تعداد بازدید: ۶۷
کد خبر: ۱۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۸ - 2022 28 August

_ وزن کم کنید.

_ ارتباطات خود را حفظ کنید.

احساس می‌کنید مدتهاست ارتباط و معاشرتتان با دوستان و اقوام کم شده؟ برای سلامتیتان هم لازم است که دوباره ارتباط گرمتری با آن‌ها برقرار کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که روابط اجتماعی محکمی دارند، بیشتر عمر می‌کنند. در واقع روابط کم و محدود، درست مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر به سلامتیتان آسیب می‌زند و حتی ممکن است از چاقی و ورزش نکردن هم خطرناکتر باشد.

_ سیگار را ترک کنید.

_ پس‌انداز کنید.

با ایجاد تغییراتی سالم در سبک زندگی خود، پول پس انداز کنید. تصمیم بگیرید تا محل کارتان پیاده بروید یا دوچرخه‌سواری کنید. به جای باشگاه رفتن، خودتان در خانه ورزش کنید. قبل از رفتن برای خرید، یخچال و کابینتها را بررسی کنید تا فقط چیز‌هایی که لازم دارید را خریداری کنید، نه اضافه‌تر. بی‌هدف به فروشگاه رفتن باعث می‌شود انتخابهای ناسالم و غیرضروری کنید و هم پولتان را هدر بدهید و هم به سلامتیتان لطمه بزنید.

_ استرستان را کم کنید.

_ به دیگران کمک کنید.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که احساسات مثبت‌تری نسبت به دیگران دارند، ۲۰ درصد کمتر از بقیه ممکن است دچار بیماری قلبی شوند.

_ مهارتی جدید یاد بگیرید.

مطالعات نشان داده‌اند افرادی که در سنین بالا، در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، ریسک آلزایمر را پایین می‌آورند.

_ الکل را کنار بگذارید.

_ بیشتر بخوابید.

_ سفر کنید.

_چکاپ سالیانه‌تان را انجام دهید.

_ سابقه‌ پزشکی خانوادهتان را بدانید.

_هر دو سه ساعت چیزی بخورید.

حذف وعده‌های غذایی یا گرسنگی کشیدن هیچ کمکی به کاهش وزنتان نمی‌کند و ضمناً باعث پُرخوری در وعده‌های بعدی نیز می‌شود.

_ بدون ضد آفتاب بیرون نروید.

_ زیاد آب بنوشید.

بدنتان را هیدراته نگه دارید. 

آبرسانی به بدن نه تنها عملکرد‌های فیزیکی مانند گوارش را در سطح مطلوبی نگه می‌دارد بلکه احتمال اینکه به دلیل تشنگی احساس گرسنگی کنید نیز کمتر می‌شود. سر درد و احساس خستگی و بیحالی نیز از عوارض کم‌آبی بدن می‌تواند باشد. در ضمن مرطوب کننده و آبرسان پوست فراموش نشود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها