تعداد بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ - 2022 14 August

/ خیره ماندن چشم به یک نقطه بدون تمرکز، روش طبیعی مغز برای استراحت است !
در عین حال مغز با حذف تمرکز بر روی محیط اطراف، به دنبال راه‌حل برای درگیری‌های ذهنی است.

/ مردم از مصرف خودسرانه مکمل‌ها پرهیز کنند.کبد چرب، سردرد و تهوع، از عوارض اشباع ویتامین‌ها است.
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور:
مردم قبل از مصرف مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها با مشاورین و متخصصان علوم تغذیه مشورت کنند.
مصرف بیش از حد مکمل‌ها باعث ایجاد عارضه اشباع بیش از حد ویتامین‌ها می‌شود که خود، کبد چرب به همراه  سردرد  و تهوع را به دنبال دارد.

/ خطر دود سیگار برای کودکان
افرادى كه سیگار می‌كشند و در كودكى هم در معرض دود سیگار قرار گرفته باشند، باخطر  بیشترى در زمینه ابتلا به آرتریت (ورم مفصل) روبرو هستند.

/ برای رفع گرفتگی بینی این کار را  انجام دهید !
استفاده از قطره روغن نعنا هنگام گرفتگی بینی در زمان سرماخوردگی، در چند ثانیه باعث باز شدن آن می‌شود.

/ بیش‌تر از ۲ بار در ماه فست‌فود نخورید !
فست‌فودها و غذاهای آماده مانند کنسرو، به دلیل داشتن مواد نگهدارنده، نباید بیش از ۲ بار در ماه استفاده شوند. اسید فسفریک موجود در غذای آماده به عنوان مواد نگهدارنده، باعث پوکی استخوان می‌شود.

/ نور خورشید بهترین داروی ضد افسردگی طبیعی است!
اگر دچار افسردگی هستید، قدم زدن در طبیعت در زیر نور خورشید به مدت 21 روز و روزانه یک ساعت، افسردگی شما را به صورت چشمگیری بهبود می‌بخشد.

/ خواص بی‌نظیر آبگوشت قلم گاو و گوسفند در زیبایی و تقویت استخوانها!
طبق گفته محققان انگلیسی، آب قلم از پیری پوست جلوگیری می‌کند، درد مفاصل را تسکین می‌بخشد، عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و همچنین باعث حفظ سلامت دندان نیز می‌شود.

/ مردان حتماً کنجد بخورند ! کنجد سرشار از ویتامین، مس، روی، فسفر و منیزیم است که در تقویت قوای جنسی فوق‌العاده است. همچنین موجب کاهش سکته قلبی، سرطان، یبوست و تقویت استخوان نیز می‌شود.

/ انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، در هسته آناناس پنهان شده است! ️هسته آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیم هضم‌کننده پروتئین که دارای خواص ضدالتهابی بوده و می‌تواند التهاب بینی و سینوس‌ها را کاهش دهد. همچنین این ماده کاهش‌دهنده دردهای ناشی از آرتروز و دردهای عضلانی است. بروملین دارای خواص ضدانعقادی نیز بوده و به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کند.

/ پنیر منبعی از پروتئین است !
پنیر کم‌چرب به همراه میوه‌جات و سبزیجات و گردو می‌تواند میان وعده مناسبی باشد که بین وعده‌های غذایی شما را سیر نگه می‌دارد و مناسب ماهیچه‌سازی است.

/ بادمجان را سرخ نکنید !
️خوردن بادمجان به صورت خام و پخته موجب تقویت استخوان، کاهش استرس، کنترل دیابت و تندرستی قلب می‌شود. اما سرخ کرده آن به دلیل جذب بالای چربی ممکن است موجب آسیب جدی به قلب شود.

/ یک ساعت طناب زدن، ۱۰۰۰ کالری می‌سوزاند  و موجب: ️تقویت ماهیچه‌های شکم، ️بهبود ضربان قلب و فشارخون ، ️انعطاف‌پذیری بدن، ️تقویت ماهیچه‌های سرشانه و تقویت مفاصل می‌شود.

/ طبق مطالعات پزشکی، 60 درصد افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند، در دوران جوانی به موسیقی گوش نمی‌دادند !
گوش دادن به موسیقی در طول دوران زندگی، احتمال ابتلا به آلزایمر را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

/ افرادی که شام میل نمی‌کنند، صبح احساس خستگی می‌کنند.
افرادی که شام نمی‌خورند، صبح پس از برخاستن از خواب، به علت افت قندخون معمولاً دچار خستگی و بی‏‌حوصلگی می‌شوند و تمایل زیادی به خوردن صبحانه چرب و شیرین و پُرکالری دارند.

/ باکتری‌های روده چطور اضطراب و افسردگی را از بین می‌برند؟
️دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند که تغییر در میکروبیوم‌‌های روده که به دلیل استرس مزمن ایجاد می‌شود، می‌تواند روی عملکرد طبیعی مغز تأثیر بگذارد.
تحقیقات نشان داده که این تغییر به رفتارهایی شبیه به افسردگی در موش‌ها ختم شده است.

/ 5 ماده غذایی که به جنگ سرطان می‌رود:
تربچه، چغندر، پیاز قرمز، فلفل قرمز، گوجه فرنگی
دارای آنتی‌اکسیدان هستند و با بیماریهای مختلف به خصوص سرطان مقابله می‌کنند.

/ کمبود ویتامین K خطر مرگ سالمندان را افزایش می‌دهد ! مطالعه جدید محققان دانشگاه تافتس ماساچوست نشان می‌دهد، افراد سنین ۵۴ تا ۷۶ سال با میزان پایین ویتامین K در خونشان ۱۳ سال زودتر با احتمال مرگ روبرو هستند. این بیانگر فواید حفاظتی ویتامین K در روند افزایش سن است. برخی خوراکی‌های حاوی ویتامین K عبارتند از:
سبزیجات برگ سبز مانند کلم، سویا تخمیر شده، پیاز بهاره (پیازچه‌)، کلم بروکسل، کاهـو، کلم بروکلی، لبنیات (‌تخمیر شده‌)، آلو بخارا ، خیار ، ریحان خشک

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها