تعداد بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 20 August
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

فرمانداری - شهرداری نی‌ریز - شبکه بهداشت و درمان
پیرو جلسه برگزار شده میز خدمت مورخ 21 تیرماه 1401، جهت رفع مشکلات شهر و منطقه محله نواب صفوی که با حضور تمامی ادارات و فرماندار برگزار شد، ضمن مطرح کردن مشکلات و معضلات فراوان منطقه نواب صفوی، اعتراض اهالی منطقه به گله‌دانی‌های پشت مسجد امام محمد باقر و انتهای کوچه شماره ۱۵ مطرح و اعتراض و شکایت اهالی مکتوب شد و به شبکه بهداشت تحویل گردید. اما تا به حال هیچ اقدامی جهت جمع‌آوری گله‌دانی‌ها در منطقه صورت نگرفته است. 
همچنین در پی بازدید میدانی فرماندار محترم از پشت مسجد امام محمد باقر برای ایجاد خیابان از سمت ایستگاه آتش‌نشانی به سمت بولوار امام رضا و قول مساعد ایشان، نتیجه و خروجی مشکلات مطرح شده در میز خدمت را خواهانیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
 ان‌شاءا... موارد منطبق با قانون اقدام خواهد شد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، کارشناسان فردای همان روز اقدام کردند و مکانهای مورد نظر بررسی شد و گزارش خدمت نهاد‌های اجرایی ارسال گردید. با توجه به نقش کارشناسی شبکه، منتظر اقدام نهاد‌های اجرایی بابت مشکلات موجود هستیم.
-----------//-----------

فرمانداری - نماینده مجلس - راه و شهرسازی 
جاده نی‌ریز - خرامه به کجا رسید؟ چرا افتتاح نمی‌شود؟

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
باسلام خدمت شهروندان گرامی، در پاسخ به سؤال شهروند عزیز باید گفت که جاده نی‌ریز - خرامه در ۳ قطعه تعریف شده که قطعه اول تمام شده و ‌قطعه دوم درحال ساخت است. تمام تلاش نماینده محترم، در جهت تسریع در تکمیل این جاده مهم می‌باشد.  

پاسخ راه و شهرسازی:
سلام، جاده نی‌ریز به خرامه زیر نظر اداره راه و شهرسازی استهبان است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- علت زرد شدن شمشادهای دارالرحمه چیست؟ به نظر می‌رسد که علفهای هرز آنها را کم جان کرده است.
2- ما مادران پیر ساکن مهدیه، شبها برای نماز به مهدیه می‌رویم. اما در زمین پشت، فردی خاکریز بزرگی با لودر درست کرده که نمی‌توانیم رد شویم. در ضمن تاریک است و بعضی شبها زمین می‌خوریم. لطفاً فکری به حال ما کنید.
3- لطفاً کوچه کنار و جلو مسجد حمزه سیدالشهدا را تعریض کنید. وقتی با خودرو می‌خواهیم دور بزنیم، گیر می‌کنیم.
4- لطفاً کوچه‌های زیرسازی شده را آسفالت کنید. همچنین گود کنار دیوار آجری پارک کنار اداره تبلیغات اسلامی را پر و آسفالت کنید. چون هنگام بارندگی پیدا نیست و خودرو ما در گِل فرو می‌رود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- شهروند گرامی! ضمن تشکر از جنابعالی، عامل اصلی گرمای شدید هوا باعث زردی برگ شمشادها شده ‌است.
2- پیرو سؤال مادر عزیزمان در هفته‌نامه محترم نی‌ریزان، موضوع در دست بررسی قرار دارد و در اولین فرصت، اگر تخلفی از طرف مالک زمین مورد اشاره صورت گرفته باشد، ابتدا اخطارهای لازم ابلاغ و در صورت رسیدگی نکردن توسط مالک، شهرداری نسبت به رفع مشکل اقدام می‌نماید.
در ارتباط با روشنایی محل مورد نظر نیز باید با اداره محترم برق تماس حاصل نمایند.
3- با سلام خدمت شهروند گرامی، تعریض کوچه‌ها بستگی به طرح تفضیلی شهر دارد. 
4- با سلام خدمت شهروند محترم، فقط کوچه‌هایی که مبلغ خودیاری پرداخت کرده‌اند، دربرنامه آسفالت قرار دارند وکنارپارک یادشده هم آسفالت می‌شود.
-----------//-----------

اتاق اصناف
لطفاً سری هم به برخی آرایشگاه‌های مردانه بزنید و قیمتها را ببینید. نرخ 35 هزار تومان است؛ ولی ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.البته همه اینطور نیستند.

پاسخ اتاق اصناف:
با سلام، موضوع به واحد بازرسی و نظارت ارجاع شد و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود. 
همچنین بنا به اعلام روابط عمومی واحد بازرسی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با ارائه مستندات به صورت حضوری یا کتبی، به آدرس ابتدای خیابان امام خمینی، یا تلفنی با شماره‌های 53835800 - 53835700 واحد بازرسی و نظارت یا 124 اداره صمت گزارش دهید تا در کمترین زمان رسیدگی و برخورد قانونی شود.
-----------//-----------

دادستان محترم 
حالا که شروع به اصلاح قیمت اصناف کرده‌اید، خواهشمندیم از صنف مربوط به خودتان یعنی وکلای دادگستری هم بخواهید و قیمتهایشان را اصلاح کنید. برای یک پرونده به ۵ وکیل مختلف مراجعه کردم و هر کدام قیمتهای متفاوتی گفتند. عجیبتر این که برای یک پرونده ساده قیمتهای بسیار بالا و عجیب و غریب گفتند؛ در حالی که در شهرهای دیگر وکلا قیمتی بسیار پایین‌تر اعلام کردند. چرا وکلای دادگستری نرخ مشخصی ندارند و فقط بر اساس علاقه از مردم پول می‌گیرند؟ اگر قانونی وجود دارد، پس این اصلاحیه را هم انجام دهید تا مردم با دیدن اصلاحیه مربوط به صنف خودتان یاد بگیرند و قیمتها را اصلاح کنند. 
-----------//-----------

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز
خواهشمند‌یم صدای ما مظلومان را به گوش حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جواد فقیه امام جمعه موقت شهر که واقعاً همیشه حامی مظلومان و مستضعفان و بی‌کسان بوده برسانید تا نظارتی هم روی استخدام نیرو در کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز داشته باشند. واقعاً حق جوانان توانمند این شهرستان را ضایع کرده‌اند.

پاسخ امام جمعه موقت:
با سلام و تحیت، از منتقد محترم درخواست می‌شود مستندات خود را به اینجانب ارائه نماید.
-----------//-----------

مرکز تعویض پلاک
نمی‌دانم تا به حال سری به مرکز تعویض پلاک نی‌ریز زده‌اید یا نه؟ با آن وضعیتی که پشت پنجره پاسخ ارباب رجوع را می‌دهند. حداقل یک کارمند یا سیستم اضافه کنند تا مردم این قدر معطل نشوند. خدایی 25 خودرو این قدر معطلی ندارد.
هر چند ممکن است بگویند ناشکری نکنید؛ همین هم تا چند روز پیش نبود. به نظر من، نبودن چنین چیزی خیلی بهتر است تا بودنش باهمچین وضعیتی.
نمی‌خواهم با شیراز مقایسه کنم؛ ولی شیراز صفر تا صد کار نیم ساعت تا 40 دقیقه بیشترطول نمی‌کشد.

پاسخ مرکز تعویض پلاک:
با سلام، با توجه به مطلب قید شده در هفته‌نامه محترم نی‌ریزان فارس و مطرح از سوی این دوست عزیز، ابتدا با تشکر بابت دقت نظر و اهمیت این موضوع برای این همشهری محترم، لازم است به اطلاع برسانم دریچه‌ای که مد نظر شما می‌باشد، صرفاً جهت تشکیل پرونده است و اکثر همشهریان از خدمات‌دهی مجموعه رضایت کامل دارند. نی‌ریز تنها شهرستان در استان است که جهت رفاه حال همشهریان، در مجموعه تعویض پلاک سالن انتظار و فروشگاه در نظر گرفته است. 
از نظر بودن یا نبودن این مرکز، نظر شما محترم است. اما احتمالاً چند ماه قبل از ذهن دوستان فراموش شده که یکی از همشهریان با چه مشقتی می‌بایست برای نوبت‌دهی اقدام و یک روز کاری را با هزینه‌های اضافه ایاب و ذهاب و … جهت این امر در مرکز استان صرف می‌کرد. (وجود دفتر تعویض پلاک، باعث نگه داشتن سرمایه همشهریان عزیز در شهرستان شده که در صورت محاسبه هزینه رفت و آمد به شیراز، متوجه می‌شوید چه هزینه قابل توجهی با توجه به وجود این دفتر از شهرستان خارج نشده است.)
ضمناً شرایط دفاتر شهرستان با مرکز استان کاملاً متفاوت است که با توجه دور بودن شما دوست عزیز از بحث تخصصی این امر، امکان مقایسه با مرکز استان نمی‌باشد. در صورت تمایل، مرکز تعویض پلاک هر روز به صورت حضوری پاسخگوی همشهریان عزیز و استفاده از نظرات شما می‌باشد.
لازم به ذکر است روزانه تا ٤٠ مورد نقل و انتقال نیز انجام می‌شود که با توجه به پروسه این امر و تخصصی بودن این موضوع، نمی‌توان به معطلی داشتن یا نداشن این امر اشاره کرد و درصورتی که عزیزان مراجعه کننده مدارک کامل را ارائه دهند (غیر از بازدید خودرو که توسط راهور محترم شهرستان انجام می‌شود)، روند صدور سند برای هیچ مراجعه‌کننده‌ای مجموعاً بیشتر از یک ساعت زمان نمی‌برد و فروشندگان محترم نیز زیر ٥ دقیقه در این دفتر زمان صرف می‌کنند که کمتر دفتری در استان شاید چنین شرایطی را برای مراجعین فراهم کند. باز هم با توجه به مبحث تخصصی و سازمانی، به اطلاع می‌رساند که امکان اضافه شدن کاربر وجود ندارد.
مجدداً از انتقاد و دقت نظر شما که قطعاً نشانه دلسوزی و جهت هرچه بهتر شدن خدمات این دفتر می‌اشد،کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم.
-----------//-----------

امور آبفا
دو روز است که لوله آب خیابان مولوی شهرک شاهد مشکان ترکیده ویک اینچ آب هدر می‌رود. چون جمعه است، کسی پاسخگو نیست و اقدامی نمی‌شود. لطفاً اطلاع رسانی شود.
-----------//-----------

منابع طبیعی
لایروبی استخر پارک جنگلی چندین سال است که انجام نشده. کار نصف روز است که با یک بیل مکانیکی کوچک تمیزش کنند. اینجا مهمان غیربومی زیاد می‌آید و برای شهرمان صحنه قشنگی نیست.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- دادستان
- امور آبفا
- منابع طبیعی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها