تعداد بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴ - 2022 03 September
با کارگردانی استاد سیداشرف طباطبایی
ساخت مستند «شهر من نی‌ریز» به مرحله مونتاژ و صداگذاری رسید.

سید اشرف طباطبایی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند «شهر من نی‌ریز» با اعلام این خبر گفت: این مجموعه مستند، در 7 قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تهیه شده است.

وی افزود: این مستند در مرحله آخر تصویربرداری است و مونتاژ و صدا برداری آن به زودی آغاز خواهد شد.

طباطبایی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند ادامه داد: عوامل فنی و هنری این مجموعه علی‌‌اکبر اعظمی مدیر اجرایی، مهدی یوسفی (مدیر تصویربرداری)، سید مرتضی طباطبایی، حمید حق شناس (تصاویر هوایی) و ایرج برهانی گروه تصویربرداری، علی نادری و حمید حق‌شناس تدوین‌گر و و صداگذار، سیدحمیدرضا طباطبایی مدیر فنی و پشتیبانی، سپیده سمیع‌پور مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی، مهدی فلاحتی صدابرداری، ایرج برهانی و زینب ندائی گروه عکاسی هستند.

وی درباره هدف از ساخت این مستند گفت: نی‌ریز یکی از شهرهای ویژه کشور و استان فارس است که با پنج استان کشور همسایه است. نام‌های پیشین و تاریخی نی‌ریز، نیزه‌ریز و نای‌ذی بوده است. این شهر کهن به شهر تاریخ و فرهنگ و شهر خوش‌نویسان معروف می‌باشد.

استاد میرزا احمد نی‌ریزی نسخ‌نویس قرآن‌کریم و خطاط مشهور و صاحب سبک ایرانی، از همین شهر است. آثار تاریخی نی‌ریز، مسجد جامع‌کبیر، مسجد جامع صغیر و... می‌باشند و در الواح تخت‌جمشید نام نی‌ریز و معماران و هنرمندان آن ذکر شده است. ساختمان‌های قدیمی و قلعه‌ها و کاروانسراهای موجود در شهر و حومه آن نشان از قدمت تاریخی این شهر دارد. نی‌ریز دارای محصولات انار، انجیر، بادام، زعفران است و از لحاظ گردشگری طبیعتی بکر دارد. آبشار «تارم» بلندترین آبشار فصلی خاورمیانه در این شهر قرار دارد. آخرین نسل گورخر آسیایی، تنها در منطقه بهرام گور نی‌ریز بسر می‌برد. معادن سنگ‌های گوناگون و مشهور نی‌ریز و کارگاه‌های بزرگ، کارخانه سیمان سفید و مجتمع فولاد نی‌ریز آن را به صورت یک شهر صنعتی تمام عیار درآورده است و همین باعث شده است که با وسواس و دقت ویژه‌ای ساخت این مجموعه را به پیش ببریم و نی‌ریز را بهتر معرفی نماییم.

استاد سید اشرف طباطبایی زاده شهر نی‌ریز و  پیشکسوت در هنرهای سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که مدتی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و مشاور هنرهای نمایشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیریت دفاتر نمایندگی خارج از کشور در هندوستان و امارات عربی متحده و مدیر تولید و تأمین برنامه‌های امور بین‌الملل صدا و سیما بوده است.

او همچنین در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه کننده تجربه نیم قرن فعالیت در تلویزیون، تئاتر و سینما را دارد.

مجموعه مستندهای مسلمانان چین، هند، پاکستان، بنگلادش، آفریقا، مالزی، اندونزی، کلیپ‌های «پیک آشنا» از سراسر کشور و مجموعه مستند « ایران انار دارد» و... در کارنامه هنری او مشاهده می‌شود.

کسب تندیس بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به خاطر بهترین فیلمبرداری فیلم‌سینمایی «علمدار»، کسب عنوان بهترین نویسنده و کارگردان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خاطر نمایش‌های «ول» و «تبربرسین»  و همچنین دریافت عنوان بهترین تصویربرداری و کارگردانی تلویزیونی در مجموعه عروسکی «اچ و مج» و مستند «راه سبز- مسلمانان چین»  از دستاوردهای این هنرمند پرتلاش و برجسته کشوری است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها