تعداد بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۱۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 2022 18 September
در گزارش نی‌ریزان فارس
نویسنده : سمیه نظری، نی‌ریزان فارس

تفریح ساده عصرانه برای خانواده ۴ نفره در نی‌ریز و در پارک آزادی حداقل ۱۵۵ هزار تومان آب می‌خورد.

این مبلغ فقط شامل ۴ ساندویچ کتلت و ۲ بازی دارای هزینه برای ۲ فرزند در پارک آزادی محاسبه شده و اگر نوع و کیفیت غذا و تعداد بازی‌ها افزایش یابد این مبلغ به مراتب بیشتر خواهد شد.

این بررسی تنها برای یک خانواده ۴ نفره یعنی پدر، مادر و ۲ فرزند محاسبه شده است.

قیمت غذا‌ها در نی‌ریز
کتلت ۲۵ هزار تومان، همبر ۳۵ تا ۷۵ هزارتومان، پیتزا خانواده متوسط ۱۸۰ هزار تومان و نوشابه خانواده ۱۵ هزارتومان!

قیمت بلیت بازی‌ها در پارک آزادی
تکان‌دهنده: ۵ هزار تومان/ تاب کودک ۸ هزار تومان/ یوربانجی ۱۰ هزار تومان/ قطارکودک ۸ هزار تومان/ ترامبولین ۱۰ هزار تومان/ سرسره بازی ۱۲ هزارتومان.
اگر کودکی بخواهد بلیت همه بازی‌ها را بخرد ۵۳ هزار می‌شود.  
****
از آنجایی که تابستان فصل شور و شادی برای کودکان است و بچه‌ها عاشق پارک هستند در پی آن شدیم تا نظر خانواده‌ها را در مورد پارک رفتن و خرج و مخارج آن جویا شویم.

پارک جای شادی است 
طاهره عابدی می‌گوید: «قبلاً با بیست هزارتومان می‌شد پارک رفتن بچه‌ها را جمع کرد، اما الان نه! بچه‌ها هیجان و انرژی‌اشان زیاد است با یک بازی و دو بازی تخلیه نمی‌شوند. من هر بار که می‌آیم به خاطر قولی است که به آن‌ها دادم وگرنه واقعاً با دو بچه ۸ و ۵ ساله پارک آمدن سخت است.»
خانم کشاورز با دوقلو‌های خود در پارک قدم می‌زند می‌گوید: «معمولاً هر هفته می‌آییم، بچه‌ها محیط اینجا را دوست دارند و من برای حال خوب آن‌ها می‌آیم، چون اینجا واقعاً جای شادی برای بچه‌ها است.»

زور بچه‌ها زیاد است
زهرا نصیری یکی دیگر از همشهریان می‌گوید: «متأسفانه کاری از دستمان برنمی‌آید؛ مجبوریم، بچه چه می‌داند تورم بالاست! او نیاز به بازی دارد. دو سال به دلیل کرونا در خانه ماندند، من نهایت تلاشم را می‌کنم ماهی دو بار آن‌ها را به اینجا بیاورم. هر چند شام از خانه می‌آورم، اما فقط همین بازی‌کردنشان و یک بستنی حداقل ۱۰۰ هزار تومان پای ما می‌افتد.»

جواد زارع معتقد است پارک آمدن خرج دارد.  

او ادامه می‌دهد: «پسرم شش‌سالش است همه بازی‌ها را می‌رود حتی بعضی از آن‌ها را دوبار می‌رود. اما من حاضرم همه خرجش را به جان بخرم تا نخواهد در گوشه‌ای از خانه با موبایل وقتش را بگذراند، زیرا آسیب‌های موبایل خیلی بدتر است به خاطر همین تقریباً هفته‌ای سه روز او را به پارک می‌آوریم.»

خرج و مخارج بالاست
محدثه رحیمی سه فرزند دارد. می‌گوید: «خرج و مخارج بالاست وگر نه بلیت بازی‌ها زیاد نیست. همین بازی‌ها در شیراز بلیت دو برابری دارند. من بچه‌ها را که می‌آورم به آن‌ها می‌گویم فقط ۲ بازی باید انجام بدهید و آن‌ها نیز قبول کرده‌اند.» 

غذای بیرون نمی‌خرم
فاطمه نوروزی می‌گوید: «تقریباً هفته‌ای دوبار می‌آیم. هم خودم از فضا و هوای اینجا استفاده می‌کنم، هم پسرم بازی می‌کند، اما غذای بیرون نمی‌خرم و برایش از خانه میوه و تنقلات می‌آورم تا نخواهم خرج ساندویج و پیتزا بدهم.»

۲۵۰ هزار تومان خرجمان می‌شود
از نظر ز. شکاری نگه داشتن سه فرزند در خانه سخت است چه برسد که هر سه پسر باشند.  

او ادامه می‌دهد: «تقریباً هفته‌ای یکبار می‌آییم و هر هفته نزدیک ۲۵۰ هزار تومان خرج می‌کنند. یکی ساندویج می‌خواهد، یکی پیتزا، یکی چیپس. کاری نمی‌شود کرد بچه نیاز به تفریح دارد.»

کودکان تنوع‌پسند هستند
خودش را معرفی نمی‌کند و می‌گوید:، چون ما آپارتمان‌نشین هستیم؛ بیشتر اوقات، فرزندانم را به پارک می‌آوردم تا با خیال راحت اینجا بدو بدو و بازی کنند. اما هفته‌ای یک بار آن‌ها را به قسمت بازی‌های پولی می‌آورم، چون بچه‌ها تنوع پسند هستند، مشخص کردم فقط دوتا بلیت بیشتر برایشان نمی‌خرم، اما خودشان انتخاب می‌کنند چه بازی کنند.»

علی. ن می‌گوید: «پسرم ۷ و دخترم ۴ سالش است. خیلی کم می‌آییم، چون بچه «ندارم» را نمی‌فهمد و او گناهی ندارد، اگر آمدیم باید حتماً بازی کنند به خاطر همین بیشتر به پارک معلم می‌روم تا از بازی‌های سرسره و تاب استفاده کنند هر چندماه هم یکبار به پارک آزادی می‌آییم که معمولاً بلیت همه بازی‌ها را می‌خرند.»

پارک آزادی نی‌ریز/ تابستان ۱۴۰۱/ عکس: سعیده صحراگرد؛ نی‌ریزان فارس

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها