تعداد بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ - 2022 06 August
باران خمینه سبب شد تا سیل بخش‌هایی از شهرستان نی‌ریز را درگیر کند. در زیر خبرهایی در این رابطه را می‌خوانید:

سیلاب در منطقه کشوری مشکان
عصر دوشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ با بارش باران در بالا دست منطقه کشوری سیلاب جاری شد و در ادامه بند برزگر که برای اولین بار آبگیری گردید با توجه به حجم بالای آب سرریز شد.

گفتنی است این سازه سال 1397 ساخته شد و حداکثر ارتفاع خاکریز آن 3.5 متر، حد اکثر ارتفاع سرریز 4.5 متر با حجم آبگیری 14 هزار متر مکعب و حوزه آبخیزداری پروژه 8400 هکتار است.

در ادامه با تصمیم ستاد مدیریت بحران بخش پشتکوه 2 دستگاه لودر جهت بازسازی و مرمت سیل بندها و بازگشایی مسیل به مناطق آسیب دیده اعزام شد. همچنین معتمدی رئیس جهاد کشاورزی مشکان، اعضای شورای اسلامی، محسنی شهردار و افتخاری فرمانده حوزه مقاومت شهید معصومی مشکان روز دوشنبه 10 اَمرداد از خانه‌ها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در منطقه شهریاری که دچار خسارت سیل شدند، بازدید کردند.

میزان خسارت وارده هنوز اعلام نشده است.

سیل در قطرویه و خالی کردن برخی خانه‌ها
بر اثر بارندگی‌های روز جمعه 7 اَمرداد، رودخانه جنوب شهر قطرویه با مشکل روبرو شد و آب وارد شهر گردید.

شهردار این شهر در گفتگو با ما اعلام کرد: در همان روز حادثه رودخانه‌ای که بالاتر از شهرداری قرار داشت طغیان کرد و آب آن راهی شهر شد اما پس از چند ساعت با تجهیزات شهرداری و فولاد غدیر مهار گردید هر چند به ساکنان خانه‌های جنوب شهر اعلام شد که خانه‌های خود را ترک کنند.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از خانه‌های جنوب شهر قطرویه جزو بافت فرسوده می‌باشد گفت: با بنیاد مسکن هماهنگ کرده‌ایم تا به این خانه‌ها مراجعه و برای آنها وام بهسازی و مقاوم‌سازی در نظر بگیرند.

سجاد شاهسونی همچنین گفت: به دلیل اینکه آب سیلاب از روی جاده قطرویه به سمت ریزاب عبور می‌کرد حدود ۳ تا ۴ ساعت این جاده بسته شد. همچنین در روز بعد نیز با بالا بردن ارتفاع رودخانه و باز کردن بیشتر دهانه‌های رودخانه کاری کردیم که در سیل روز یکشنبه 9  اَمرداد دیگر اتفاق روز جمعه تکرار نشود.

شهرداری نی‌ریز در باران اخیر
در پی بارش سیل‌آسا در ارتفاعات اطراف شهر نی‌ریز در شامگاه شنبه هشتم اَمرداد رفع خطر و ایمن‌سازی محوطه اطراف بیمارستان شهدای سلامت شهر نی‌ریز با حضور کارکنان و ماشین آلات شهرداری نی‌ریز انجام شد.

همچنین در پی اعلام نیاز ستاد مدیریت بحران شهرستان بختگان مبنی بر امداد رسانی به سیلزدگان، دو دستگاه کامیون شهرداری نی‌ریز برای حمل اقلام هلال‌احمر به شهرستان بختگان اعزام گردید.

در اقدامی دیگر ارتباط جاده نی‌ریز- جعفرآباد که به دلیل سیلاب قطع شده بود، با کمک تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین شهرداری وصل شد.

این جاده عصر جمعه 7  اَمرداد مسدود شده بود و در ساعت ۲ بامداد شنبه 8  اَمرداد بازگشایی شد.

حضور فرماندار در مناطق سیل‌زده
روابط عمومی فرمانداری:
فرماندار شهرستان نی‌ریز از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی که در بارندگی اخیر دچار خسارت شدند، بازدید کرد.

مختار یوسفی بعد از ظهر روز یکشنبه همزمان با وقوع بارش‌های سنگین که منجر به وقوع سیلاب در برخی محورهای مواصلاتی و همچنین برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان از جمله غدیرگه و قلعه بهمن گردید به آنجا رفت و مجدداً صبح روزدوشنبه 10 اَمرداد بازدید دیگری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و برنامه‌ریزی برای تأمین خدمات لازم در مناطق سیل‌زده انجام شده گفت: خوشبختانه بارندگی اخیر در شهرستان نی‌ریز خسارت جانی نداشت اما خسارات مالی به برخی خانه‌های روستایی، مزارع، باغات، قنوات و راه‌ها وارد شده است. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها