تعداد بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 2022 14 August
پوشش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نی‌ریز در صدا و سیمای فارس بهتر از گذشته بود اما نبود فیبر نوری مشکلاتی را رقم زد.

در این ارتباط خبرنگار صدا و سیمای نی‌ریز گفت: از ابتدای ماه محرم گزارش آداب و رسوم مردم نی‌ریز در قالب گزارش خبری سه مرتبه و مستند ۸ دقیقه‌ای دو مرتبه از سیمای فارس پخش شد.

رسول کردگاری افزود: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تلاش شد مراسم عزاداری روستاهای ریزاب، دهچاه، غوری، نصیرآباد و قلعه بهمن را از طریق «شهروند خبرنگار» دریافت و در بخش‌های مختلف سیما و خبر پخش نماییم.

وی ادامه داد: پخش زنده روز تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت ۱۰ دقیقه از طریق اسکایپ با شبکه فارس هماهنگ شد و عزاداری هیئت سیدالساجدین، ذوالانوار، شهیدان اکبرزاده، مسجد نو و حسینیه مصطفی خمینی نیز پخش گردید.

پخش نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورای حسینی و مراسم شام غریبان از شبکه فارس از دیگر فعالیت‌های خبرگزاری صدا و سیما در نی‌ریز بود.

خبرنگار صدا و سیما در نی‌ریز با بیان اینکه ارسال تصاویر در سریعترین زمان ممکن به مرکز با مشکل عدم پوشش اینترنت پرسرعت برخودار بود، گفت: تلاش نمودیم در کمترین زمان ممکن تصاویر را با کیفیت مطلوب به زمان پخش در همان روز برسانیم .

وی عدم پوشش فیبر نوری جهت ارتباط زنده با کیفیت را از مهمترین مشکلات شهرستان ذکر نمود و از مسئولان خواستار رفع این مشکل جهت پوشش مراسم مختلف در رسانه ملی در طول سال شد.

او در پایان ادامه داد: نبود امکانات و بستر فیبر نوری در گلزار مطهر شهدا و مکانهای پر رفت و آمد هیأت‌های عزاداری باعث شد پوشش زنده عزاداری نی‌ریز همانند دیگر شهرستانهای همجوار همچون فسا، جهرم، لار، ممسنی، داراب، کازرون، مرودشت و... میسر نباشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها