تعداد بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۱۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ - 2022 01 September
به مناسبت روز پزشک و داروساز، از پزشکان و دیگر اعضای نمونه سازمان نظام پزشکی در نی‌ریز قدردانی شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در این مراسم که چهارشنبه شب 9 شهریور در تالار کوثر برگزار شد،  پزشکان و کادر درمان برتر شهرستان در عرصه‌های گوناگون معرفی شدند و از آنها تقدیر شد.


ابتدای جلسه، دکتر مریم صادق رئیس نظام پزشکی نی‌ریز با تبریک این روز، از مدیریت و تلاش دکتر داور آل‌داود رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز  در عرصه مبارزه با کرونا تقدیر کرد.

 

تجلیل از درمانگران نمونه در نی‌ریز
 دکتر آل داود نیز گفت: «در دو سال گذشته کادر درمان ما با تلاش زیاد، ایثارگرانه جانفشانی کردند تا توانستند جلوی بیماری کرونا بایستند و همچنان ایستاده‌اند.»


وی به مشکلات و کمبودهای درمانی شهرستان اشاره کرد و عنوان داشت: «از مشکلات پزشک خانواده تا کمبودهایی که تحریمها یا دلالان اقتصادی باعث می‌شدند، فشار مضاعفی را به سیستم ما وارد می‌کرد.»


آل داود با بیان این که شهرستان نی‌ریز در زمان شیوع کرونا کمترین میزان مرگ و میر و درگیری را داشته است، عنوان داشت: «این موفقیت با همت تک تک کادر درمان به دست آمده است.»


در ادامه این نشست صمیمی، از پزشکان و پیراپزشکان برتر که بر پایه نظرسنجی در فضای مجازی و رأی بیش از 7800 نفر از مردم مشخص شده بودند، تقدیر شد.


پزشکان نمونه امسال به انتخاب مردم نی‌ریز به شرح زیر هستند:


پزشک: دکتر حسنعلی پیشاهنگ 
پزشک متخصص: دکتر مریم مزیدی مرادی
دندانپزشک: دکتر زهرا کریمی
داروساز: دکتر سمانه ممتازیان
ماما: فاطمه صنعتی 
فیزیوتراپیست: اسماعیل مبارکی
بینایی‌سنج: مطهره امانت
کارشناس تغذیه: زهرا فامیلی


سپس دکتر حسنعلی پیشاهنگ در سخنانی به بیان تاریخچه دیار نی‌ریز و بزرگان، مشاهیر و پزشکان آن از دوران باستان تاکنون پرداخت.


دکتر رضایی رئیس نظام پزشکی استهبان نیز در سخنانی گفت: «خوشحالم که به زادگاهم آمده‌ام و شما را می‌بینم. شروع خدمت من در نی‌ریز در شهریور سال 1358 بود. آن زمان فقط من، دکتر مربی و دکتر آموزمند پزشک بودیم و بقیه، همه پزشکان هندی و بنگلادشی بودند؛ چرا که پزشکی مرز ندارد. روستاها و بخشهای ما هم پزشک نداشتند و حتی بهیار بسیار کم بود. اما الآن دیگر نیاز نیست که یک بیمار برای مداوا به خارج از مرز برود. متخصصان ما از بهترینها هستند و حداقل در خاورمیانه حرف اول را می‌زنند؛ اما باعث تأسف است که جامعه پزشکی ما رو به اضمحلال می‌رود و مورد بی مهری قرار می‌گیرد. تعرفه‌های جامعه پزشکی را خریداران خدمت تعریف می‌کنند و این واقعاً جای بسی تأسف است که سازمانهای بیمه‌گر برای ما تعرفه تعیین می‌کنند. تعرفه‌های پزشکی ما نسبت به کشورهای همجوار بسیار کمتر است.»


وی افزود: «اگر شرایط به همین منوال پیش برود و شاهد مهاجرت پزشکان خوبمان باشیم، گفته می‌شود که مثل گذشته ناچار خواهیم بود از کشورهای همجوار پزشک وارد کنیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها