تعداد بازدید: ۴۹۴
کد خبر: ۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 2022 09 August
فرماندار نی‌ریز:
در جلسه شورای اداری که امروز سه‌شنبه ۱۸ اَمرداد برگزار شد، بر لزوم باز شدن لاین دوم گردنه لای‌رز تأکید شد.
author
به گزارش: هفته نامه نی ریزان فارس

پهنابه نی‌ریز/ عکس: حمید حق‌شناس

در جلسه شورای اداری که روز سه‌شنبه ۱۸ اَمرداد برگزار شد، اعلام گردید که پهنابه به عنوان منطقه گردشگری تعریف شده و برایش اعتباری خاص گذاشته می‌شود.

لاین دوم گردنه لای‌رز
در این جلسه بر لزوم باز شدن لاین دوم گردنه لای‌رز تأکید شد.

نماینده مجلس در این جلسه طی تماس تلفنی با اداره کل راه و شهرسازی درخواست کرد تا هر چه سریعتر این مسیر افتتاح گردد و مسئولان استانی وعده افتتاح و یا باز کردن لاین را از پنجشنبه ۲۰  اَمرداد دادند.

فرمانداری نی‌ریز گفت: در جریان سیل استهبان که موجب جان باختن افرادی از شهر‌های استهبان، داراب، نی‌ریز و فسا شد، کمترین خسارت در نی‌ریز رخ داد.
مختار یوسفی در ادامه با بیان اینکه ادارات پروژه‌های خود را برای هفته دولت اعلام کنند به مباحثی همچون برگزاری شب شعر عاشورا در ۲۲ اَمرداد، برگزاری سالروز آزادگان و تجلیل از خبرنگاران در هفته پیش رو پرداخت.

اشتغال اولویت نخست
او به مسئله اشتغال در نی‌ریز اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از میان جوانان علاقه‌مند گزینش می‌کند و باید اطلاع‌رسانی شود.
وی در ادامه از ادارات درخواست نمود پس از وقوع سیل ۴۸ ساعته میزان خسارت را اعلام و به استان بفرستند.

ساخت ۱۷۳۶ واحد مسکونی
نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز با انتقاد از روند کند نهضت ملی مسکن گفت: دستگاه‌های متولی باید توضیح دهند که علت این عقب‌ماندگی در شهرستان نی‌ریز چیست؟ خوشبختانه در بحث مرتفع سازی استان را متقاعد کردیم که برای نی‌ریز دو طبقه مصوب شود که انجام شد و برای شهر‌های مشکان و قطرویه هم قرار است یک طبقه در نظر بگیرند.
در همین رابطه یاراحمدی با بیان اینکه ۱۷۳۶ واحد در ۴۰۰ قطعه تحویل بنیاد مسکن شده و آماده کلنگ‌زنی است گفت: در ارتباط با شهر‌های مشکان و قطرویه هر زمان که اعلام کنید می‌توان کار را شروع کرد.

هیچ تولیدی در شهرستان نباید بر روی زمین بماند
یوسفی با بیان اینکه باید سامانه رصد جهت اشتغال جدید جدی گرفته شود بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: هیچ تولیدی در شهرستان نباید بر روی زمین بماند و هر مشکلی دارند باید در جلسه رفع موانع تولید بررسی شود.

وی با اعلام اینکه قرار است در بحث گردشگری پهنابه اقداماتی انجام شود خطاب به اداره راهداری گفت: شاید نتوانیم تمام مسیر را درست کنیم، اما با اعتباری که اختصاص یافته می‌توان بحث گردنه را در دستور کار قرار داد.

باید به گونه‌ای زیرساخت‌ها را آماده کنیم که وقتی مردم به آنجا می‌آیند دچار خسارت جانی و مالی نشوند.


اگر همه املاکی‌ها تعطیل شوند در فرمانداری دفتر می‌زنیم
وی همچنین در بحث مستأجران و پلمپ مشاوران املاک در نی‌ریز گفت: در وضعیت کنونی به مستاجران ظلم می‌شود و با وجود اینکه ۵۰ - ۶۰ بنگاه مشاور املاک داریم و تخلفات تهران بسیار زیاد است ما اکیپ بازرسی را راه‌اندازی کردیم و طی بازدید از ۵ مشاور املاک تخلفات آن‌ها گرفته و پلمپ شدند که بعد از این تمام مشاوران املاک دفاتر خود را بستند.

من در همین جا اعلام می‌کند اگر تمام آن‌ها دست از کار بکشند اتاقی در فرمانداری آماده می‌کنیم و از آقای قدم‌زن می‌خواهیم تا قضیه املاک را برای مردم این شهر مدیریت کنند.

در بحث اجاره خانه‌ها کارکنان فولاد هم مقصرند و نباید با اجاره‌های بالا کاری کنند تا به کارگران شهر نی‌ریز فشار وارد شود.

باشگاه آفتاب
فرماندار نی‌ریز با معرفی باشگاه آفتاب گفت: باشگاه فرهنگی- ورزشی آفتاب قرار است در لیگ برتر استان شرکت کند.

خوشبختانه امتیاز‌های لازم خریداری شده و نسبت به عضوگیری در حال اقدام هستند و امیدواریم نماینده خوبی در لیگ برتر استان باشند.

مسئولان کشوری زمانی سفرشان مفید است که اعتباری با خود بیاورند
در ادامه نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان از فعالیت مسئولان در بحث مدیریت بحرانِ سیل تشکر نمود و گفت: بنده معتقدم که آمد و شد مسئولان استانی و کشوری زمانی برای شهرستان مفید خواهد بود که اعتباری به اینجا داده شود و منتج به نتیجه گردد.

فرهاد طهماسبی با بیان اینکه در سیل اخیر وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به حوزه انتخابیه آمدند گفت: متأسفانه بیشترین خسارت و تخریب مربوط به شهرستان نوبنیاد و ضعیف بختگان است. حجم تخریب‌ها بالاست و ۳ نفر از همشهریان نیز در سیل جان خود را از دست دادند.

همچنین در بخش کشاورزی بارندگی اخیر سبب شد تا بخشی از محصولات کشاورزان از بین برود.

نماینده مجلس گریزی هم به بحث اشتغال زد و گفت: اشتغال در نی‌ریز فقط در کارخانه فولاد خلاصه نمی‌شود و سقفش تنها ۴۰۰ - ۵۰۰ نفری است که جدیداً آزمون داده‌اند. امید کاذب به جوانان نباید داد و مسئولان باید پتانسیل‌های اشتغال را شناسایی کنند.

فرمانده سپاه در ادامه این جلسه از مسئولان ادارات خواست تا بحث خودحفاظتی را به طور جدی پیگیری کنند.

وی همچنین از تمامی اداراتی که در بحث سیل کمک شایانی کردند، تشکر کرد.

حقوق کم و بروز فساد اداری
رئیس شورای شهرستان نیز با بیان اینکه حقوق کارمندان متناسب با تورم نیست از نماینده مجلس درخواست نمود تا در صحن علنی نسبت به این موضوع اعتراض کند.

قطبی معتقد است این مسئله موجب دلسردی کارمندان و بروز فساد اداری خواهد شد.

 

عکس‌ها: روابط عمومی فرمانداری نی ریز

منبع: تولیدی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها