تعداد بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ - 2022 27 August
خطیب جمعه نی‌ریز بزرگترین منکر کشور را کمبود منابع آبی و بی‌توجهی به محیط زیست عنوان کرد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 4 شهریور گفت: «فقط تار موی یک دختر منکر نیست؛ الان بزرگترین منکر در کشور، منکر کمبود آب است. چاه‌های زیرزمینی در حال خشک شدن است و از همه پست‌تر در عالم کسی است که به طبیعت احترام نمی‌گذارد. دولت آیت‌ا...رئیسی! به فریاد مردم برسید. نمایندگان مجلس! دنبال حواشی نباشید؛ مسئله آب بسیار جدی است و اگر امروز چاره نکنید، فردا دیر است. نشانه‌هایش هم دارد آشکار می شود؛ در همین شهرستان خودمان، محصولات کشاورزی و باغها را ببینید که در حال نابودی و خشکیدن است.»


وی افزود: «مافیای محیط زیست، بزرگترین مافیای کشور است که زور کسی هم به آنها نمی‌رسد. این همه بی اعتنایی به حاشیه دریا را ببینید. کسی که پیرو امام حسین است، نباید به این منکرات بی توجه باشد و فقط تار مو، قمار، شراب و بی نمازی را نبیند.»


امام جمعه موقت نی‌ریز در جایی دیگر با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری صحیح گفت: «همه باید به پا خیزند و مطالبه‌گری کنند؛ نه یک عده خاص. این انقلاب برای همه ماست. باید حرف بزنیم و بیان مسئله کنیم. رسانه‌ها جزئی‌نگر نباشند و به کلیات هم نگاه کنند. هرچه به ذهنشان رسید بیان نکنند و اول سؤال کنند. مگر شما علم غیب دارید و همه مطالب را می‌دانید؟ مگر از پشت پرده‌ها خبر دارید که این همه راحت نسبت به مردم و مسئولان اظهار نظر می‌کنید؟ آیا با خودشان هم حرف زده‌اید؟»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه به روز کارمند و هفته دولت اشاره کرد و گفت: «کسی که ادعای خدمت به مردم دارد، باید مثل شهید رجایی روی خاکها بنشیند و مردمی باشد. باید بین توده‌های محروم مردم حرکت کند؛ مثل فرماندار ما که در جریان سیل خودش به میدان رفت. خوشا به حال مسئولانی که روحیه‌شان جهادی است و قصد خدمت به مردم را دارند.»


وی افزود: «یکی از بزرگترین معضلات سیستم اداری کشور این است که یک سیستم کند است، درون آن فساد ایجاد می‌شود و کار مردم درست انجام نمی‌شود. باید مثل آیت‌ا... رئیسی به میدان برویم و مشکلات را از نزدیک  ببینیم و جهادی کار کنیم. به قول فرماندار، شهرستان بیشتر از مطالبه‌گر، جهادگر می‌خواهد. وضعیت کشور عادی نیست که فقط بخواهید در وقت اداری کار کنید. وقتی حضرت علی هنگام نماز مشکل مردم را حل می‌کند، شما نماز را بهانه نکنید. یک دقیقه به بهانه نماز کار مردم معطل شود، این نماز باطل است. امید که دولت الکترونیک و حکمرانی هوشمند خیلی زود محقق و سیستم اداری ما اصلاح شود.»


خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر گفت: «حضرت علی به مالک اشتر می‌گوید از همه کس دور‌تر به تو، کسانی باشند که دنبال عیب‌جویی هستند و مرتب پیش تو می‌آیند و پشت سر این و آن صفحه می‌گذارند. مسئولان حواستان باشد که این افراد به شما نزدیک نشوند. می‌خواهند آبروی مردم را ببرند. می‌خواهند دید شما را نسبت به مردم خراب کنند. مخصوصاً برخی نیروهای غیربومی که وارد شهرستان می‌شوند، متأسفانه اهل غیبت و تهمت هستند. گاهی اوقات از رسانه‌ها هم استفاده می‌کنند. خودشان سر تا پا عیبند؛ اما به دیگران ایراد می‌گیرند. اول خودتان را نگاه کنید. شما سر مردم را نمی‌توانید شیره بمالید. آنها دارند قضاوت می کنند و شما را می‌شناسند. حزب و جناحتان را می‌شناسند. کارهای شما را می‌شناسند.»


خطیب جمعه نی‌ریز در پایان به ساختمان نیمه تمام و فرسوده  کتابخانه در میدان دانشجو اشاره کرد و گفت: «من چند روز قبل دیدم در این ساختمان عجیب و غریب و فرسوده که در میدان دانشجو احداث شده، استخوان مردگان از زیر آن بیرون آمده و چقدر ناراحت شدم. قبر مردم دارد بیرون می‌زند و این در شأن یک انسان مسلمان نیست. امیدوارم با تصمیم عاجل و انقلابی فرماندار، هر چه زودتر وضعیت این ساختمان فرسوده که از نظر فنی هم مشکل دارد، در این محله محروم روشن شود.»


در بین دو نماز، فرماندار نی‌ریز به مناسبت هفته دولت سخنرانی کرد.


مختار یوسفی با بیان این که هفته دولت نباید هفته سر دادن شعار‌های رنگارنگ و کارهای کلیشه‌ای باشد، گفت: «من ترجیح می‌دهم کارهای انجام شده در مدت زمان شروع به کارم را خود مردم قضاوت کنند و آنها را بیان نمی‌کنم. من بعد از مشورت با نخبگان و بزرگان، متوجه شدم مشکلات نی‌ریز با این همه پتانسیل، ناشی از کمبود منابع و امکانات نیست؛ بلکه ناشی از عدم مدیریت صحیح امکانات آن است.»


وی افزود: «در مدت کمتر از ۶ ماه حضورم در این شهرستان، آغاز دوران طلایی نی‌ریز را شروع کردم. این شعار بر پایه شناخت کامل از شهرستان و اصول گام دوم انقلاب است. مدیران شهرستان باید مدیریت جهادی را اصل قرار دهند و بدانند در نظام جمهوری اسلامی هیچ بن‌بستی وجود ندارد. من از همه مدیران خواستم تا برنامه یکساله و راهبرد خود را ارائه دهند. هرچه سطح شفافیت دستگاه‌ها بیشتر شود، مشکلات ناشی از بی‌اعتمادی مردم به مسئولان کمتر می‌شود و فضای هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.»


فرماندار نی‌ریز در ادامه به پروژه‌های اجرا شده در یک سال اخیر و همچنین افتتاح پروژه های پیش رو اشاره کرد.


نوشتنی است قبل از مراسم نماز جمعه، میز خدمت مسئولان به مناسبت هفته دولت در مصلا برپا بود. 


همچنین در بین دو نماز، محمدجواد نصیرزاده دبیر همایش شبهای شعر عاشورایی نی‌ریز، از کسانی که در ششمین همایش شب شعر عاشورایی همکاری کرده بودند، با اهداء لوح تقدیر سپاسگزاری کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها