تعداد بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۱۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ - 2022 31 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- مدت زیادی است که در پارک عرفان یک تاب و سرسره شکسته و اَلاکلنگ آن دستگیره ندارد. لطفاً رسیدگی، تعمیر یا تعویض کنید.
2- شهربازی پارک آزادی اقدام به افزایش قیمت ۵۰ تا بیش از ۶۵ درصدی وسایل بازی کودکان نموده است. این افزایش قیمت با مصوبه شهرداری و سایر نهادهای اجرایی بوده یا غیر قانونی است؟
3- از زحمات شما بابت آسفالت خیابان اصلی شهرک امیر‌کبیر تشکر می‌کنیم. برای آسفالت از حوزه علمیه تا میدان انتهای بولوار نصر چه برنامه ای دارید؟ با توجه به آسفالت خیابان اصلی جمال‌آباد و تردد زیاد وسایل نقلیه و کم عرض بودن آسفالت از حوزه علمیه تا میدان انتهای بولوار نصر، ممکن است تصادف رخ دهد. لطفاً آن را آسفالت کنید.
4- خانه ما پشت مخابرات قدیم سر پیچ است. ساعت 12 ظهر در این منطقه تردد زیاد است و هیچ وسیله نقلیه‌ای رعایت سرعت را نمی‌کند. ما هم بچه کوچک داریم و اگر از خانه بیرون برود، برایش خطر زیادی دارد. کاش شهرداری رسیدگی می‌کرد. 35 سال است که شهرداری قرار است خانه‌ها را صاف و مسیر را باز کند.
5- در پاسخ همشهریان محله سادات مبنی بر منع تردد کامیونها و سلب آسایش مردم ساکن این منطقه‌، فرمودید که ساکنان اقدام به ثبت شماره پلاک ماشینهای سنگین تردد کننده نموده و به   شهرداری اعلام کنند.
اگر قرار بود شبانه‌روز در خیابان بمانیم و شماره پلاک یادداشت کنیم‌، دیگر لازم نبود مزاحم شما شویم. لطفاً این خواسته به حق مردم محله سادات را قانونی و منطقی پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- در اسرع وقت اقدام خواهد شد. 
۲- موضوع پیگیری می‌شود.  هیچ گونه مصوبه‌ای در خصوص  افزایش قیمت از سوی شهرداری به بهره‌بردار پارک آزادی ابلاغ نشده است. ضمناً از بهره‌بردار خواسته شده تا نرخنامه را به  رؤیت مراجعان برساند. 
3- با سلام خدمت شهروند محترم، ان‌شاءا... به زودی خیابان شهرک امیر کبیر به انتهای بولوار نصر متصل خواهد شد. 
۴- موضوع به شورای محترم هماهنگی ترافیک شهرستان منتقل خواهد شد. 
۵- شهرداری هیچ گاه شهروندان را به ثبت شماره پلاک ماشینهای سنگین ارجاع نداده است. برابر دستور قاطع مقام محترم قضایی، عبور تریلی‌های حامل سنگ در تمام ساعات شبانه‌روز از محورهای درون شهری ممنوع است. 

شهرداری نی‌ریز - شبکه بهداشت و درمان
در کوچه‌های خیابان نواب صفوی آب فاضلاب و همه پسماندهای خود را در کوچه رها می‌کنند. خواهش می کنم به داد ما برسید که در این منطقه زندگی می‌کنیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
گشت بهداشت با همکاری شهرداری و شبکه بهداشت از چند ماه پیش تشکیل شده و به این موضوعات رسیدگی می‌کند. از شهروندان محترم همه مناطق شهر خواهشمندیم با رعایت اصول شهروندی، ما را در داشتن شهری زیباتر و پاکیزه‌تر یاری کنند.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، رسیدگی به این مورد، مربوط به شهرداری است.

بیمارستان شهدای سلامت - شبکه بهداشت و درمان
من روز سه‌شنبه به درمانگاه مراجعه کردم و برای پزشک اطفال نوبت گرفتم. کسی که نوبت می‌داد، گفت ساعت یازده و نیم اینجا باش. من با بچه 6 ماهه همان جا نشستم. ساعت 11 اعلام کردند دکتر گفته بیشتر از 5 نفر را نمی‌بینم. گفتم من از صبح تا حالا نشسته‌ام و بچه‌ام تب دارد. گفتند بنشنید، احتمالاً دکتر شما را ببیند. من نشستم و دکتر 5 بیمار را که دو نفرشان می‌خواستند آزمایش نشان دهند، دید. بعد من رفتم داخل اتاق و گفتم خانم دکتر! بچه من تب دارد. او را ببینید. اما گفت نمی‌توانم. گفتم: بچه 6 ماهه‌ام تب دارد؛ ساعت 2 بعد از ظهر دیگر هیچ دکتری نیست؛ نه عمومی و نه متخصص.
گفت: نه اصلاً. گفتم من 5 ساعت است که با بچه کوچک بیمار اینجا نشسته‌ام. گفت: اصلاً امکان ندارد و همین طور که داشتم از او خواهش می‌کردم، وسایلش را جمع کرد و بیرون رفت.
گفتم: خانم دکتر! کمی وجدان داشته باش. گفت: من وجدان ندارم. 
در حالی که کارکنان آنجا حرفی نداشتند و سیستم را خاموش نکرده بودند تا دکتر بچه من را ببیند، به استراحتگاه رفت، فرزندم را ندید و من با بچه تب‌دار در گرمای ظهر از نفس افتادم.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و احترام، به هیچ عنوان بحث ۵ بیمار نبوده، پزشک مربوطه در آن زمان کشیک بیمارستان بوده و شرایط اورژانسی پیش آمده و مجبور به رفتن به بیمارستان شده است. به همین دلیل امکان ویزیت بیمار خارج از نوبت را نداشته است. لازم به ذکر است بیمار بد حال باید به بیمارستان مراجعه کند که ۲۴ ساعته پزشک عمومی و طب اورژانس دارد.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
پزشک کلینیک آنکال هم هست. او بیمار اورژانسی داشته و مجبور بوده تعداد کمی را ویزیت کند و به بیمارستان برگردد.

شبکه بهداشت و درمان
واکسن دوماهگی در شبکه بهداشت یک واکسن بوده، ولی اشتباهی دو تا به بچه تزریق کرده‌اند. به وی هم گفتیم که دو ماهش است؛ گفت خودم می‌دانم. اگر خدای ناکرده برای بچه اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگو است؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
لطفاً جهت بررسی، به واحد واگیر شبکه مراجعه نمایید تا شرایط تزریق واکسن اضافه بررسی و در صورت نیاز، اقدامات لازم انجام شود.

صمت - اتاق اصناف
با وجود این که نرخنامه جدید تالار‌ها را اعلام کرده‌اند، اما آنها همچنان با همان نرخ قبلی قرار‌داد می‌بندند.
با یک ترفند خیلی ساده، قیمت خدماتی مثل آب معدنی و ورودی را روی غذا اضافه کرده‌اند. علاوه بر این که هزینه بعضی از خدمات را دو بار می‌گیرند و قیمت بعضی از اقلام مصرفی هم بیشتر از قیمت اصلی حساب می‌شود. مثلاً یک آب معدنی بزرگ سر هر میز قرار می‌دهند؛ ولی هزینه هر نفر یه آب معدنی کوچک را می‌گیرند که تفاوت  زیادی دارد.
ورودی افراد بالای ۴۰۰ نفر را هم  که نفری هزار تومان باید باشد، با همان نرخ زیر ۴۰۰ نفر که می‌شود نفری ۷۵۰۰  تومان، حساب می‌کنند.
برای مراسم هم سالن بدون غذا را به هیچ وجه اجاره نمی‌دهند.
چرا شما قدرت مقابله با این قانون گریزی و تخلف را ندارید؟ پس نقش شما چیست؟

پاسخ صمت:
با سلام، جهت پیگیری به اتاق اصناف ارسال شد. افراد شاکی می‌توانند جهت پیگیری شکایت و احقاق حق خود، به بازرسی اتاق اصناف مراجعه کنند.

بخشداری پشتکوه
چاه‌علی، روستای فراموش شده از دید مسئولان شهرستان، بخش و استان فارس.
روستای شهید‌پرور چاه‌علی بخش پشتکوه، روستایی که در اوایل انقلاب و حتی هشت سال جنگ، با وجود کمتر از ۱۳ خانوار، 2 شهید تقدیم نموده است و اکنون با مجموعه روستای حیدرآباد در مجاور آن روستا دارای بیش از ۵۰ خانوار است، فاقد گاز روستایی، جاده، آب آشامیدنی و سایر امکانات اولیه زندگی می‌باشد. مشکلات در چند مرحله از طریق شورای اسلامی آن روستا پیگیری شده است. اما متأسفانه مسئولان هیچ اقدام مؤثری برای حل مشکلات این روستا انجام ندادند. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ بخشداری پشتکوه:
با عرض سلام و احترام، در پاسخ به این پیام اعلام می‌گردد که جهت هر گونه زیرساخت و عملیات عمرانی در روستا‌ها ابتدا باید تعیین محدوده و طرح هادی روستا توسط بنیاد مسکن تهیه شود. لذا با توجه به این که این دو روستا در محدوده محیط زیست بهرام‌گور قرار دارند، اداره محیط زیست جواب استعلامات مربوطه را اعلام ‌نمی‌کند و طی سالیان‌اخیر، جلساتی توسط فرمانداران و نمایندگان‌مجلس با مدیر کل محیط‌زیست و حتی استاندار جهت رفع این‌مشکل تشکیل شده که تنها راه حل، تغییر خط مرزی می‌باشد. این هم نیازمند ابلاغ آن توسط سازمان‌محیط‌زیست کشور است. در این شهرستان و استان، روستاهای زیادی این مشکل را دارند. با این حال، اقداماتی جهت محرومیت این روستا انجام شده و از نعمت برق برخوردار است. حتی به رغم مشکلات محیط زیستی، خط انتقال آب آشامیدنی از روستای دهچاه به این دو روستا اجرا شده، ولی به دلیل کمبود آب در روستای دهچاه، فعلاً امکان توزیع آب از طریق شبکه وجود ندارد و توسط تانکر، آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.
با این حال، به خود افتخار می‌کنیم که خدمتگزار این مردم و خانواده‌های معظم شهدا و روستاییان عزیز هستیم.

نماینده مجلس
چرا خبری از آسفالت جاده بشنه نشد؟ چرا موقع انتخابات قول می‌دهید، ولی عمل نمی‌کنید؟ ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد. اگر سالی یک کیلومتر درست شده بود، از بشنه هم گذشته بود. تا به حال کار زیادی برای این روستا انجام نشده است.

پاسخ  روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه شهروند عزیز باید گفت که در خصوص مسائل سالهای قبل، مسئولان وقت باید توضیحات لازم را ارائه کنند. اما در مورد وضعیت جاده بشنه در دوره نمایندگی دکتر طهماسبی، باید گفت که از ابتدای فعالیت نماینده مجلس در بهارستان، تکمیل جاده بشنه از دغدغه‌های اصلی ایشان بوده و لذا نتیجه پیگیری‌های ایشان موجب شد تا با تخصیص اعتبار به عملیات آسفالت جاده بشنه، طی چند ماه گذشته  این پروژه به مناقصه رسمی برود. اما به دلیل عدم شرکت هیچ پیمانکاری در این مناقصه، مجدداً برای بار دوم این پروژه به مناقصه رفته و هم‌اکنون در سامانه مناقصات اداره کل راهداری فارس موجود و فعال است و نماینده محترم هیچ گونه دخالتی در این موضوع نمی‌توانند داشته باشند و باید روال قانونی برگزاری مناقصه  برای تحویل پروژه به پیمانکار واجد صلاحیت طی شود. امید است که با شرکت پیمانکاران در این مناقصه، هر چه زودتر پروژه آغاز شود.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
1- لطفاً روی قیمت بسته‌های ارسالی توسط اتوبوس و انبارداری ترمینال نظارت داشته باشید. دو تا کارتن کوچک را اتوبوس از شیراز آورده و۱۳۰ هزار تومان گرفته است. می‌پرسم روی چه مبنایی؟ راننده (آقای .....) می‌گوید همینی که هست.
2- لطفاً راه پهنابه را آسفالت کنید.

آموزش و پرورش
آیا فرم لباس مدارس اجباری است؟ چون سال گذشته خیلی از والدین برای همان دو سه ماه که بچه‌ها به مدرسه رفتند، فرم را دوخته‌ یا خریده‌اند و حالا دوباره گفته‌اند لباس فرم جدید بدوزید. 
این سوال خیلی از والدین است؛ ممنون می‌شوم که واضح پاسخ دهید.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر
1- با عرض سلام و خداقوت، نتایج آزمون مصاحبه حضوری چه زمانی اعلام و از چه زمانی نیروها آموزش داده و بکار‌گیری می‌شوند؟
2- کاش شما که کارت تخفیف استخر را به کارکنان داده‌اید، به رانندگان سرویس هم این کارت را اهداء می‌کردید. آنها هم به نوعی در خدمت شرکت و کارگران هستند؛ مخصوصاً رانندگان فولاد تکنیک و رانندگان فولاد غدیر.
-----------//-----------

مسئولان مربوط
چرا دولت، هواشناسی یا هلال‌احمر برای پیشگیری از حادثه سیل به مردم هشدار ندادند یا اطلاع‌رسانی نکردند که منطقه غافلگیرکننده است؟ مگر امامزاده خادم ندارد؟ باید چند پارچه دست‌نویس جهت هشدار نصب می‌کردند یا با کمک هلال‌احمر نگهبان می‌گذاشتند.
لطفاً اطلاع‌رسانی کنید که اتفاق دیگری نیفتد.

همشهریان و مالکان عزیز
لطفاً مشارکت کنید تا راه تلمبه نی‌ریزی به بیدبخون به طور کامل آسفالت شود.

نی‌ریزان فارس
سلام، داستان آن شب بیماری فرزندم و سخنی با فرماندار را  شما درج کرده‌اید صفحه 5؛ چرا درصفحه 6 چاپ شده است؟
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، اشتباه تایپی رخ داده است.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتاق اصناف
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- آموزش و پرورش
- مجتمع فولاد غدیر

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها