تعداد بازدید: ۷۱
کد خبر: ۱۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ - 2022 16 October

بهترین چیز‌هایی که می‌توانید برای صبحانه بخورید:
تخم مرغ
پژوهش‌ها نشان داده‌اند خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه، احساس سیری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در وعده‌ غذایی بعدیتان کالری کمتری مصرف کنید و ضمناً  قند ‌خونتان و سطح انسولینتان یکنواخت بماند. همچنین زرده تخم‌مرغ حاوی لوتئین و زاکستانتین است که دو آنتی‌اکسیدان مهم هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به جلوگیری از اختلالات چشمی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد کمک می‌کنند.
تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع کولین است که ماده‌ مغذی مهمی برای سلامت مغز و کبد محسوب می‌شود.
تخم مرغ هر چند کلسترول زیادی دارد، اما در بیشتر افراد سبب افزایش کلسترول نمی‌شود. در واقع خوردن تخم‌مرغ کامل می‌تواند خطر بیماری قلبی را با اصلاح کردن شکل کلسترول بد یا همان LDL را کاهش بدهد و سطح کلسترول خوب و حساسیت به انسولین را بالا ببرد. سه عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی تقریباً ۲۰ گرم پروتئین با کیفیت بالا است.
قهوه
کافئین، سرعت سوخت و ساز و چربی‌سوزی را بالا می‌برد. در مطالعه‌ای، ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز به افراد کمک کرده بود طی ۲۴ ساعت، ۷۹ تا ۱۵۰ کالری بیشتر بسوزانند.
قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نیز هست که التهاب را در بدن کاهش داده و از سلول‌های موجود در دیواره‌ رگ‌ها محافظت می‌کند و خطر دیابت و بیماری کبد را کاهش می‌دهد.
جو  دوسر
جو دوسر بهترین صبحانه برای آن‌هایی است که عاشق غلات صبحانه هستند. فواید جو دوسر شامل کاهش کلسترول و افزایش هورمون سیری می‌شود. جو دوسر غنی از آنتی اکسیدان‌هاست که جلوی فاسد شدن اسید‌های چرب موجود در جو دوسر را می‌گیرند.
دانه چیا یا تخم شربتی
دانه چیا بی‌نهایت مغذی بوده و یکی از بهترین منابع فیبر است. ۲۸ گرم دانه چیا دارای ۱۱ گرم فیبر است. 
مغز‌ها
مغز‌ها می‌توانند ریسک فاکتور‌های بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و التهاب را کاهش بدهند.
انواع مغز‌ها سرشار از منیزیم، پتاسیم و چربی‌های تک غیراشباع نیز هستند و برای بیماران دیابتی مفیدو  مغذی هستند.
میوه
همه میوه‌ها حاوی ویتامین و پتاسیم و فیبر و میزان نسبتاً کمی کالری هستند.
بذر کتان
بذرکتان خوردنی بسیار سالمی است که حاوی فیبر فراوان بوده و تا ساعتها سیر نگه‌تان می‌دارد.
موز
موز کمکتان می‌کند احساس سیری کنید. فولات و ویتامین B۶ موجود در موز موجب افزایش سروتونین می‌شود که بهبود دهنده‌ خلق و خو و کاهنده‌ اضطراب است.
کره بادام زمینی یا کره آجیل
دو قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی ۸ گرم پروتئین همراه با چربی‌های سالم غیراشباع دارد. مصرف بادام زمینی با کاهش خطر بیماریهای مزمن و کنترل وزن ارتباط دارد. لازم به ذکر است به دلیل دارا بودن کالری بالای  کره آجیلها استفاده طولانی مدت از آنها منجر به افزایش وزن و چاقی می‌شود. لذا در رژیم‌های غذایی که به منظور کاهش وزن تجویز می‌شود به میزان کمتری استفاده می‌گردد.
سیب‌زمینی شیرین
یک عدد سیب‌زمینی شیرین متوسط تقریباً ۴۰۰ درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین A  را تأمین می‌کند! رنگ نارنجی سیب‌زمینی شیرین به بتاکاروتن آن مربوط می‌شود که برای سیستم ایمنی ضروری است. یک عدد سیب‌زمینی شیرین می‌تواند ۱۵ درصد از نیاز روزانه‌تان به فیبر را تأمین کند، کلسترولتان را پایین بیاورد و سلامت گوارشتان را تقویت کند. 

بدترین چیز‌هایی که می‌توانید برای صبحانه بخورید:

غلات صبحانه فرآوری شده
در واقع این غلات بسیار فرآوری شده‌اند و فقط مقدار اندکی سبوس دارند. ضمناً مواد مغذی افزوده شده به آن، مصنوعی‌اند.
آبمیوه‌های مصنوعی
آبمیوه یکی ازبدترین انتخابها برای صبحانه است که اگر سعی دارید وزن کم کنید، بر گرسنگیتان غلبه کنید یا دچار بیماری‌های مزمن نشوید باید آبمیوه را از رژیم غذاییتان حذف کنید. 
کیک خامه‌ای و مربایی
محصولی پُرکالری و بسیار شیرین است که فیبر و پروتئین ناچیزی دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها