرکز درمانی مجهز به امکانات احیاء و داروی ضدحساسیت (اپی‌نفرین)، با حضور پزشک و کارکنان درمانی مجرب انجام شود. چرا که احتمال بروز حساسیت در همه افراد جامعه وجود دارد. بسیاری از افرادی که دچار حالت حساسیت شدید بر اثر تزریق دارو یا حتی نیش حشرات شده‌اند، سابقه حساسیت نداشته‌اند. همه دارو‌ها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها احتمال دارد که هنگام مصرف، فرد را دچار حساسیت کنند؛ حتی اگر همان دارو را بار‌ها استفاده و تزریق کرده باشند و مشکلی ایجاد نشده باشد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها