تعداد بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲ - 2022 24 July
نویسنده : خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

جشنواره‌ انجیر با حضور نماینده‌ فائو، شهریور امسال در بزرگترین انجیرستان دیم جهان استهبان برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان در جلسه‌ای با حضور طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های مکرر از طرف وزارت جهاد کشاورزی در اوایل شهریور نماینده فائو به بزرگترین انجیرستان جهان سفر می‌کند.

 با حضور نماینده‌ فائو در بزرگترین انجیرستان دیم جهان

مهدی اعیان‌منش ادامه داد: تمام فاکتور‌ها و موارد مورد درخواست فائو آماده‌سازی شده است و در این راستا همزمان با سفر نماینده فائو جشنواره انجیر استهبان برگزار می‌شود.

طهماسبی نماینده مجلس به ارزش و جایگاه انجیر استهبان در دنیا اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی انجیر می‌تواند از لحاظ ارزآوری و برند سازی این محصول، جایگاه بزرگترین انجیرستان دیم جهان را بالا ببرد.

او افزود: انجیرستان استهبان نگین کشور ایران است که به علت نیاز آن به آب کم بهترین الگوی کشت در کشور است و این محصول، مردم این منطقه را از لحاظ تأمین معیشت خودکفا کرده است.

طهماسبی ادامه داد: ما برای ارتقاء این محصول باید آن را دارای شناسنامه و برند جهانی کنیم زیرا ثبت جهانی یعنی دارای هویت و اعتبار بین المللی است.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ثبت جهانی انجیر اعتماد و شناخت ملل مختلف را از این محصول و شهرستان استهبان بالا می‌برد و این افزایش اعتماد نتیجه‌اش سرمایه‌گذاری در فرآوری، غذایی، دارویی و اشتغال‌زایی بالاتر می‌شود.

شهرستان استهبان با ۲۵ هزار هکتار باغ انجیر بزرگترین باغ‌شهر انجیر جهان است که در ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها