تعداد بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ - 2022 16 October
نویسنده : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

جلوی تخریب مدارس احمد نی‌ریزی و فرهمندی را بگیرید و آن را به موزه تبدیل کنید.

محمدعلی حمیدی از مدیران اسبق آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی نی‌ریز با بیان اهمیت و قدمت ۸۰ ساله‌ی مدرسه احمد نی‌ریزی و مدرسه فرهمندی طرحی را مطرح نمود تا از تخریب این مدارس جلوگیری و به عنوان موزه و مرکز فرهنگی بتوان از آن استفاده کرد. این طرح در صورت تصویب در شورای فرهنگ عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین در این جلسه موضوع فعالیت‌های قرآنی در محل مصلای نماز جمعه  مورد بررسی قرار گرفت.  

حجه الاسلام و المسلمین سید جواد فقیه امام  جمعه موقت ضمن تأکید بر قرآن محوری در همه امور جامعه، نماز جمعه را نماد فرهنگ و قلب فرهنگی شهر عنوان کرد و خواستار تشکیل نهضت قرآنی و انجام امور فرهنگی از طریق امام جمعه شد.  

وی با تأکید بر اینکه آیت‌ا... سید محمد فقیه از چهره‌ها و خادمان برتر قرآنی در سطح جهان اسلام بودند، برگزاری پیش کنگره آن عالم ربانی با عنوان  و هدف تجلیل از فعالین قرآنی شهرستان را پیشنهاد کرد.

در ادامه فرماندار ضمن برشمردن فعالیت‌های فرهنگی که تاکنون در سطح شهر نی‌ریز برگزار شده، رشد و غنای فرهنگی نی‌ریز را ارزشمند خوانده و خواستار اختصاص  منابع پایدار و ۳ درصد از درآمد صنایع و معادن به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شد.

در این جلسه ادارات و سازمان‌های متولی قرآنی هر یک گزارش مفصلی از مراکز و مؤسسات تحت پوشش ارائه داده و مقرر گردید کمیته توسعه فرهنگ قرآنی زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی فعال گردد.ش

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها