تعداد بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ - 2022 13 August
️خطیب جمعه نی‌ریز از گزینش نیروهای جوان در رأس امور شهر ابراز خرسندی کرد.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ اَمرداد، با اشاره به انتخاب فردی جوان برای ریاست شورای‌شهر نی‌ریز، خواستار پشتکار ایشان و مشورت نخبگان به وی شد. 


ایشان اظهار داشت: «ما 100 درصد از این عزیزان حمایت می‌کنیم. توقع بنده این است که همه اعضای شورای شهر همدل باشند؛ مبادا زمزمه تفرقه شنیده شود که ما را نگران ‌کند. ان‌شاءا... دست به دست هم دهیم و این جوانان را یاری کنیم. در جنگ ۸ ساله این جوانان بودند که جبهه را مدیریت کردند. همان موقع هم عده‌ای به آنان خرده می‌گرفتند و می‌گفتند شما کار بلد نیستید!


زنده‌یاد آیت‌ا... فقیه می‌فرمود: این جوانان با قلب‌ با صفایشان به میدان بیایند؛ زیرا این ها پاک و بی‌آلایش هستند.


امیدوارم این انتصاب، فتح‌ بابی باشد برای گزینش‌های بعدی.شما ببینید سخنگوی دولت یک جوان است. نباید به جوان این قدر طعنه زد تا بتواند به خودباوری برسد.»

از مدیران جوان حمایت می‌کنیم


امام جمعه موقت نی‌ریز یکی‌از بزرگترین معضلات شهرستان را نبود سند همه‌جانبه توسعه دانست و از فرماندار، نماینده‌مجلس و دیگر مسئولان خواست تا کنار هم بنشینند و یک سند چشم‌انداز برای قرن جدید در نی‌ریز بنویسند.


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به افتتاح باند دوم گردنه لای‌رز گفت: این هفته خبر افتتاح را شنیدم و از پیگیری مسئولان تشکر می‌کنم. ظاهراً در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. البته نواقص باقیمانده باید برطرف شود. دادستان محترم پیگیری کند که چرا این پروژه این قدر عقب افتاد و تکلیف تلفاتی که این جاده داده، چه خواهد شد.»


وی افزود: «من برای روگذر ورودی شهر نی‌ریز هم بسیار نگرانم. وضعیت مناسبی ندارد و هر چه سریعتر باید از این حالت خارج شود.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه گفت: «فرماندار خبر خوشحال کننده‌ای به ما دادند. همان طور که قبلاً اشاره شده بود، اگر منطقه ویژه اقتصادی در نی‌ریز شکل بگیرد، دوران طلایی آغاز خواهد شد.»


ایشان اضافه کرد: «من درباره محیط‌زیست به جناب فرماندار عرض کردم که گول ظاهر عده‌ای انسان طماع را نخورید. آنهاادعا دارند که به دنبال اشتغال و توسعه‌اند؛ اما بعد از آن به محیط‌زیست خیانت می‌کنند.


بعضی‌ها فکر می‌کنند بنده با معادن و کارخانجات مخالفم!


پدر اینجانب بانی اصلی صنعت فولاد در نی‌ریز بود و چقدر به خاطر همین سرزنش‌ها شنید و محکم ایستاد تا در بخش قطرویه فولاد ساخته شود.


ما با صنعت سبز موافقیم؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمود توسعه‌ باید مبتنی بر دانش محیط‌زیست باشد.»


وی هفته خبرنگار را با تقدیر از تمامی مطبوعات و رسانه‌ها که مطالب نماز جمعه را منعکس می‌کنند گرامی داشت گفت: «دستگاه قضایی باید با اصحاب رسانه دیداری داشته باشد. هم خبرنگاران مطالبه‌گری کنند و هم قوانین به آنها گوشزد شود. قرار نیست رسانه‌ها اگر انتقاد می‌کنند، خودشان نیز مورد انتقاد قرار نگیرند.»


خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «در خصوص پلیس فتا نی‌ریز، ما با این همه وسعت فقط ۲ نیرو داریم. به نظر من باید به این واحد نیرو اضافه شود. بعضی‌ها کلیپ‌های توهین‌آمیز به مقدسات و ... را انتشار می‌دهند که واقعاً مایه تأسف است؛ لذا کانالهای مجازی باید رصد شود.»


امام جمعه موقت نی‌ریز با گرامیداشت ۲۶ اَمرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یاد و خاطره آنان را گرامی خواند و گفت:  نگذارید خاطرات آن سرافرازان از یادها فراموش شود.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به بازنشسته شدن شهرام مختاری رئیس اداره ورزش و جوانان، از زحمات ایشان در این سالها تشکر کرد و خطاب به فرماندار گفت: برای انتخاب نیروی جدید، باید نهایت دقت به کار گرفته شود. نظر بنده انتخاب نیرویی جوان است؛ نیرویی که سابقه فعالیت در ورزش داشته باشد تا خدای ناکرده شائبه سیاسی رخ ندهد.»


ایشان در ادامه با اشاره به گلایه جمعی‌از ورزشکاران مبنی بر این که صنایع و معادن کمکی به ورزش نمی‌دهند، گفت: «من به فرماندار و نماینده‌مجلس گفتم که این زیبنده نیست. ان‌شاءا... با همکاری مسئولان، بهترین گزینه برای سکانداری ورزش شهرستان انتخاب شود. چرا که امر به ورزش، امر به معروف است. ورزش تأثیر بسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد روحیه معنویت دارد. مخصوصاً پیاده‌روی خانوادگی باید در نی‌ریز باب شود.»


نوشتنی‌است در بین دو نماز، از ۳ ووشوکار نی‌ریزی که با درخشش در مسابقات کمربند طلایی باشگاه فیروز رنگ شیراز، به عضویت این تیم لیگ برتری در آمدند و نیز نونهالان، نوجوانان و جوانان که در اوزان و رده‌های سنی مختلف صاحب مقام شده بودند، تقدیر به عمل آمد.


همچنین، مسئولان پس‌از اقامه نماز عصر، به مزار شهید حسن لاری‌زاده تنها خبرنگار شهید نی‌ریز رفتند و با قرائت فاتحه، یادش را گرامی داشتند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها