تعداد بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ - 2022 23 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- پاکبانان شهرداری وقتی زباله‌ها در خیابان خلیج فارس زیاد است، آنها را جمع می‌کنند و انتهای کوچه چاپ گلبرگ در یک زمین باز آتش می‌زنند که دود حاصل از آن، به شدت ما را اذیت می‌کند. 

2- انتهای کوچه ..... (بولوار شهید سلیمانی) در نقشه شهرداری فضای سبز است‌. ولی الان ساخت و سازهای غیر مجاز صورت می‌گیرد. آیا این حق‌الناس نیست که ما با پرداخت حق تفکیک شهرداری قسمتی از زمینمان داخل کوچه برود و کسان دیگری هر طور که دلشان بخواهد زمین غیرمجاز و غیر‌قانونی خودشان را بسازند؟ آیا این درست است؟

3- شهرک شهید رجایی و باهنر هیچ گونه امکانات تفریحی ندارد. یک پارک تاریک روبروی مدرسه آزاد هست که بیشتر شبیه پارکینگ کامیونها است. اگر بخواهیم فرزندمان ورزش کند و کلاس ورزشی برود، باید بیاییم استادیوم شهدا. اگر بخواهیم او را به پارک ببریم، باید به پارک آزادی بیاییم. همه امکانات تفریحی و ورزشی شهر یک طرف شهر جمع شده با خیابانی که کشش ترافیک ندارد. جدیداً هم که دریاچه تفریحی قرار است آنجا ساخته شود. 

4- پیاده‌رو، کلید خوشبختی شهر و فضای عمومی شهر‌وندان است؛ لطفاً سد معبر نکنید. باکسهای نسبتاً حجیم تفکیک زباله، بدون توجه به این هشدارها که فاصله چندانی با آنها ندارد، در پیاده‌رو باریک کنار بانک تجارت جا خوش کرده‌اند. لطفاً در جای آنها تجدید نظر کنید.

5- چرا ساختمان بحران که با این همه هزینه ساخته‌اید نباید جای مناسبی برای فرود بالگرد داشته باشد و بالگرد مجبور شود دوباره به استادیوم شهدا برگردد و از آنجا بیمار با حال وخیم را انتقال دهد؟ از طرفی فرود بالگرد باعث شد بخشی از چمن مصنوعی استادیوم شهدا آسیب جدی ببیند.

6- طرف پیام گذاشته: ما نوجوانان جز یک پارک رفتن هیچ تفریحی نداریم. آن هم دعوایمان می‌کنند که شما اینجا مزاحم خانواده‌ها و کودکان هستید و بیرون بروید. چرا فکر چند تا تفریح سالم برای ما نیستید؟ 

بعد شهرداری پاسخ داده کدام پارک؟ پارک مورد نظر در این سؤال مشخص نیست!

من پیام دادم چرا پارکهای نی‌ریز با این جمعیت زیاد حتی یک سرسره بازی بلند ندارند؟ جواب داده سرسره بادی بلند هست. آن که خودمان هم می‌دانیم برای یک ربع ساعت ۱۲ هزار تومان باید پول بدهیم. من سرسره بازی عادی را گفتم.

سری به استهبان در پارک پیر مراد و پارک آبشار بزنید و نگاهی به سرسره‌هایشان بیاندازید تا متوجه شوید چه می‌گویم. مگر کودکان نی‌ریزی چه گناهی کرده‌اند که همه وسایل بازی این شهر کوچک و اکثراً خراب و ناکارآمد هستند؟ و در این وضعیت اقتصادی باید این قدر سماق بمکند که پدر و مادر بتوانند فقط یک ربع در ماه یا در هفته آنها را سرسره بادی ببرند؟

در مورد کار کردن چرخشی تاکسیها هم که کلاً نشنیده گرفتند.

7- ضمن تشکر از کارکنان زحمتکش شهرداری و شهردار نی‌ریز در مورد انتقاد مخروبه کنار تلمبه میدان بهار که هفته پیش چاپ و پاسخ داده شد، باید بگویم احساس مسئولیت مطلب دیگری است. اول این که تنها گِل این خرابه مورد بحث نیست. کثیفی بیرون آن که خار و خاشاک و سنگ و لوله پولیکا محیط ظاهری بیرون را خراب کرده، داخل آن هم بسیار کثیف و آلرژی‌زا است که محل نگهداری گوسفند بوده و اکنون پر از کاه است. درِ آن فقط دکوری و دیوارهای آن قدیمی است و از استحکام برخوردار نیست. این مکان غیر از بیماری آلرژی شدید، باعث ترس ما شده و شهرداری باید مدعی حقوق شهروندی باشد؛ چون متولی این کار است. 

8- چرا چنار‌های کاشته شده در دو طرف بولوار منتهی به آپارتمانهای فرهنگیان و مسکن مهر از بی‌آبی در حال خشک شدن هستند؟ درختان سبز ریه شهر و شهروندان است. فضای سبز شهر را دریابید و نگذارید خشک شود. 

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌شود.

۱- شهروند گرامی! با تشکر از انتقاد جنابعالی، موضوع در دست بررسی است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

2- با احترام، موضوع مورد تذکر جنابعالی توسط واحد شهر‌سازی شهرداری بررسی می‌گردد. در صورت صحت امر، موضوع مصداق ماده صد قانون شهرداریها است که با طرح موضوع در کمیسیون ماده صد، تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. 

شایان ذکر است که جهت جلوگیری از تضاد منافع اعضای کمیسیون ماده صد، همگی اشخاص حقوقی غیر شهرداری هستند که منافع عموم و تطبیق موضوع با قانون، از اولویتهای آنها است.

۳- با احترام به نظر شما مخاطب گرامی، شهرداری در تدارک اخذ زمین مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بولوار مدرس جهت ساخت بوستان در خور شأن شهروندان عزیز می‌باشد. 

ساخت دریاچه مصنوعی در پارک آزادی یک طرح بیش از ده ساله و به دلیل وجود آب خدادادی قنات برنجزار در دستور کار قرار دارد و به این دلیل که شهرداری در آن نقطه اراضی قدیمی دارد، امکان طراحی و اجرای این بوستان با مجتمع فولاد غدیر، دارای پتانسیل بسیار بالایی است.

4- شهروند محترم! موضوع بررسی و در صورت امکان، جابه‌جایی انجام خواهد شد.

۵- محوطه فرود بالگرد ساختمان مدیریت بحران، با ابعاد استاندارد مندرج در آیین‌نامه‌های مختلف طراحی شده و هلیکوپتر مذکور نیز در روز حادثه بدون هیچ گونه مشکلی در محوطه ساختمان مدیریت بحران فرود آمده و مجدداً پرواز کرده است. 

۶- تعمیر و تعویض دستگاه‌های اسباب بازی در دستور کار شهرداری قرار دارد و به ترتیب اولویت، نسبت به بهینه‌سازی دستگاه‌ها اقدام خواهد شد.

۷- شهروند گرامی! اخطارهای لازم به مالک ملک مورد اشاره داده شده است و در هفته آینده نیز جلسه‌ای با حضور یکی از مالکان در شهرداری تدارک دیده شده تا ان‌شاءا... مشکل مرتفع گردد.

8- ضمن تشکر از شما شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند آبیاری درختان چنار واقع در حاشیه بولوار ولایت، روزهای دوشنبه و پنچشنبه بوده و علت ریزش برگها هم گرمای بالای هوا و آلوده شدن درختان به آفات است که تا کنون دو مرتبه نسبت به سمپاشی علیه آفات اقدام شده است. درختان چنار جوان و کم سن و سال، نسبت به این نوع آفات حساس و آسیب‌پذیرند و با اقدامات انجام شده، بهبود در روند وضعیت این درختان حاصل شده است.
*****

همچنین در پاسخ شهروند گرامی که دو هفته پیش به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
صرف نظر از این که سؤال مطرح شده توسط جنابعالی مبهم و غیر شفاف است، اما به جهت تنویر افکار عمومی به استحضار مردم شریف شهر می‌رساند شهرداریها نهادی وابسته به وزارت کشور هستند و احکام کارگزینی کارمندان، نحوه محاسبه حقوق و دستمزد و شرایط استخدامی و انتصابات و موارد مشابه اینچنینی در شهرداریها تابع آیین‌نامه استخدامی بوده و در سال جاری نیز احکام کارگزینی مطابق مصوبه هیئت محترم وزیران و با تأیید استانداری فارس صادر شده است.

ضمناً شهرداری نی‌ریز ضمن حمایت کامل از پرسنل خدوم و زحمتکش، در برخورد با افراد کم کار و یا متخلف، با هیچ کس تعارفی ندارد.
-----------//-----------

شورای ترافیک - شهرداری نی‌ریز - فرماندهی انتظامی
احتراماً ما اهالی محله سادات جنب حسینیه محله سادات، از محضرتان درخواستی داشتیم مبنی بر این که کامیونها و ماشینهای حامل سنگ که شب و روز از خیابان احمد نی‌ریزی پرتردد عبور می‌کنند، باعث مزاحمت و سر و صدا برای اهالی این محله شده است. چندی قبل بالاتر از پمپ بنزین شهرداری تابلویی نصب کرده بودند که ماشین‌های سنگین که از طرف معادن مسیر هرگان می‌آیند، از مسیر جاده سیل‌بند به طرف جاده اصلی هدایت شوند. ولی همچنان از خیابان احمد نی‌ریزی عبور می‌کنند. حدود 2 سال قبل نامه‌ای درهمین مورد با امضاء تعداد زیادی از اهالی محله سادات به اداره راهنمایی و رانندگی نوشته شد که متأسفانه اثربخش نبود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شما شهروند محترم.
یکی از مشکلات شهردای در رابطه با همین موضوع است. خرابی زیرساختها، ترافیک خیابانها و تصادفات متعدد، آلودگی صوتی و... مؤید این نقیصه است.

زیرسازی جاده معروف به سیل بند، نصب تابلوی راهنمای مسیر کامیون‌های حمل سنگ، مکاتبات با سازمانها و ادارات ذی‌ربط، و حتی در برخی از سالها با دستور قضایی مستقیم دادستانی محترم، استفاده از کارکنان شهرداری در جهت جلوگیری از ورود این گونه کامیونها و هماهنگی با نیروی محترم انتظامی و انتقال به پارکینگ، از جمله اقدامات شهرداری در این باره می‌باشد.

در اینجا جا دارد از همشهریان عزیز که با سعه صدر خود ما را همراهی می‌کنند تشکر کرده و اعلام می‌کنیم که در صورت مشاهده این گونه کامیونها، لطفاً با یادداشت کردن شماره پلاک آن با شماره تلفن 071-5320 داخلی ۵۰۱ یا با تلفن ۱۱۰ تماس حاصل فرمایند.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
با سلام، ساماندهی کامیونهای سنگین و ممانعت از ورود آنها به سطح شهر را به جد پیگیری می‌کنیم. با شهرداری و فرمانداری جلساتی برگزار شده و ان‌شاءا... خواسته و مطالبه به حق مردم پیگیری خواهد شد. نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا برای اجرا‌، با شهرداری و ادارات متولی همکاری کند که در آینده نزدیک تحقق پیدا خواهد کرد .
-----------//-----------

اداره گاز
چرا خاکهای اضافی مربوط به لوله‌کشی انتهای کوچه شماره ۲۰ خیابان تختی و انتهای کوچه شماره 9 خیابان بهداشت را که بیش از دو هفته از اجرای آن می‌گذرد، جمع‌آوری نمی‌کنید؟ چرا پشت دیوار منزل مردم را تمیز نمی‌کنید؟ گرد و خاک حاصل از تردد وسایل نقلیه باعث زحمت همسایه‌ها شده.
ضمناً سه مرتبه با اداره گاز تماس گرفتیم؛ اما اقدامی نشده است. ای کاش همه کارها تا پایان به درستی انجام شود و نیازی به پیگیری و تماس تلفنی و درج در هفته‌نامه نباشد.

پاسخ اداره گاز:
با سلام، احتراماً در خصوص سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم، به استحضار می‌رساند اداره گاز حسب نیاز مبرم متقاضیان شبکه و علمک گاز در سطح شهر نی‌ریز، طی یک ماه گذشته نسبت به اجرای ۲۳ مورد مسیر شبکه گاز در سطح شهر نی‌ریز با متراژ جمعاً بالغ بر ۲۵۰۰ متر و همچنین نصب حدود ۱۰۰ فقره علمک گاز جهت متقاضیان گاز با تلاش شبانه‌روزی پیمانکار مجری و عوامل شرکت گاز اقدام نموده که خوشبختانه با توجه به اتمام کار، مسیرهای اجرایی در دست پاکسازی و تمیز‌کاری توسط پیمانکار مجری طرح به منظور تحویل به شهرداری نی‌ریز جهت ترمیم مسیر‌های حفاری است. لذا این اداره از سازمانهای درگیر در انجام این خدمات خصوصاً فرمانداری، شهرداری و نمایندگان ادارات برق، آبفا و مخابرات که همکاری مستمر با این اداره داشته‌اند و همچنین صبر و شکیبایی شهروندان محترم نی‌ریز، کمال تشکر و قدر دانی می‌نماید .

ضمناً مسیر اعلام شده توسط شهروند محترم، به منظور تمیز‌کاری و مازاد‌برداری به پیمانکار مجری طرح ابلاغ شده و پیمانکار در اسرع وقت اقدام لازم را انجام داده است. 

لازم به ذکر است مقداری جزئی خاک نرم در مسیرهای حفاری شبکه‌های جدید احداث گاز در محل مناسب توسط پیمانکار باقی مانده که در زمان وصل به گاز شبکه‌های جدید که در مرحله تست به منظور وصل به گاز می‌باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از اتمام عملیات، مجدداً تمیز‌کاری لازم توسط پیمانکار مجری طرح صورت خواهد گرفت.
-----------//-----------

بانک صادرات
حدود سه ماه است که در بانک صادرات تشکیل پرونده داده‌ایم و مدارک برای وام بازنشستگان کامل است. ولی هنوز از واریز وام خبری نیست. مگر قرار نبود طبق اعلام اخبار 24 ساعته واریز شود؟ 

پاسخ بانک صادرات:
واریز تسهیلات به سرعت در حال انجام است. با توجه به کثرت پرونده، مستدعی است متقاضیان محترم کمی صبور باشند. ان‌شاءا... به زودی درخواست همه به حساب آنها منظور خواهد شد.
-----------//-----------

نماینده مجلس
1- آیا می‌دانید در این هوای گرم تابستان مردم روستاهای طشک، جزین، ده‌زیر، جهان‌آباد، کوشکک، پیچکان، تم‌شولی، صالح‌آباد، جعفرآباد، دولت‌آباد، حاجی‌آباد، خیر، محمدآباد، گرده، ایج، سنگ‌زور، وزیره‌، کارگاه، غوری، دهچاه و... درمضیقه آب شرب هستند؟ آیا شرایط ما را درک می‌کنید؟ آیا در این روزها سری به حوزه انتخابیه زده‌اید تا ببینید مردم در این هوای گرم چه شرایطی دارند؟ آیا می‌دانید کشاورزان و دامداران در حال نابودی هستند؟ آیا می‌دانید جو کیلویی ۱۳ هزار تومان است و داد دامداران بلند شده؟ آیا می‌دانید سم و کود لیتری چند شده است؟ آیا می‌دانید آب تلمبه‌های برقی که از ساعت ۱ تا ۶ قطع می‌شود، چه صدمه‌ای به کشاورزان زده؟ آیا می‌دانید که یک کشاورز برای به دست آوردن یک گالن گازوئیل چه زجری می‌کشد؟ آیا می‌دانید تالاب طشک یک ماه در حال سوختن است و کسی به دادش نمی‌رسد؟ آیا می‌دانید خشکی دریاچه طشک و بختگان چه بلایی دارد سر منطقه می‌آورد؟ آیا می‌دانید حقابه دریاچه طشک و بختگان پشت سد درودزن احتکارشده و مردم کامفیروز با این حقابه بهترین کشاورزی را انجام می‌دهند؟ آیا می‌دانید اداره گاز آباده بیش از ۱ سال است که برای روستاهای طشک و جزین و....یک علمک نصب نکرده و هر وقت مراجعه می‌کنیم، آقای عزیزی می‌گوید پیمانکار نداریم؟ آیا می‌دانید مرغداریهای نی‌ریز در حال نابودی هستند؟ آیا می‌دانید مردم حوزه شما در بدترین فشارهای عصبی و روحی هستند؟ آیا می‌دانید بیشتر بیماران اعصاب و روان بیمارستان فسا از حوزه شما هستند؟ آیا می‌دانید کارمندان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند؟ آیا می‌دانید افزایش ۱۰ درصدی حقوق امسال کارمندان نمک بر زخم آنها بود؟ آیا می‌دانید با افزایش ۱۰ درصد و با این تورم نمی‌شود زندگی کرد؟ آیا می‌دانید کادر درمان ۱ سال است اضافه کارخود را نگرفته؟ آیا می‌دانید انجیرکاران یک منبع آب را چقدر می‌خرند؟ آیا می‌دانید مردم در بیمارستان جدید جایی برای استراحت ندارند؟ آیا بهتر نبود مسئولان دفاترتان را در شهرستان از جوانهای بیکار می‌گذاشتید؟ نه از دوستان خودتان؟ آیا می‌دانید کسبه زیر بار مالیات نابود شده‌اند؟

2- ریاست محترم اداره ورزش و جوانان جناب آقای مختاری می‌خواهد یک نیروی ..... را در این اداره به صورت شرکتی به کار گیرد. زمانی که از ایشان علت پرسیده شد، گفتند نماینده و ‌فرماندار محترم خواستار شرکتی شدن این نیرو شده اند. ایشان هیچ سابقه‌ای ندارد که در این اداره مشغول به کار شود. از شما خواستاریم بررسی و پیگیریهای لازم انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

3- از شما می‌خواهیم پیگیریهای لازم را در جهت این که که چطور و چگونه ..... بدون هیچ سابقه‌ای در اداره ورزش و جوانان شهرستان نی‌ریز به خدمت گرفته شده، انجام دهید. در حالی که جناب آقای سعید کاشانه به صورت افتخاری به مدت ۱۱ سال در این اداره فعالیت داشته است.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
1- با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبات شهروند گرامی باید به استحضار برسانیم شرح فعالیتهای دکتر طهماسبی در دو سال گذشته، در هفته‌نامه شماره ۳۹۲ نی‌ریزان فارس منتشر شد و با مطالعه گزارش عملکرد نماینده محترم، به پاسخ اکثر سؤالات مطروحه خواهید رسید. بدیهی است که مشکلات حوزه انتخابیه همان طور که فرمودید بسیار زیاد است؛ اما با قاطعیت می‌توان گفت بیشترین و مؤثرترین پیگیری‌ها از طرف دکتر طهماسبی در این مدت دو سال صورت گرفته و البته باید بپذیرید که وظیفه نماینده، پیگیری مشکلات است و در حوزه اجرا، دولت محترم وظیفه اصلی را بر عهده دارد. در عین حال مطلب شما مطالبه‌گر گرامی جهت بررسی بیشتر و پیگیری مجدد برخی موارد، در دستور کار دکتر طهماسبی قرار دارد.

2- نماینده محترم هیچ گونه دخالتی در عزل یا نصب مورد ذکر شده نداشته و ندارند و اساساً به این گونه مسائل ورود نمی‌نمایند.

3- در خصوص مطلب مطروحه شهروند گرامی به استحضار می‌رساند در این خصوص مسئول اداره مربوطه باید اظهار نظر کنند و در نهایت اگر مورد خاصی باشد، فرماندار شهرستان ورود خواهند نمود و از حدود اختیارات نماینده مجلس خارج است. لذا  نماینده محترم هیچ گونه دخالتی در عزل یا نصب مورد ذکر شده نداشته و ندارند و اساساً به این گونه مسائل ورود نمی‌نمایند.
-----------//-----------

توزیع برق
در بعضی مناطق شهر همچنان که هوا روشن است، لامپها روشن و اسراف می‌شود. از جمله سه‌شنبه هفته گذشته در کوچه خرمدل نزدیک آموزشگاه تدبیر! در حالی که آفتاب بود، لامپها هم روشن بود.

پاسخ توزیع برق:
با سلام، با تشکر از اعلام خرابی توسط شهروند گرامی و وظیفه‌شناس، به استحضار می‌رساند ساعت نجومی پست یاد شده بازدید و تنظیم گردید. ضمناً جهت آشنایی شهروندان از نحوه روشن و خاموش شدن روشنایی معابر، به اطلاع می‌رساند قطع و وصل سیستم روشنایی به وسیله ساعت نجومی منصوبه در پستهای برق انجام می‌شود که در صورت معیوب شدن آن، نیاز به تعویض و یا تنظیمات مجدد دارد. 

شهروندان گرامی می‌توانند از طریق نرم‌افزار برق من، وب‌سایت شرکت توزیع برق به نشانیfarsedc.ir و یا شماره تماس ۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰ درخواستهای خود را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
1- وضعیت رانندگی در نی‌ریز ناهنجار است و یک پلیس راهنمایی و رانندگی موتور‌سوار در کل سطح شهر وجود ندارد تا این وضعیت را مدیریت کند. لطفاً پیگیری و رسیدگی کنید.

2- ضمن قبولی نذورات کسانی که در روز عید غدیر و دیگر اعیاد اقدام به پخش شیرینی و شربت در وسط خیابان می‌کنند، لطفاً نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی پاسخگو باشند. در روز عید غدیر ازساعت 7.5 تا 8.5 عصر، درست از اداره گاز تا فلکه بیمارستان شهدا، ترافیک از هر دو جهت خیابان بسیار سنگین بود. بنده به عنوان یک شهروند، سؤالم از اداره محترم راهنمایی و رانندگی که مسئول ترافیک شهر است، این است که اگر در این مدت خدای ناکرده کسی در این مسیر قلبش می‌گرفت و یا شخصی نیاز مبرم به اورژانس داشت، نیروهای امدادی چگونه می‌توانستند خودشان را به موقع به محل حادثه برسانند؟ از مردم عزیزی که نذر دارند، خواهش می‌کنم به این نکته توجه کنند وبه خاطر یک لیوان شربت راه‌بندان به وجود نیاورند. هر کس شربت خواست، می‌تواند خودرواش را پارک کند، بیاید شربتش را بگیرد و برود.

ضمن این که دیگر نقاط شهر هم به همین منوال بود. لطفاً نیروی انتظامی به این مهم رسیدگی کند تا جان شهروندی در خطر نیفتد. کاش چهره آن منطقه را بعد از ادای نذورات می‌دیدید که چگونه وسط خیابان پر از لیوان یکبار مصرف می‌شود که این خود باری مضاعف بر دوش برادران زحمتکش پاکبان است.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
1- با سلام، باتوجه به گشت خودرویی در سطح شهر، ان‌شاءا... از گشت موتوری هم استفاده خواهیم کرد. ناهنجاریها به دلیل عرض کم خیابانها و کمبود پارکینگ در شهر است و دلیل اصلی، ساختار شهری می‌باشد.

2- انتقاد و گلایه این شهروند بجا است. نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری است و می‌طلبید که نظارتها بیشتر باشد. ان‌شاءا... در مراسم آتی شاهد چنین مواردی در حوزه ترافیک نخواهیم بود.
-----------//-----------

هیئت امنای مسجد ذوالانوار
هر سال در زمان اعیاد مذهبی، مسجد ذوالانوار اقدام به برپایی جشن خیابانی و توزیع شربت می‌کند که باعث ایجاد ترافیک شدید در خیابان اصلی شهر، آن هم در شلوغ‌ترین ساعت می‌کند. این مسئله باعث رنجش مردم و معطلی آنها و حق‌الناس است. لطفاً هیئت امنای مسجد پاسخ دهد.

پاسخ هیئت امنای مسجد ذوالانوار:
با سلام و ‌درود، ضمن عرض تشکر از تذکر شهروند محترم منتقد، موضوع طرح شده توسط ایشان، در جلسه هیئت امناء مطرح گردید و نه به نحو اطلاق، بلکه در مورد برخی مصادیق، انتقاد ایشان صحیح است. لذا نظارت بیشتری اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است در برنامه سالانه این مجموعه فرهنگی مذهبی، توزیع بسته‌های حمایتی به نیازمندان، جایگزین تعدادی از جشنهای خیابانی شده است.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
من الان حدود ۲ماه است که عمل دیسک کمر کرده‌ام و نیاز به آب درمانی دارم. اما ..... استخر می‌گویند حتماً باید به حد نصاب برسد. تکلیف ما بیماران چیست؟ لطفاً این موضوع را پیگیری کنید و به دست مسئولان برسانید. برای نی‌ریز ما زیبنده نیست که بخواهیم برای آب‌درمانی به شیراز و استهبان برویم.
-----------//-----------

استخر کوهسرخ - ورزش و جوانان
درست است که استخر به بخش خصوصی واگذار شده، ولی روز پنجشنبه 23 تیر، در استخر سانس خانمها یک پسر بچه تقریباً 3 تا 4 ساله را همراه خود داخل استخر آورده بودند.

درست است که پسر بچه سنی ندارد؛ اما کار درستی نیست.

از طرفی سانس استخر خیلی شلوغ بود و دمپایی برای پوشیدن به تعداد افراد نبود.

هرج و مرج بود و کف سالن دوشها آب ایستاده بود؛ درکثیفترین حالت ممکن. آب استخر هم کدر و کثیف بود.

آن قدر تعداد افراد زیاد بود که اگر نیم ساعت هم می‌ایستادی اتاق پرو گیرت نمی‌آمد. مسئولان استخر فقط فکر گرفتن پول را کرده‌اند و افراد زیادی را به داخل راه می‌دهند. لطفاً به تعداد خاصی در هر سانس اجازه ورود بدهید.

قبلاً بلیط کودکان 3 ساله نیم‌بها بود؛ اما حالا بلیط کامل را می‌گیرند. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ استخر کوهسرخ:
با سلام، نظر به این که پیش از این روزانه تنها یک سانس برای بانوان در نظر گرفته شده بود و با توجه به استقبال همشهریان در ایام گرم تابستان، از این هفته تعداد به دو سانس ویژه بانوان در روز افزایش یافت تا زمینه ارائه خدمات بهتر و آسایش بیشتر بانوان محترم فراهم آید.

کودک خردسالی که ۲ الی ۳ سال سن داشته است، به علت اصرار مادر وارد استخر شده که توانایی شنا کردن هم نداشته و از لحاظ شرعی و عرفی نیز با آن مخالفتی نشده است و به عنوان یک استثنا اتفاق افتاده و جزء رویه استخر نیست و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
در بخش عکس جبهه، باز هم برای هر دو نفر ایستاده و نشسته نوشته‌اید ایستاده از راست. اگر بلد نیستید چه کسی نشسته و چه کسی ایستاده، تا یک دوره آموزشی برایتان بگذارند. من از طرفداران این ستون هستم و بارها این اشتباه را دیده‌ام.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، با عرض پوزش، به مسئول این ستون تذکر داده شد. هر چند در برخی مواقع، تراکم کار دقت را کم می‌کند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- شورای ترافیک/ ورزش و جوانان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها