تعداد بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ - 2022 03 September
در شورای شهر مطرح شد:

جلسه بررسی آب نی‌ریز با حضور مدیر آبفا شهرستان نی‌ریز در ساختمان شماره یک شورای اسلامی برگزار شد.

موضوع جلسه استفاده از ظرفیت تبصره ۳ قانون بودجه ۱۴۰۱ در راستای ایجاد تسهیلات برای توسعه شبکه‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب در راستای جلوگیری از هدر رفت آب اعلام شد.

در ابتدای این جلسه ابوذر قزل‌بیگلو  گفت: متأسفانه آبفا یک شرکت زیانده است و قیمت آب بهاء تغییری نداشته است.

ما به طور متوسط یک میلیارد درآمد داریم و با 2 میلیارد زیان آبفا را اداره می‌کنیم.

مدیر آبفا نی‌ریز در پاسخ به این سؤال که پرتی آب در شهر نی‌ریز چگونه است گفت: خوشبختانه شهر نی‌ریز به نسبت دیگر شهرها قابل قبول‌تر و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد پرتی دارد. البته این تنها مربوط به شکستگی لوله‌ها نیست و کنتورهای خراب، آب دزدی‌ها و دیگر مسائل را نیز شامل می‌شود.

وی همچنین متعهد شد تا گزارش عملکرد را هر شش‌ماه یکبار به شورای شهر نی‌ریز ارسال کند.

طرحی دیگر همراه با جدل
اما این جلسه در ادامه با پیشنهاد طرحی از سوی رئیس شورای شهر به جدال لفظی کشیده شد.

محمد شاهسونی در این طرح پیشنهاد داد تا سامانه جامع نظرسنجی از کارکنان شهرداری نی‌ریز توسط شورا اجرا و کارمندان نمونه به صورت فصلی یا سالانه معرفی شوند و کارمندانی که بیشترین تذکر را از مردم گرفته‌اند، ارشاد گردند.

این طرح با مخالفت قطبی یکی از اعضای شورا رو به‌رو شد.

او گفت: نظارت بر عملکرد کارکنان شهرداری بر عهده شورا نیست و شورا تنها می‌تواند بر شهردار نظارت داشته باشد و این کار سبب خواهد شد تا کارهای اجرایی با اخلال روبه‌رو شود.

وی در توجیه مخالفت خود گفت: فرض کنید فردی برای مشکل زمینی که غیرقانونی است به شهرداری مراجعه کند اینجا کارمندی که به‌ صورت قانونی پاسخ او را می‌دهد و با درخواست غیرقانونی آن مقابله می‌کند قطعاً در نظرسنجی نمره مطلوبی نمی‌گیرد و در پایان ما با کسی که قانون را اجرا کرده است می‌خواهیم برخورد کنیم!

در ادامه پریش دیگر عضو شورا با اعلام اینکه این طرح در شیراز نیز اجرا شده است گفت: می‌توان راهکارهایی برای آن در نظر گرفت تا این مشکل ایجاد نشود.

قطبی در ادامه درخواست کرد نظر شهردار نی‌ریز گرفته شود اما گویا شاهسونی و پریش که اعتقادی به حضور شهردار نداشتند تصویب کردند تا از تقیه معاون اجرایی شورای اسلامی در استانداری فارس برای جلسه بعدی دعوت کنند تا به اختلافات شورای شهر نی‌ریز پایان دهد.

جلسه در نهایت با ناراحتی اعضا و البته تصویب این طرح پر چالش خاتمه یافت...

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها