تعداد بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۱۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 2022 24 September
آغاز سال تحصیلی در نی‌ریز با
۱۵۹۳۶ دانش‌آموز نی‌ریزی در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ راهی مدرسه می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در گفتگو با ما عنوان کرد: از این تعداد ۹۰۱۶ دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد. (۴۴۱۶ دختر- ۴۶۰۰ پسر).

در دوره تحصیلی متوسطه اول ۳۸۲۰ دانش آموز (۱۹۰۰ دختر- ۱۹۲۰ پسر) بر سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

همچنین در دوره متوسطه دوم ۳۱۰۰ دانش‌آموز (۱۶۰۰ دختر- ۱۵۰۰ پسر) مشغول به تحصیل می‌شوند.

رضا جمالی همچنین در رابطه با تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی که برای نخستین بار راهی مدرسه می‌شوند گفت: تا امروز ۱۶۹۳ دانش آموز کلاس اولی خواهیم داشت که ۸۳۳ دانش‌آموز دختر و ۸۶۰ دانش‌آموز پسر خواهند بود.

از وی در ارتباط با تعداد معلمان سال تحصیلی جدید سؤال کردیم و مدیر آموزش و پرورش گفت: ما در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۶۳۴ همکار فرهنگی خواهیم داشت که بر سر کلاس درس خواهند رفت و به تفکیک دوره‌های مختلف به شرح زیر می‌باشد:

ابتدایی ۳۱۴ نفر (۲۴۸ معلم بانو و ۶۶ معلم آقا)

متوسطه اول ۱۰۶ نفر (۵۷ معلم بانو و ۴۹ معلم آقا)

متوسطه دوم ۲۱۴ نفر (۱۱۵ معلم بانو و ۹۹ معلم آقا)

جمالی تعداد کل فرهنگیان در شهرستان نی‌ریز را حدود ۱۲۵۰ نفر عنوان کرد.

از او در خصوص چالش کمبود معلم در شهرستان نی‌ریز پرسیدیم و او گفت: در دوره ابتدایی حدود ۱۵ معلم کم داشتیم که با از استفاده از بازنشستگان این کمبود را جبران نمودیم.

در دوره متوسطه به نسبت وضعیت معلمان خوب بود و تنها در تعدادی از دروس با کمبود روبرو بودیم که با استفاده از از معلمان بازنشسته، استفاده از ماده ۲۸ و گرفتن نیرو‌های تربیت معلم و همچنین دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان یعنی دانشجویان سال ۱۳۹۸ این کمبود را جبران نمودیم.

وی در ارتباط با نرخ سرویس مدارس گفت: قیمت سرویس مدارس در شورای شهر نی‌ریز مصوب و مورد موافقت هیئت تطبیق قرار گرفته است.

بر این پایه نرخ ماهیانه سرویس‌ها به قرار زیر است:

پیکان: ۲۳۰ هزار تومان

پراید، تیبا و روا: ۲۴۰ هزار تومان

پژو و سمند: ۲۵۰ هزار تومان

ون و مینی‌بوس: ۱۹۱ هزار تومان

از وی در مورد شرکت‌هایی که قرار بود وظیفه سرویس‌دهی مدارس را انجام دهند پرسیدم و او گفت: متأسفانه زیرساخت‌های این شرکت‌ها با وجود اینکه ۶-۷ شرکت به ما مراجعه کردند مناسب نبود و فعلاً طبق قراردادی که با شهرداری و تاکسیرانی امضاء شده است کار سرویس مدارس همچون سال‌های قبل از کرونا، انجام می‌شود.

جمالی در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال توسط شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است هرچند طبق اعلام وزارت بهداشت اجباری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان وجود ندارد، اما همکاران فرهنگی و معلمان باید واکسیناسیون را به طور کامل انجام دهند.

وی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: چندین جلسه با مدیران مدارس برگزار کردیم و پروتکل‌های بهداشتی را مرور نمودیم از جمله استفاده از شوینده‌ها، سطل‌های در دار، رعایت فاصله اجتماعی و از این دست پروتکل‌ها. همچنین اعلام کرده‌ایم دانش‌آموزی که دارای علائم باشد به مدرسه نرود و مراقبت‌ها را در منزل تا زمان بهبودی انجام دهد.

مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در خصوص شهریه مدارس غیردولتی و پیش‌دبستانی‌ها گفت: تمام افرادی که تمایل دارند فرزندان خود را به اینگونه مدارس بفرستند باید از طریق سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، وارد شده و گزینه استعلام شهریه مدارس را انتخاب کنند و پس از آن با وارد کردن نام واحد آموزشی، جنسیت دانش‌آموز، استان و شهرستان و دیگر مواردی که نیاز است شهریه را در سیستم رؤیت کنند.

البته این شهریه ثابت است و برای فعالیت‌های مکمل باید هزینه‌هایی که مدارس اعلام می‌کنند، پرداخت شود.

وی در پایان در پیامی به دانش‌آموزان و معلمان گفت: آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و جانفشانی شهدا جانبازان و ایثارگران خصوص ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید معلم تقارن دارد و همین فرصت مغتنمی است تا از سخت‌کوشی، تلاش و همت معلمان شریف و  فرهنگیان دلسوز شهرستان تشکر و قدردانی کنیم.

از دانش‌آموزان عزیز انتظار داریم که قدر این دوران پر برکت را بدانند.

با توجه به اینکه در دوران کرونا و در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پیش آمد،  حالا نیازمند یک همت و تلاش مضاعف فرهنگیان برای جبران این عقب ماندگی‌های آموزشی و تربیتی هستیم. همه باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان به نحوی در شاخص‌های معنویت و اخلاق تربیت شوند.

۱۶ هزار دانش‌آموز و ۱۶۷ مدرسه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها