تعداد بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۱۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ - 2022 24 September
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از کاهش 80 درصدی تولید پسته در نی‌ریز خبر داد و گفت: برداشت این محصول در سطح 11هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2000 تن پسته روانه بازار شود.
روابط عمومی: جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز

علیرضا بصیری تصریح‌کرد: برداشت پسته در این شهرستان از شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

او بیان‌کرد: ۲۰ درصد از پسته تولیدی به صورت کال فروشی برداشت و بقیه محصول پس از فرآوری توسط ۱۷ ترمینال پسته به بازار‌های داخلی و خارجی صادر‌می‌شود.

به‌گفته وی هجوم سن‌های سبز، رطوبت پایین، سرمای بهاره و افزایش کم‌سابقه دمای هوا در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان مانع تمایز و تشکیل جوانه گل شد و کاهش شدید محصول را در‌پی‌داشت.

بصیری با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته شهرستان نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، ابراز کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نی‌ریز، برای تولید پسته، و به علت کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز همچنین اظهار کرد: این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن را به خود اختصاص‌داده است و در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار پسته دارد که ۱۰۰۰ هکتار آن غیرمثمر است.

تولید پسته نی‌ریزیک پنجم سال پیش
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها