تعداد بازدید: ۸۴
کد خبر: ۱۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 2022 24 September
نویسنده : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس

در جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با فرماندار  بر لزوم ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در شهرستان نی‌ریز تأکید شد.

به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و فرماندار نی‌ریز دیدار و گفتگو کردند.

نی‌ریز بالاتر از سرانه استانی
در این نشست، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن اشاره به شاخص‌های کتابخانه‌ای شهرستان نی‌ریز عنوان کرد: نی‌ریز از نظر سرانه فضای کتابخانه‌ای، منابع و تعداد اعضاء از میانگین استان بالاتر است که نشان‌دهنده فعالیت‌های خوبی است که توسط کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان انجام شده است.

ضروری است تجهیزات لازم فراهم شود تا کتابداران با کمترین دغدغه به کار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازند.

منوچهری ضمن اشاره به کتابخانه مرکزی نی‌ریز تصریح کرد: کار ساخت کتابخانه مرکزی نی‌ریز ابتدا بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در ادامه به اداره کل راه و شهرسازی سپرده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به اهمیت برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان دارد. در نی‌ریز کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان وجود ندارد که نیاز است برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی به کتابخانه سیار اشاره کرد و گفت: کتابخانه سیار می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و کتاب‌رسانی به مناطقی که به منابع دسترسی ندارند را تسهیل کند. همه فعالیت‌هایی که یک کتابخانه انجام می‌دهد، توسط کتابخانه سیار انجام می‌شود و بهره‌وری بالاتری هم دارد.

قطرویه تنها شهر فاقد کتابخانه
منوچهری ادامه داد: قطرویه تنها شهر فاقد کتابخانه نی‌ریز است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت صنایع و معادن نی‌ریز استفاده کنیم تا این شهر هم کتابخانه‌دار شود. در روستای مشکان هم مشکلاتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی باید مشکلات این کتابخانه برطرف شود.

کتابخوان زیاد،  کتابخانه کم
فرماندار شهرستان نی‌ریز نیز در این دیدار عنوان کرد: نی‌ریز دارای فرهنگی قدیمی و تاریخی است و بزرگان زیادی در عرصه‌های مختلف معرفی کرده‌ است. در نی‌ریز کتابخوان زیاد است اما کتابخانه کم است. اگر بخواهد کتابخانه‌ای راه‌اندازی شود باید همه ادارات پای کار باشند و کمک کنند. در حوزه کتاب و کتابخوانی باید قدم‌هایی طلایی برداشته شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها