تعداد بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۱۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ - 2022 10 September
author
روزنامه نگار: محمد جلالی


بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بود که مجتمع فولاد غدیر نی‌‌ریز اعلام کرد ۴۵۵ نفر را برای بخش فولادسازی استخدام می‌کند و پس از آن روند استخدامی آغاز شد.

در گام پایانی ۱۸ تا ۲۷ خرداد 1401 از پذیرفته‌شدگان مصاحبه شد و سه برابر ظرفیت یعنی چیزی حدود ۱۶۰۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

پس از آن و با طولانی شدن روند اعلام نتایج استخدامی انتقادات به این کارخانه افزایش یافت.

منتقدین بر این باورند که طولانی شدن این مسئله باعث شده بیش از ۱۶۰۰ خانوار بلاتکلیف بمانند و کارهای روزمره‌اشان مختل گردد.

در ابتدا شاید بهتر بود مسئولان فولاد برنامه استخدام را به روزهای پایانی ساخت فولادسازی انتقال می‌یافت تا اینگونه با چالش روبرو نشوند.

هر چند این اقدام سابقه‌دار است و پیش از این نیز برای سیمان خاکستری رخ داد و کار اعلام نتایج استخدامی‌ها از یک ماه و 2 ماه خارج و به سال کشید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی برخی از تجهیزات کارخانه فولادسازی هنوز در کشورهای خارجی است و ترخیص نشده و یکی از عوامل تأخیر،  اوج‌گیری کرونا در همین چند ماه اخیر اعلام شده است.

از سویی ماندن برخی از تجهیزات در گمرک ایران و مشکلات ارزی، قطعی برق صنایع در تابستان و... همگی دست به دست هم داده تا فعلاً خبری از افتتاح نباشد.

بررسی‌های نی‌ریزان فارس نشان می‌دهد که شاید افتتاح فولاد تا آخر امسال به تعویق بیفتد که البته امیدواریم اینگونه نشود.

برخی‌ها می‌گویند حداقل نتایج اعلام شود تا آنهایی که پذیرفته نشده‌اند تکلیف خود را بدانند و به قبول شدگان بگویند استخدام آنها منوط به افتتاح کارخانه فولاد خواهد شد که این پیشنهاد با چند مشکل روبرو است.

بی‌شک تعدادی از پذیرفته‌شدگان مصاحبه در حال حاضر کاری برای خود دست و پا کرده‌اند و در صورتی که جزو قبول شدگان باشند احتمال از دست دادن شغل موقت وجود دارد حال یا به دلیل از دست دادن انگیزه کاری و یا اینکه کارفرما عذر آنان را بخواهد.

از سویی مسئولان کارخانه برای کارخانه‌ای که راه نیفتاده حقوق پرداخت نمی‌کنند.

بنابراین همان‌گونه که در آزمون استخدامی کشوری چندین ماه طول می‌کشد تا نتایج اعلام شود و بعد از آن داوطلب در مسیر استعلام و... قرار می‌گیرد تا شاغل شود به نظر می‌رسد فعلاً باید صبر کرد و صبور بود تا کارخانه راه بیفتد.

از سویی به نظر نمی‌رسد تعمدی در افتتاح دیرهنگام باشد چرا که هیچ سرمایه‌گذاری با توجه سرمایه سنگینی که برای ساخت می‌گذارد تمایل به تأخیر ندارد چون روزانه زیان بسیاری به او وارد می‌شود. به عنوان نمونه همین فولادسازی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی هرگز به دنبال آن نیست که حتی یک روز افتتاح آن عقب بیفتد. شنیده می‌شود ساخت و ساز به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است اما امیدواریم مسئولان فولادی بتوانند با تدابیری که می‌اندیشند هرچه سریع‌تر کارخانه را به خط بهره‌برداری نزدیک کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
نویسنده نظر خود را گفته و تمام جوانب بررسی نشده است.بهتر است ایشان با دید ناقصی که دارند اظهار نظر نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
انشالا تا اتمام تمام منابع آب زيرزميني صبر ميكنيم اگر تا آن موقع به سرنوشت فولاد مباركه دچار نشوند
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها