تعداد بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 2022 16 October
آداب معاشرت
بخش اول

پیش از این قواعد میهمانی رفتن را خواندیم. حالا برای این‌که بتوانیم میزبان خوبی باشیم، باید اصول و قواعدی را بدانیم که در زیر می‌خوانید.
*****

/ آمادگی کافی داشته باشید. قبل از آمدن مهمان جاهایی از منزل را که احتمال رفت و آمد مهمان به آنها وجود دارد کنترل و مرتب کنید. وقتی منزل به هم ریختگی مشهودی داشته باشد، مهمان احساس می‌کند برای شما مزاحمت ایجاد کرده و دوست دارد هرچه سریعتر مهمانی تمام شده و از منزل شما برود.

/ قبل از اینکه مهمانتان به خانه شما بیاید چند شاخه گل تهیه کنید و در گلدانتان بگذارید. گل تازه به خانه شما روح و لطافت می‌دهد و خانه را دلپذیرتر می‌سازد .

/ قبل از آمدن مهمان وسایل با ارزش و گرانقیمت خود را از دسترس کودکان خارج کنید و با خیال راحت کنار مهمانتان بنشینید. این کار سبب می‌شود شما در زمان حضور مهمان، مدام مراقب وسایل خود نباشید و مدام چشمتان به دست مهمانتان نباشد.

/ برخی از مهمانان همراه خود فرد دیگری را نیز به مهمانی می‌برند. اگر شرایط پذیرایی از همراه او را ندارید، تعارف را کنار بگذارید و این موضوع را به مهمانتان اطلاع دهید.

/ در بدو ورود از مهمانها استقبال کنید. چون لحظه مهمی است و تأثیر خود را تا انتهای مهمانی بر روی مهمانان می‌گذارد. یکی از مهمترین وظایف میزبان ایجاد حس راحتی و صمیمیت در مهمان است، پس با استقبال گرم آن را در مهمان‌های خود ایجاد کنید. درست است در آن زمان سرتان شلوغ است اما به عنوان میزبان وظیفه شماست که در لحظه ورود مهمانها کنار در ورودی بایستید و به آنها خوش آمد بگویید.

/ با مهمانان صمیمی و دوستانه رفتار کنید، نه خشک و رسمی.

/ رهبر جمع باشید. این وظیفه میزبان است که در بدو ورود مهمانان را به محلی برای تعویض لباس‌ها راهنمایی کند و لباسهایشان را روی چوب رختی یا جای مناسبی آویزان کند تا مهمانان سردرگم نباشند و اینکه به جایی از منزل که شما دوست ندارید نا خواسته و از روی ابهام وارد نشوند. رهبری به همینجا ختم نمی شود! میزبان باید حین صرف شام مهمانان را سر میز یا سفره غذا دعوت کند. همچنین بهتر است کارهایی جز پذیرایی و آشپزی را به بعد از رفتن مهمانها موکول کنید و مهمانان را به مدت طولانی تنها نگذارید! اگر طولانی نزد مهمانان نباشید، مهمان حس می‌کند خیلی برای شما زحمت ایجاد کرده است.
ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها