تعداد بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ - 2022 07 September
بررسی دو چالش در شورای ترافیک
ساماندهی‌ سرویسهای مدارس و مشکلات گردنه لای‌رز در جلسه شورای ترافیک بررسی شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در این جلسه اعلام شد که نرخ سرویس مدارس توسط شهرداری به تصویب رسیده و پس از  تصویب شورای شهر و تأیید کمیته تطبیق فرمانداری، هفته آینده به اطلاع مردم خواهد رسید. 

میرزایی معاون فرماندار:
- کمیسیون ماده ۱۸ برگزار و قیمت سرویسها اعلام شده، آموزش و پرورش باید بررسی و قیمتها را اعلام کند تا هرج و مرج نباشد و هر کسی یک قیمتی را اعلام نکند.
- شهرداریها نظارت روی سرویس مدارس و قیمتها داشته باشند.
- رانندگان سرویس باید کارت صلاحیت اخذ کرده باشند.
-  آنها نباید بیشتر از ظرفیت سوار کنند؛ چون مشمول بیمه نمی‌شود.
- خودروهای سرویس مدارس باید آرم و نشان داشته و از شرکتهای مجاز باشند.
- مدارسی که نزدیک به هم هستند، آموزش و پرورش زمان تعطیلی‌شان را بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه متفاوت قرار دهد تا گره ترافیکی در یک مسیر ایجاد نشود.
- خط کشی و نصب علائم راهنمایی جلوی مدارس انجام شود. به خصوص برای مدارس روستایی بخش قطرویه که کنار جاده هستند و نیاز به پارکینگ دارند. همچنین در بخش مرکزی، روستاهای غدیرگه و دولت‌آباد.
- قرار شده پیمانکار، ایرادهای باند دوم گردنه لای‌رز را که از پلیس راه تا پیچ کارخانه‌های سیمان ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع دارد، رفع کند. این اختلاف ارتفاع، شیب زیاد و پیچ تند آن را اجتناب ناپذیر می‌کند.
- عامل اصلی حوادث این مسیر، رعایت نکردن سرعت مطمئنه از طرف رانندگان است. هرچند باید ایمن‌سازی مسیر با نصب علائم راهنمایی و هشدارها و همچنین نصب دوربینهای کنترل سرعت انجام شود.
- مسیر جاده‌ها برای سفرهای تابستانی ایمن‌سازی شود.

منفرد معاون آموزش و پرورش:
- چندین سال است به دنبال این هستیم که شرکتی متولی سرویس‌های مدارس شود. شرکتهایی هم ثبت شدند؛ اما به دلایل مختلف مالی و فنی کنار کشیدند و موفق نشدیم با یک شرکت قرارداد ببندیم.

مظفری، جانشین پلیس راه نی‌ریز:
- در طول سالهای گذشته، کنترل و نظارت مستمری در گردنه لای‌رز داشتیم که باعث کاهش حوادث و تلفات شد. اما باند جدید، توقع سرعت بیشتری را در رانندگان ایجاد کرده و مخصوصاً کسانی که آشنایی با این جاده نداشته باشند، برایشان حادثه‌ساز می‌شود.

مهندس فرغت، شهردار نی‌ریز:
- مردم و مسئولان مدارس، تخلفات سرویس‌های مدارس را به ما اطلاع دهند. هرچند سعی می‌کنیم نظارت بر روی آنها به شکل مستمر وجود داشته باشد.

یاراحمدی، رئیس راه و شهرسازی:
- احداث راه‌های فرار در مسیر جدید گردنه لای‌رز توسط پیمانکار در زمان تعیین شده انجام خواهد شد. همچنین قرار شده علائم هشدار دهنده را افزایش دهیم و دو یا سه دوربین کنترل سرعت هم در این مسیر نصب شود.

گزارش کامل این جلسه به همراه نظر کارشناسان پلیس راه درباره لاین جدید گردنه لای‌رز را در شماره هفته آینده نی‌ریزان فارس بخوانید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها