تعداد بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 2022 01 October
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

مشکل کمبود پزشکان متخصص در نی‌ریز باز هم به نگرانی جدید مردم و مسئولان بهداشت و درمان تبدیل شده است.

رئیس بیمارستان شهدای سلامت با بیان این که آبان‌ماه زمان تقسیم‌بندی پزشکان متخصص است، گفت: «شاید نتوان امید زیادی به تخصیص پزشکان متخصص مورد نیاز بیمارستان داشت؛ چون تعدادشان کم است. ما الآن متخصص بیهوشی طرحی نداریم و مدت زیادی است که به شکل مشارکتی می‌گیریم. چند روز می‌مانند و می‌روند و به عنوان استخدام و طرحی نیستند. اگر بیهوشی نباشد، بودن یا نبودن جراح فرقی نمی‌کند.»

دکتر پیمان امیدواری درباره علت این مسئله عنوان داشت: «یکی از آنها طرحش تمام شد و رفت و یکی مشکل برایش پیش آمد و نیرویی جایگزینش نشد. در این مدت 5 - 6 ماه که من مسئولیت دارم، فقط یک نیروی طرحی داشتیم و بقیه مشارکتی بودند. اگر مشکل حل نشود، به مشکلات زیادی بر می‌خوریم. الآن حتی در شیراز هم بیمارستانها کمبود متخصص بیهوشی دارند و برای همین آنها دوست دارند بروند شیراز کار کنند؛ مگر نیروی طرحی باشد که مجبور باشد به اینجا بیاید.»

دکتر آل داود رئیس شبکه بهداشت و درمان هم در این زمینه گفت: «از بهمن‌ماه سال گذشته که یکی از متخصصان بیهوشی دچار بیماری شد، به مشکل خوردیم و به طور مرتب نیروی مشارکتی گرفتیم. در کل کشور این تخصص کم شده و از استانهای دیگر می‌گیریم؛ آن هم با التماس. در شیراز بیمارستانهای بزرگ هم متخصص بیهوشی کم دارند و شبهایشان را تعطیل کرده‌اند. اما امیدواریم در طرح تقسیم‌بندی پزشکان، این مشکل حل شود.»

رئیس بیمارستان شهدای سلامت، از حضور دوباره چشم‌پزشک در کلینیک تخصصی بیمارستان قدیم خبر داد. دکتر امیدواری گفت:«چشم‌پزشک قرار است دو روز در هفته بیاید و احتمالاً اتاق عمل هم داشته باشد.»

دکتر آل داود هم عنوان داشت: «خانم دکتر صافنیت متخصص چشم‌پزشکی قرار است دو روز پایانی هر هفته در نی‌ریز حضور داشته باشد و اگر مشکلی پیش نیاید، طرحش هم در همین نی‌ریز خواهد بود.»

رئیس بیمارستان نی‌ریز با اشاره به این که دکتر خواجه‌کریم‌الدینی متخصص قبلی کلیه و مجاری ادراری از نی‌ریز رفته، از حضور قریب‌الوقوع اورولوژیست در کلینیک تخصصی گفت.

رئیس شبکه بهداشت هم اظهار داشت: «هم‌اکنون دکتر محمودی متخصص کلیه و مجاری ادراری هفته‌ای یک روز حضور دارد و دکتر صدر نیز از نیمه دوم مهرماه به درمانگاه اضافه خواهد شد.»

برخی مردم با ارسال انتقاداتی به هفته‌نامه نی‌ریزان فارس، از کم بودن زمان ویزیت متخصص گوش، حلق و بینی در کلینیک تخصصی انتقاد می‌کنند. اما امیدواری رئیس بیمارستان در این باره گفت: «دکتر خسروی 23 روز در ماه در نی‌ریز حضور دارد و دو روز در هفته در کلینیک تخصصی است و هر روز 25 بیمار را ویزیت می‌کند.‌ تعداد ویزیت بیمار توسط او قابل قبول است؛ اما چون مراجعه کننده زیاد است، نوبتها به تأخیر می‌افتد. هر روز حدود ده بیمار با نوبت قبلی هستند و بقیه را هم جدید می‌بیند. بیماران اورژانسی نیز باید به بیمارستان مراجعه کنند و چون این متخصص آنکال است، بعد از ویزیت پزشک اورژانس، با متخصص گوش، حلق و بینی تماس می‌گیرند و بیمار ویزیت می‌شود.‌‌»

این در حالی است که آل‌داود رئیس شبکه بهداشت از عملکرد دکتر خسروی راضی نیست و می‌گوید: «مردم اگر اعتراضی دارند، باید کتبی بنویسند و به واحد نظارت بر درمان تحویل دهند تا رسیدگی شود.  ما هم‌اکنون متخصص گوش، حلق و بینی جدید به نی‌ریز آورده‌ایم که چهارشنبه و پنجشنبه به درمانگاه می‌آید.‌»

مشکل کمبود متخصصان مختلف در نی‌ریز در حالی است که به گفته دکتر امیدواری اگر بخواهیم مشکل حل شود، اولین و مهمترین مسئله رفع نیاز مالی بیمارستان است. وی گفت: «چون متأسفانه دانشگاه به دلیل مشکلاتی که دارد نمی‌تواند تأمین مالی کند و مزایای پزشکان با تأخیر و دوندگی پرداخت می‌شود. پزشک هم دوست دارد بیاید اینجا و آخر ماه پولش را بگیرد. مشکل دیگر، نبود پانسیون کافی است که البته قول داده‌اند تا پایان سال ساخته شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها