تعداد بازدید: ۲۱۷۰
کد خبر: ۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ - 2017 24 February
مدیرعامل آبفای استان فارس با اشاره به دوره ۱۰ ساله خشکسالی در این استان گفت: بارندگی‌های اخیر استان فارس بحران آب در بخش کشاورزی را برطرف نکرده است.
محمدعلی قلندری با اشاره به دوره10 ساله خشکسالی در این استان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر استان فارس بحران آب در بخش کشاورزی را برطرف نکرده و همچنان کشت محصولات پر مصرفی مانند برنج در استان ممنوع است.
وی با بیان اینکه عمده مصرف کشاورزان از آب‌های زیرزمینی است، گفت: میزان بارش در هفته گذشته به غنای سفره‌های زیرزمینی کمک می‌کند اما همچنان وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی استان به حد مطلوب نرسیده است.
مدیرعامل آبفای استان فارس با بیان اینکه در حالت عادی باید 20 تا 40 درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده شود، افزود: اگر این میزان به 40 تا 60 درصد برسد وضعیت بحرانی و در صورت رسیدن به بالای 60 درصد فوق بحرانی قلمداد می‌شود اما در حال حاضر در استان فارس وضعیت استفاده از آب‌های زیرزمینی 85 درصد است.
قلندری بیان کرد: ممنوعیت استفاده از روش‌های غرقابی همچنان به کشاورزان توصیه می‌شود و باید از روش‌های گلخانه‌ای و آبیاری نوین استفاده شود.
وی درباره بازسازی خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس گفت: عملیات بازسازی به اتمام رسیده و آب تمامی شهرها وصل شده است.
مدیرعامل آبفای استان فارس با اشاره به اینکه این امر در 5 روز انجام شد، افزود: در این مدت با وجود قطعی آب شهرهای لار، گراش، خنج، قیر و اوز هیچ مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی مردم به وجود نیامد.
قلندری با بیان اینکه در این 5 روز تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات از شهرهای خنج، اوز، قیر، لار و گراش تامین شد، بیان کرد: هنوز اعتبار دقیق عملیات بازسازی مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده باشد.

اگر می خواهید خلاصه ای از مهمترین رویداد های شهرستان، استان و ایران را دریافت کنید

شما هم یکی از اعضای کانال تلگرامی هورگان باشید

 آدرس کانال:              @hourgan

  برای عضویت کلیک کنید



منبع: خبر جنوب
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
سلام
سخن بسیار صحیحی است . با یک حساب سر انگشتی متوجه میشویم که بلایی که ما بر سر سرزمینمان آورده ایم هرگز با بارشهای حتی 10 برابر بارش اخیر نیز نمیتواند جبران مافات کند . محدودیتهای ایجاد شده در مصرف ابهای زیر زمینی میبایست با شدت بیشتری ادامه داشته باشد .واقعا کشت برنج و ذرت در استان فارس قطعا جنایت است. باور کنیم تهدید آب جدیست و هیچ تجاوز خارجی را نمیتوان با آن مقایسه کرد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها