تعداد بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ - 2022 30 July
️خطیب جمعه نی‌ریز بر نیاز بیمارستان به پد اورژانس هوایی تأکید کرد.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 7 اَمرداد، با اشاره به بازدید خود از بیمارستان شهدای سلامت گفت: «متأسفانه برای انتقال بیماران بدحال جاده کمربندی نداریم. به ما وعده ۱۲ پانسیون دادند که تنها ۲ پانسیون در حال تکمیل است. 


زمینی که برای فرود بالگرد درنظر گرفته شده، هنوز آماده بهره‌برداری نیست. من به نمازخانه بیمارستان سر زدم؛ آنجا به محل استراحت همراهان بیمار تبدیل شده و انصافاً بخش اداری و بایگانی، نسبت به بیمارستان قدیم کوچکتر است. نواقص زیادی وجود دارد که با پیگیری مسئولان باید برطرف شود.»

بیمارستان پد بالگرد می‌خواهد


امام جمعه موقت نی‌ریز خاطر‌‌نشان کرد: «کادر درمان اصرار زیادی بر تزریق دُز جدید واکسن دارند که فقط ۱۰ درصد مردم نی‌ریز آن را دریافت کرده‌اند؛ وضعیت شهرستان نارنجی است و باید در تجمعات، پروتکلها رعایت شود.»


امام جمعه موقت نی‌ریز با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، به چندین شاخه آن پرداخت و گفت: «وظیفه اصلی ما تذکر لسانی است. نباید نسبت به کارهای ناروا، طلاق و ... بی‌تفاوت بود.»


وی افزود: «بعد از ۲ سال وقفه، اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در مصلای نی‌ریز برگزار می‌شود. هیئات مذهبی باید زیارت عاشورا، تلاوت نور و سخنرانی مذهبی را برای تبیین قرآن در برنامه خود قرار دهند؛ چرا که امام حسین با قرآن است و قرآن با حسین(ع).»


خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «احادیث اهل‌بیت(ع) در این شبها باید احیاء شود. مداحان گرامی از اشعار سُست و بی‌پایه استفاده نکنند. باید شعرهایی که با ادبیات انقلاب، جهاد و مقاومت سازگاری دارد خوانده شود.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به نهم اَمرداد و روز اهداء خون، از فرماندار خواست تا مرکز انتقال خون را به محل آزمایشگاه بیمارستان قدیم انتقال دهد؛ چون شهرداری مالک ساختمان آنجا است و به همین دلیل، امکانات به آنجا تعلق نمی‌گیرد و فقط یک روز در هفته به مردم خدمات ارائه می‌دهند.


ایشان با تسلیت جان باختن تعدادی از همشهریان و هم‌استانی‌ها در سیل اخیر، از یوسفی فرماندار نی‌ریز که به گفته او مثل همیشه به همراه مسئولان استانی و محلی در خط مقدم بود تقدیر و تشکر کرد و خواستار این شد که از این به بعد، هشدارها از قبل به مردم اطلاع داده شود.


نوشتنی‌است به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور، میز خدمت با حضور فرماندار و جمعی‌از رؤسای ادارات قبل از خطبه‌ها برپا بود. پس ‌از اقامه نماز عصر نیز مسئولان به آرامگاه زنده‌یاد آیت‌ا... سید محمد فقیه رفتند وفاتحه قرائت کردند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها