تعداد بازدید: ۹۵۰
کد خبر: ۱۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 2022 03 September
author
روزنامه نگار: غلامرضا شعبانپور

اخیراً باز شدن باند دوم گردنه لای‌رز موجب خرسندی شد اما متأسفانه دو تصادف در دو روز پشت سرهم جان دو نفر را گرفت و چند نفر را مصدوم کرد. این حوادث تلخ موجب ناراحتی مردم و لزوم حل سریع مشکلات باند دوم شد.

مدتی پیش بیمارستان جدید نی‌ریز به بهره‌برداری رسید اما انتقادات دائم ادامه دارد که:

- راه آن دور است و برای رفت و آمد باید هزینه زیادی متحمل شویم. 

- سرمایش بیمارستان با مشکل روبه‌رو است.

 - تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و قادر به تماسهای ضروری نیستیم.

 - نظافت خوب انجام نمی‌شود.

اگر چند سال به عقب برگردیم و مطالبات عمومی را مرور کنیم یادمان می‌آید که پس از شروع احداث بیمارستان دوم استهبان چقدر انتقاد شروع شد که چرا در نی‌ریز بیمارستان جدید ساخته نمی‌شود، بیمارستان اول مشکلات زیادی دارد و فضای آن قابل توسعه نیست، ساختمان فرسوده است، چرا نی‌ریز با جمعیتی بیشتر از استهبان و هم مرزی با سه استان کرمان، یزد و هرمزگان نباید یک بیمارستان جدید و مجهز داشته باشد و...

این مطالبات آنقدر ادامه یافت تا با همت جناب آقای دکتر حمیدرضا جمشیدی بودجه احداث آن از طریق بنیاد برکت تأمین و با پیگیری‌های ممتد ایشان، رؤسای شبکه بهداشت و درمان،نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر مدیران استان، بیمارستان جدید به بهره‌برداری رسید. اما پس از بهره‌برداری انتقاداتی که بخشی از آنها ذکر شد همچنان ادامه دارد.

دیرینه گردنه لای‌رز هم درست همین‌گونه است. سر و صدای فراوانی علیه این گردنه وجود داشت خصوصاً تلفاتی که می‌گرفت. همگان هم راهکار دو بانده کردن را مطرح می‌کردند. حال که پس از پیگیری‌های ممتد مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و فرمانداران به بهره‌برداری رسیده، داد و فریاد بلند است که این مسیر مشکلی را حل نکرده است. بنده در این نوشتار بر آن نیستم که مطالبات مردم و تلاشهای دستگاههای اجرایی را زیر سؤال ببرم، کمرنگ کنم و نکوهش نمایم بلکه بالعکس می‌خواهم بگویم:

 - مطالبات مردم به حق بوده و باید مطرح و پیگیری می‌شده و مسئولان می‌بایست به آن توجه کرده و برآورده می‌ساختند. حال که آنها سالها پیگیری، تلاش و جدیت کرده و گردنه حادثه‌خیزی که فقط در یک مورد جان 21 سرباز فداکار وطن را گرفت و عده زیادی را معلول و مصدوم کرد، راه‌اندازی شده و بیمارستان دوم نیز افتتاح گردیده، خدا را شاکریم و از همه مسئولان گذشته و حال شهرستان، استان و کشور تشکر می‌کنیم و تلاش‌هایشان را ارج می‌نهیم.

- بسیار ضروری و حیاتی است که هر چه سریعتر کارشناسان خبره، ایرادات فنی باند دوم گردنه و مشکلات بیمارستان جدید را شناسایی و به سرعت برطرف کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از وعده‌هایی که معاون محترم وزارت بهداشت و درمان روز افتتاح بیمارستان جدید دادند، اجرا نشده. این خواسته و مطالبه به حق است که مسئولان و مدیران پایه، میانی و ارشد به وعده‌های خود سریع جامه عمل بپوشند.

- راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی در بیمارستان قدیم بخش زیادی از مشکلات درمانی را مرتفع و از بار بیمارستان جدید می‌کاهد. این مسئله از جمله و عده‌هایی بود که روز افتتاح داده شد اما عملیاتی نشده.

- اینکه باند دوم گردنه لای‌رز در هفته دولت افتتاح نشد و موکول به رفع نواقص و حضور وزیر محترم راه و شهرسازی شد کاری عاقلانه و درخور تقدیر است اما لازم است مشکلات سریعاً شناسایی، رفع و جاده به طور رسمی با حضور مقامات ارشد افتتاح شود.

- هر دو پروژه فوق حیاتی‌اند یعنی با جان مردم سر و کار دارند. هر روز تأخیر در رفع نواقص ممکن است خدای ناکرده موجب تلف شدن جان انسانها شود. تلف شدن یک نفر ده‌ها خانواده را برای یک عمر درگیر مشکلات فراوان می‌کند و موجب آسیب‌های زیادی می‌گردد.

امید است که مردم، مدیران و مسئولان راه افراط و تفریط نپیمایند؛ بلکه با عقلانیت تمام کار و وظیفه خود را انجام دهند. مردم هم سریع مطالبات قبلی خود و اقدامات مدیران و دستگاههای اجرایی را نادیده نگیرند و از یاد نبرند تا مشمول این شعر نشویم:

خود می‌کُشی ای حافظ
خود تعزیه می‌داری!

 شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها