تعداد بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 10 September
پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی باغداران فارس و با رویکرد افزایش کمیت و کیفیت محصول، طرح مشترک تغذیه باغ‌ها در نی‌ریز اجرایی می‌شود.
نویسنده : روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی

علیرضا بصیری تصریح‌کرد: این پروژه به مدت سه سال از مهرماه 1401 تا پایان شهریور 1404 و با نظارت معاونت تولیدات گیاهی در سطح 434 هکتار از باغ‌های شهرستان انجام خواهدشد. 

به‌گفته وی ثبات در تولید محصول با حداکثر کمیت و کیفیت در سال‌های متوالی هدف این طرح است و در این برنامه از باغ‌های طرف قرارداد در فروردین‌ماه سال آتی نمونه‌های ریشه و خاک اطراف آن تهیه ‌و در آزمایشگاه معتبر وضعیت ریشه‌ها بررسی و توصیه‌های لازم ارائه و بر مراحل مبارزه با قارچ و... نظارت‌ می‌شود. 

او ادامه داد: همچنین از باغ‌های طرف قرارداد درماه‌های دی، بهمن و اسفند، نمونه‌هایی از خاک و آب و در تیرماه سال آینده نمونه برگ تهیه و در آزمایشگاه معتبر تجزیه و نتایج حاصله در برنامه‌ریزی تغذیه‌ لحاظ خواهد شد.

این مقام مسئول اظهارکرد: با در نظر داشتن نتایج آزمایش‌های کلینیکی و بررسی‌های میدانی و اطلاعات دریافتی از باغدار برنامه تغذیه تهیه و کودهای مورد نیاز توسط اتحادیه تعاونی‌های باغداران استان از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز تهیه و در اختیار باغداران قرارخواهدگرفت.

بصیری ابرازکرد: با عنایت به اینکه در این پروژه، مدیریت تغذیه باغ طرف قرارداد با رعایت کامل اصول علمی و فنی و با استفاده از نهاده‌های کاملاً استاندارد آلی، زیستی و شیمیایی انجام‌می‌شود؛ باغداران می‌توانند با تکمیل فرم‌های مربوط زیر نظر کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و کارشناسان طرفین تفاهم‌نامه، نسبت به مبارزه با آفات و بیماری‌های باغ خود اقدام و با تولید میوه سالم، برچسب سلامت محصول را دریافت نمایند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها