تعداد بازدید: ۲۶۲۴
کد خبر: ۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ - 2017 21 February
مدیر شعب بانک مسکن فارس
بانک مسکن در سطح فارس از ابتدای امسال تا 22 بهمن ماه برای ساخت 11 هزار واحد مسکونی که 10 هزار واحد آن در بافت فرسوده ایجاد شده680 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
نرجس مکاری زاده/ مدیر شعب بانک مسکن فارس در حالی از رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن خبر داد که تقاضا برای تسهیلات خرید مسکن در حداقل قرار داشته است و همین امر به عدم موازنه عرضه و تقاضای مسکن دامن زده است.

کمالی در جمع خبرنگاران رسانه‌های فارس اظهارداشت: بانک مسکن در سطح فارس از ابتدای امسال تا 22 بهمن ماه برای ساخت 11 هزار واحد مسکونی که 10 هزار واحد آن در بافت فرسوده ایجاد شده680 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی گفت: این در حالی است که کل پرداختی برای خرید مسکن برای 2100 واحد بوده است.
کمالی بیان داشت: میزان رشد تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش10 درصدی داشته این در حالی است که رشد تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن 170 درصد بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس با بیان این که چنین آماری نمی‌تواند برخی پیش‌بینی‌ها در خصوص تورم در بازار مسکن برای سال آینده را محقق سازد، افزود: وقتی بازار تقاضا برای خرید مسکن با رشد 10 درصدی اما بازار عرضه آن که ساخت مسکن بوده با رشد 170 درصدی رو به رو است یعنی حجم انباشت مسکن ساخته شده زیاد است.

وی گفت: تسهیلات پرداختی برای ساخت 11هزار واحد مسکونی برای واحدهایی است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و باید آن را به واحدهای خالی فعلی اضافه کرد.

کمالی تاکید کرد: سیاست بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی آن است که مسکن را از کالای سرمایه‌ای خارج کرده و آن را جزو کالاهای مصرفی قرار دهد تا از به راه افتادن موج گرایی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی بانک مسکن خانه دار کردن مردم است یادآور شد: این سیاست تا کنون جواب داده و دیگر کسی را نمی‌بینید که چندین واحد مسکونی را برای خرید و فروش و سود بردن بخرد.
کمالی با اشاره به سیاست بانک مسکن برای خانه دار شدن مردم گفت: افزایش سقف وام،‌ کاهش نرخ و روان سازی در دریافت تسهیلات از جمله اقداماتی است که بانک مسکن برای دستیابی به این سیاست در پیش گرفته است.

وی گفت: این سیاست بانک مسکن باعث افزایش رغبت برای ساخت و ساز شده که این مهم تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال دارد کما این که این 11 هزار واحد مسکونی که با تسهیلات بانک مسکن در حال ساخت است ده ها هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و باعث شده 20 درصد اشتغال کشور در حوزه مسکن باشد.

مدیر شعب بانک مسکن فارس به پرداخت وام 120 میلیون تومانی مسکن اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال 6 هزار و 363 نفر اقدام به افتتاح حساب در قالب صندوق یکم کرده اند که عمده آن‌ها سال آینده امتیازشان به سقف پرداخت وام 120 میلیون تومانی می رسد.

وی بیان داشت: امسال به 121 نفر که حائز شرایط بودند از محل صندوق یکم تسهیلات پرداخت شد.
کمالی دوره بازپرداخت این تسهیلات را 12 سال عنوان کرد و سپرده گذاری یک ساله را از جمله شرایط اصلی آ‌ن خواند.
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس در بخش دیگری از مصاحبه خود از افزایش10 میلیون تومانی وام مسکن مهر خبر داد و گفت: پروژه هایی که بالای60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند می‌توانند به جای وام 30 میلیون تومانی با سود 4 درصد مسکن مهر از وام 40 میلیون تومانی برای تکمیل پروژه های مسکن مهر استفاده کنند.

وی بیان داشت: در فارس 107 هزار و 984 واحد حایز شرایط دریافت تسهیلات مسکن مهر شدند که از این تعداد 86 هزار و 822 واحد تا کنون به اتمام رسیده و تسهیلات مسکن مهر آن ها تقسیط شد.

کمالی اضافه کرد: از بالغ بر 21 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده حدود 17 هزار واحد آن پیشرفت بالای 60 درصد دارند و باقی آن ها نیز با اندکی تلاش بیشتر مدیران آن، به حداقل پیشرفت60 درصدی خواهد رسید و می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان این که بانک مسکن در سراسر کشور تعهد تامین اعتبار برای افزایش سقف وام جهت تکمیل390 هزار واحد مسکن مهر را داده است گفت: باید سازمان‌های ذی ربط از جمله بنیاد مسکن، سازمان راه و شهرسازی و شرکت عمران صدرا برای جذب سهمیه بیشتر جهت تکمیل واحدهای نیمه تمام در فارس همکاری کرده و با تعامل با بانک پروژه‌های حائز شرایط را به بانک مسکن معرفی کنند.

وی گفت: آماده ایم تا 15 اسفندماه پرونده واحدهای مسکن مهر که از طرف ارگان‌های ذی ربط معرفی شده‌اند را به دفترخانه‌های اسناد رسمی برای افزایش سقف وام ارسال نماییم.
مدیر شعب بانک مسکن فارس تاکید کرد: این 10 میلیون تومان کمک شایان توجهی برای اتمام واحدهای مسکن نیمه تمام مهر خواهد بود.

کمالی بیان داشت: همچنین در خصوص سایر شرکت‌های تعاونی مسکن نیز برنامه‌هایی برای افزایش سقف وام دریافتی در دستور کار است و پیش بینی می کنم سقف 35 میلیون تومانی وام این افراد به 50 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر شعب بانک مسکن فارس در بخش دیگری از مصاحبه خود خبر از پرداخت وام 45 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد ویژه کارکنان نیروی انتظامی داد و گفت: برای ارج نهادن به زحمات این قشر زحمتکش وام خرید، ساخت و جعاله تا سقف 45 میلیون تومان، بدون سپرده با نرخ 4 درصد و به صورت 10 ساله پرداخت می شود.

وی پرداخت هزار فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی به مبلغ 18 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد و پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا سقف 15 میلیون تومان و با نرخ 4 درصد را از برنامه های پیش روی بانک مسکن ذکر کرد.

کمالی پرداخت 3075 فقره تسهیلات ازدواج در سال جاری و 3267 فقره تسهیلات جعاله مسکن را از دیگر اقدامات این بانک در سال جاری عنوان کرد.


اگر به دنبال یک کانال ویژه خبری هستید..

اگر می خواهید خلاصه ای از مهمترین رویداد های خبری استان،ایران و جهان را داشته باشید

شما هم یکی از اعضای کانال تلگرامی هورگان باشید

 @hourgan

اخبار |کوتاه|گلچین|معتبر|جذاب|در کانال ویژه خبری هورگان

hourgan@ برای عضویت کلیک کنید



منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها