تعداد بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۱۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 2022 14 August
تیم آقایان کاراته نی‌ریز با کسب قهرمانی و تیم بانوان با کسب چند مدال از مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک سوکیوکوشین بازگشتند.
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

این رقابت‌ها ۶ و ۷ اَمرداد در اوزان و رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی شهرکرد برگزار شد که ۸۰۰ ورزشکار از ۲۰ استان برای انتخابی مسابقات وزنی ژاپن که در اردبیهشت سال آینده برگزار خواهد شد و همچنین انتخابی سوپر لیگ سبک‌های آزاد ایران با هم به رقابت پرداختند.

آقایان:
تیم منتخب فارس به مربیگری مصطفی نصرتی و متشکل از ۱۵ کاراته‌کا در این مسابقات حضور یافت و از ۹ مدال طلا که توسط ورزشکاران فارس به دست آمد، تعداد ۶ مدال به نی‌ریز‌ها رسید.

درخشش کاراته‌کا‌های نی‌ریز در بخش کاتا به همراه تیم فارس تکرار قهرمانی سال گذشته را به ارمغان آورد. نیما محمودزاده، مهدی درویشی، پارسا و پوریا نصرتی به همراه محمدحسام حسینی و پدرام خانی با کسب مدال طلا از نی‌ریز نقش بسزایی در این قهرمانی ایفا کردند و آرش اسماعیلی صاحب مدال برنز این رقابت‌ها شد.
در بخش کاتا هرچند محمدطا‌ها خدادادی، آریا حسنی، ابوالفضل زارع، محمدسینا فتحی، رضا هاشم‌زاده و امیررضا زمانی‌نژاد در بازی اول خود پیروز شدند، اما با حذف در دور بعد از رسیدن به مدال بازماندند.

در بخش کمیته نیز نمایندگان نی‌ریز درخشش چشمگیری داشتند و نیما محمودزاده در وزن ۷۵ کیلو امید صاحب مدال طلا شد و محمدمهدی شکاری در وزن ۳۵ کیلو نونهالان نیز صاحب گردن آویز طلا شد.

مهدی درویشی که در بخش کاتا یکی از ارکان قهرمانی تیم فارس بود، در بخش کمیته و در وزن ۷۵ کیلو امید صاحب مدال نقره شد و رضا هاشم‌زاده با کسب مدال برنز وزن ۷۵ کیلو امید به کار خود در این مسابقات پایان داد.

بانوان:
در بخش بانوان نیز کاراته‌کا‌ها با مربیگری مهدیه بیگی درخشش چشمگیری داشتند و فاطمه هوشمند در ۶۰- و هانیه دمیری در ۶۰+ بزرگسال مقام اول را به دست آوردند.

در ۴۵- صوفیا صفی توانست به افتخارات کاراته اضافه کند و مدال طلا را از آن خود نماید.

درخشش بانوان نی‌ریز به همین جا ختم نشد و فاطمه ثنا دمیری موفق به کسب حکم جنگندگی این مسابقات شد.

نوشتنی‌است مربیان نی‌ریز در بخش آقایان و بانوان علاوه بر مربیگری در تیم‌های خود، کار قضاوت را نیز برعهده داشتند و در بخش بانوان مهدیه بیگی به عنوان داور نمونه برگزیده شد.  

قهرمانی آقایان و چند مقام بانوان درکاراته سبک ‌کشوری

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها