تعداد بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 2022 24 September

خطیب جمعه نی‌ریز اربعین حسینی را تسلیت گفت و آن را بستر ساز ظهور حضرت مهدی(عج) دانست.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ شهریور اظهار داشت: «اربعین حسینی پایه‌گذار یاد نهضت سیدالشهدا(ع) است. اربعین شروع جاذبه مغناطیسی حسین است. جریان کربلا اوج پیمان‌شکنی جامعه اسلامی در سال ۶۱ هجری بود و امروز اربعین رجعت و اعلام بازگشت است بعد از حماسه عاشورا. یکی از وظایف ائمه و شیعیان در طول تاریخ زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و اصحاب و حماسه عاشورا است. روز‌های نخست امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) چه در کوفه و چه در مسیر شام و چه در شام و چه بعد‌ها که به مدینه آمدند، نسبت به زنده نگاه داشتن یاد شهدا و عاشورا و ترویج و تبیین آن حماسه تلاش بی وقفه داشتند. اگر نبود مجاهدت تبیین گرایانه امام سجاد و حضرت زینب، قطعاً حادثه عظیم عاشورا زیر تبلیغات سنگین بنی امیه و بنی عباس در تاریخ از بین می‌رفت.»

وی افزود: «خون سیدالشهدا در تاریخ احیا گری می‌کند و هر جا نام سید الشهدا آمده، جهالت را از بین می‌برد و حماسه او را زنده نگه می‌دارد. اربعین، بستر ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.»

خطیب جمعه نی‌ریز به سالروز آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ خورشیدی اشاره کرد و گفت: «ما نباید اجازه دهیم یاد روز‌های بزرگ به دست فراموشی سپرده شود. روز‌های بزرگ هر کشوری و هر ملتی روز‌هایی هستند که یک حادثه الهی به وسیله مردم انجام شده است. یکی از روز‌های خداوند همین ایام دفاع مقدس است. این جنگ گرچه در ظاهر برای ما تلخ و خسارت‌بار بود و در اوایل ظرفیت‌های زیادی از جمله نیرو‌های انسانی مؤمن و متخصص را که شهید شدند از دست دادیم، اما این جنگ در ادامه تبدیل به یک گنج شد برای ملت ما و یک تجربه و یک تکیه‌گاه و یک پشتوانه اخلاقی و اعتقادی و معنوی برای مردم ما شد که امروز بعد از سال‌ها که از آن می‌گذرد، هنوز ما از معنویت آن استفاده می‌کنیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها