تعداد بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 2022 08 October
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

اداره کتابخانه‌های عمومی
سلام و خدا قوت به خدمتگزاران عرصه جهل مردم ایران و تشکر بابت تعطیلی سالن مطالعه کتابخانه عمومی مرکزی شهرستان نی‌ریز بابت استاندارد نبودن! ممنون که صورت مسئله را پاک و خودتان را راحت کردید.

پاسخ اداره کتابخانه‌های عمومی:
با سلام، کتابخانه عمومی امام صادق با 1850متر زیربنا و سالنهای مطالعه بزرگ و امکانات عالی، جایگزین سالنهای مطالعه کتابخانه زنده‌یاد رجبی شده است. لطفاً از امکانات سالنهای جدید بازدید کنید. امکان نگهداری سالنهای کتابخانه رجبی با وجود محیط یکپارچه و سر و صدا وجود نداشت.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
1- به سالن ورزشی که در روستای دهچاه به دست خیرین ساخته شده اهمیت دهید. متأسفانه جوانان با موتورسیکلت و دوچرخه وارد سالن می‌شوند و کفپوشها خراب می‌شود.


2- ظرفیت یک سانس استخر چند نفر است؟ چند روز پیش که در سانس خانمها به استخر رفتیم، حدود 100 نفر در استخر بودند که اصلاً نمی‌شد در آن راه رفت؛ چه رسد به شنا کردن! لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ ورزش و جوانان:
1- ضمن عرض تشکر از روزنامه نی‌ریزان فارس که زبان گویای همشهریان است و در راستای شفاف‌سازی قدم بر می‌دارد، سالن ورزشی روستای دهچاه که قبل از هر سخنی باید از تلاشهای خیر ارجمند دکتر سید محمدعلی فاطمی تشکر نمود، با چندین سال وقفه از زمان احداث و پیشرفت هشتاد درصدی با پیگیریهای انجام پذیرفته و اقداماتی از قبیل روشنایی، کفپوش، احداث سکو، احداث اتاق مدیریت و سرویس بهداشتی و انشعابات برق و گاز و گازکشی و نصب اسپیلت از محل اعتبارات اداره ورزش و جوانان شهرستان احداث شده است.

در رابطه با ورود دوچرخه و موتورسیکلت، با دهیاری روستا تماس گرفته شده و ایشان راه‌حل را بسته شدن درِ بزرگ سالن و در صورت مشاهده خواستار تماس با ایشان و مسئول سالن و هماهنگی لازم و جلوگیری از تکرار را با برگزارکنندگان مسابقات انجام دادند.

جا دارد افتتاحیه زمین چمن مصنوعی رابه اهالی محترم روستای دهچاه شادباش بگوییم .

2- در مورد استخر چنین چیزی اصلاً صحت ندارد. در صورت مشاهده، در همان سانس با اداره ورزش وجوانان تماس بگیرید تا بازرسان اداره پیگیری کنند.
-----------//-----------

شهرداری مشکان
لطفاً از شهرداری مشکان سؤال کنید چرا برای بازسازی وسایل بازی پارک بافت قدیم مشکان از جمله تاب که شکسته و ناایمن شده و یا نبود اسفنج زیر این مجموعه اقدام نمی‌کنند؟

پاسخ شهرداری مشکان:
با سلام و تشکر از پرسشگر محترم و هفته‌نامه وزین نی‌ریزان فارس، در مورد تاب شکسته، تقریباً از آخرین  تعویض تاب نزدیک به 40 روز می‌گذرد که دوباره قسمتی از آن شکسته و تعویض شده است. کفپوش پارک هم تأمین اعتبار شده و در مرحله استعلام و خرید است.

از همشهریان خواهش می‌کنیم که در حفظ و نگهداری تجهیزات شهری کوشا باشند.
-----------//-----------

نماینده مجلس
صندوق بازنشستگی کشوری همزمان اقساط وامهای دریافتی از بانکها و قرض‌الحسنه‌ها را از حقوق بازنشستگان کسر می‌کند و به حساب این مراکز مالی واریز می‌نماید. اما الآن چندین ماه است که این کار انجام نمی‌شود و با این که اقساط از حقوق بازنشستگان کسر شده، ولی به حساب بانک منظور نمی‌شود. به همین دلیل اکثر بازنشستگان که جزو قشرهای ضعیف هستند،  جریمه تأخیر می‌پردازند.

اینجانب به عنوان یک بازنشسته، تاکنون 300 هزار تومان جریمه تأخیر داده‌ام. از نماینده محترم درخواست می‌کنم این مورد را از سازمان برنامه و بودجه و همچنین صندوق بازنشستگی کشوری سؤال کنند و نتیجه را اعلام فرمایند.

پاسخ  روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروند گرامی، در خصوص مطلب فوق نامه‌ای به همراه مستنداتتان تنظیم نموده و به دفتر دکتر طهماسبی در یکی از سه شهرستانهای نی‌ریز ، استهبان و بختگان تحویل دهید تا مطالبه پیگیری گردد و نتیجه از طریق دفتر به شما اعلام شود. 
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
لطفاً این پیام را به جناب دکتر آل‌داود برسانید. ما جمعی از مردم نی‌ریز تقاضا داریم که جنابعالی با تأسیس مطب شخصی آقای دکتر خسروی جراح گوش، حلق و بینی در شهرستان موافقت کنید تا ایشان ماندگار شوند و هم ما بتوانیم راحت‌تر نوبت بگیریم. لطفاً دکتر خسروی را در نی‌ریز نگه دارید.

حتماً شنیده‌اید که برای گرفتن نوبت در کلینیک درمانگاه بیمارستان باید سه چهار ماه منتظر ماند؛ مخصوصاً برای پزشکانی که مطب ندارند، مثل دکتر خسروی متخصص گوش، حلق و بینی.

توی این وضعیت که سرماخوردگی‌ها شدت می‌گیرد، اگر بچه‌ای عفونت بگیرد، خانواده‌ها باید چکار کنند؟ آواره شهرهای دیگه شوند؟ سختی رفت و آمد و هزینه چطور؟

ای کاش آقای دکتر آل‌داود که همیشه حضورش را به مردم ثابت کرده، این بار هم کاری برای این مردم انجام دهد و فارغ از هر فکر و عقیده‌ای، نیاز مردم را ببیند. چرا همکاری لازم را برای تأسیس مطب شخصی ایشان انجام نمی‌دهید و او را راضی نمی‌کنید که در همین شهر بماند؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و احترام، هر خواسته‌ای روند قانونی خود را دارد. لازم به ذکر است هم متخصص گوش حلق بینی دیگری در درمانگاه می‌باشد و هم ایشان تعهد شهرستان نی‌ریز را دارد و بدون جانشین امکان فعالیت و جابه‌جایی در شهرستان دیگر را ندارند. در ضمن جمع دیگری از شهروندان نظر دیگری دارند و با این موضوع مخالفند.
-----------//-----------

صمت - جهاد کشاورزی
نانوایی ...، قیمت هر قرص نان را با نایلون حساب می‌کند؛ آن هم برای این که قیمت آن گرانتر شود و به 1400تومان برسد، بدون این که کسی درخواست نایلون کند. در حالی که قیمت هر قرص نان 1250 تومان است.

پاسخ صمت:
با سلام، متولی آرد و نان جهاد است. به رئیس اتحادیه انتقال خواهم داد.
-----------//-----------

صمت
نرخهایی که برای تالارهای پذیرایی نی‌ریز مشخص کردید، هیچ کدام اجرا نمی‌شود و بیشتر هم شده است. شما را به خدا پیگیری کنید. در این اوضاع اقتصادی ما از کجا بیاوریم؟

پاسخ صمت:
با سلام، با توجه به افزایش قیمت کالا و خدمات، به خصوص مرتبط با 4 قلم کالای اساسی که یارانه آن حذف گردید، آنها تقاضای بررسی مجدد نرخنامه دارند. اما این دلیلی برای افزایش خودسرانه نیست و ملزم هستند آخرین نرخ مصوب را تا ابلاغ قیمت جدید رعایت کنند.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
1- لطفاً برای فرزندان ما در مسیر بولوار سرداران سرویس مینی‌بوس بگذارید تا از ماشینهای سواری به علت گرانی و کمبود جا استفاده نشود.

2- بر چه اساسی ساعت کار مدارس ابتدایی تغییر کرده؟ دانش‌آموز فقط 15 دقیقه صبح دیرتر به مدرسه می‌آید؛ درصورتی که باید ظهر  45 دقیقه دیرتر به خانه برود. در نی‌ریز ترافیک وجود ندارد که چنین قانونی اجرا شود. چه بسا که در استانهای دیگر هم این طرح اجرا نشده است. و این که آیا دانش‌آموزی که صبح به مدرسه می‌آید، توانایی و کشش ماندن تا ساعت13:15 را دارد؟

آیا این طرح اصولی است و برای آن فکر شده است؟ دانش‌آموزان فقط تا ساعت 12 توانایی یادگیری دارند بعد از آن، به خاطر خستگی، گرما و... که در کلاسها وجود دارد، کلاس برایش ملال‌آور می‌شود.

لطفاً روی طرح‌های این چنینی مطالعه بیشتری شود و ببینید آیا این طرح برای شهر ما هم که ترافیک وجود ندارد، باید لازم‌الاجرا باشد؟

-----------//-----------
مخابرات
علت افزایش ناگهانی قبوض تلفن ثابت چیست؟
-----------//-----------
نی‌ریزان فارس
1- اگر برایتان مقدور است، با ... مصاحبه‌ای هر چند کوتاه داشته باشید تا مردم بدانند چرا هیچ پزشکی اینجا نمی‌ماند؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، بررسی خواهیم کرد.

2- چرا خبر تصادفی را که پنجشنبه شب سر دو راهی حسن‌آباد و قطرویه اتفاق افتاد، منتشر نکردید تا شاید به غیرت مسئولان بربخورد و فکری برای آن قسمت حادثه‌خیز کنند؟ سه خودرو پژو پارس، زانتیا و نیسان با هم برخورد کردند. سرنشینان خودرو پارس هم عروس و دامادی بودند که تنها یک ساعت از مراسم عقدشان می‌گذشت.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، فضای مجازی این روزها با مشکلاتی روبرو است. در همین شماره این خبر  در صفحه 4 چاپ شده است.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
 جهاد کشاورزی،  آموزش و پرورش، مخابرات

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها